Drugi tir odvisen od izkoriščenosti razvojnih potencialov Luke Koper

Koper

Izgradnja drugega tira Koper-Divača je po navedbah ministrstva za infrastrukturo in prostor še vedno ena od razvojnih prioritet vlade, bodo pa odločitve glede projekta povezane z izkoriščenostjo razvojnih potencialov Luke Koper. S tem so se na ministrstvu odzvali na neuradne informacije o ugotovitvah OECD, da je projekt preveč tvegan.

Mednarodni prometni forum (ITF) pri OECD v analizi projekta drugega železniškega tira Koper-Divača po neuradnih informacijah časnika Dnevnik ocenjuje, da projekt pomeni (pre)veliko tveganje za Slovenijo, še posebej, ker ni jasno, kako hitro bo v prihodnjih letih rasel promet v Luki Koper.

V ITF po navedbah virov, ki jih je pridobil časnik, ne verjamejo, da bo Luka Koper ob modernizirani obstoječi progi do Divače sposobna zapolniti zmogljivosti, ki jih bo ponudil drugi tir. Avtorji analize naj bi bili tako neuradno precej kritični do projekta, ocenjenega na 1,4 milijarde evrov.

Rešitev v zalednem terminalu v Divači

V ITF menijo, da bi bilo še pred gradnjo drugega tira pametneje, če bi Luka Koper ob rastoči konkurenci med severnojadranskimi pristanišči korenito nadgradila svoj poslovni model, ki bi ji omogočil uresničitev vseh potencialov za rast. Čas za to bi si lahko kupila z zgraditvijo zalednega terminala v Divači, ocenjenega na več deset milijonov evrov.

Na ministrstvu v odzivu na te neuradne informacije opozarjajo, da analiza še ni dokončno izdelana. Končno poročilo bo nared čez nekaj tednov. Analizo, ki zajema tudi pregled možnih modelov javno-zasebnega partnerstva, bi sicer morali javnosti predstaviti minuli petek, a so predstavitev odpovedali, ker da so potrebne dodatne proučitve.

Za izvedbo je potreben čas

Na ministrstvu pravijo, da osnutek poročila ocenjuje različne možnosti oziroma modele javno-zasebnega partnerstva, za izvedbo katerih pa je potreben določen čas. Ob tem potrjujejo, da ITF predlaga tudi prehodno rešitev, ki bi odpravila ozko grlo in z vzpostavitvijo ustreznega zalednega terminala omogočila pospešen razvoj Luke Koper.

Posebej pa na ministrstvu opozarjajo, da je projekcija izvedbe drugega tira oziroma njegova ekonomska upravičenost pogojena z zmogljivostmi oziroma razvojnimi načrti Luke Koper. Drugi tir tako po njihovih navedbah ni cilj sam po sebi, temveč je glavni cilj razvoj Luke Koper.

Izgradnja drugega tira je tako še vedno ena od razvojnih prioritet vlade, bodo pa odločitve z njo v zvezi povezane z izkoriščenostjo razvojnih potencialov edinega slovenskega pristanišča.

Deli novico:

luc |  31 .07. 2015 ob  11: 07
kdo je napravil prvi tir?
Jadranski Logist |  22 .07. 2015 ob  15: 37
https://www.youtube.com/watch?v=rO8ydibJyGc

https://www.youtube.com/watch?v=cX21fpX501c

https://www.youtube.com/watch?v=GZ6anLHA92c
@Politika... |  22 .07. 2015 ob  15: 15
re/@@Politika... | danes ob 09:58

IZ mojega pisanja se vidi in bere neko razmišljanje, za razliko od tvojega. Nisem županov simpatizer, še manj volilec. Sem pa širokogled in vidim kaj je primerno in kaj ne. Kaj vidiš ti v tej vročini lahko samo sklepam. Verjetno otroke doma strašiš z županovo podobo.
2tir=teš6 |  22 .07. 2015 ob  14: 35
klinc so krivi drugi. krivi so naši vladajoči. drugi tir je totalno zgrešeno projektiran.
že leta nas farbajo.
Žalostno |  22 .07. 2015 ob  10: 21
Kaj smo tako slepi, da nas farbajo vsi! Kaj trasi pri sosedih Hrvatih in pri Avstricih (pri njih celo skozi vse hribe in gore) niso tvegane? Mi rabimo samo drugi tir Divača - Koper?!? Sploh je to verjetno Avstrijsko maslo (beri lobiranje) pri OECD-ju. Ajajaj...
@@Politika... |  22 .07. 2015 ob  09: 58
...krivi so/smo ljudje,ki se grjeo/mo politiko?Pameten in razgledan si,da jemlješ dah!Tudi besedni zaklad je primeren temu,verjetno si bivši sošolec župana!
@Politika... |  22 .07. 2015 ob  09: 09
-2
Politika ni nič kriva, krivi so/smo ljudje, ki se grjeo/mo politiko. Že od osamosvojitve nam solijo pamet eni in isti osebki, ki sebi rečejo "politik", tu barva izkaznice ali stranke ni pomembna. In mi, ki jih volimo se pustimo, da nas brez vazelina nategujejo. Torej krivi smo mi in ne oni.

Slovenija se je pokradla po čez in po dolgem in samo zapuščina "unga ta slabga, nedemokratičenega ali ne vem kako še izprijenega sistema", nas drži po konci, sicer bi že zdavnaj zaradi svojih poosamosvojitvenih sposobnosti pocrkali ali se še prej pobili. Res drugega ne znamo.

Za težave Luke d.d. ni niti slučajno kriv Popović. Če je res on kriv naj to Matić jasno pove. Dejstvo je drugačno! Od kar se tudi tajkune zapira so se naši vrli misleci zbali za svojo rit in se namenoma nočejo lotiti velikih projektov, ker je kontrola postala malo drugačna. Vsaj zgleda, da ni vse "Prosto po Prešernu"!

Po mojih ugotovitvah je za vse kriva določena pajdaška združba, ki je glavna in o vsem odloča bodisi na nivoju občine, regije, države. Prosti strelci znajo to dobro izkoristiti, samo debele živce in velika jajca morajo imeti.

Če potegnem črto: " Drugega tira še dolgo, res dolgo ne bo, razen, če nas ne rešijo kaki Indijci ali Kitajci, po novem morda tudi Iranci. Švabe raus.
Politika je kurba! |  22 .07. 2015 ob  08: 18
Dokler se bo politika vmešavala v gospodarstvo v naši državici ne bo razvoja in tudi 2.tira Koper - Divača.Prav tako tudi razvoja za Luko Koper ne vidim dokler bo Popovič župan Kopra.To je tudi nam navadnim ljudem že jasno!
saj bo Luka |  21 .07. 2015 ob  20: 34
sama naredila tir do Trsta
Zgodba |  21 .07. 2015 ob  20: 09
okoli II. tira ima že predolgo in prestaro brado, da bi se jo hotelo dejansko uresničiti. Da je politika mevžasta, nesposobna in sama sebi namen, ni nič novega. In tisti, ki ste mislili, da bo sedanja vladajoča koalicija potegnila ali naredila to zgodbo, kot dokaz nove sposobnosti in uspešnosti, ste se zmotili.

Ko vlečem vzporednice med sedanjo Upravo Luke in vladajočo politiko si ne morem kaj, da ne bi delal primerjave. Žal razlike med njimi ni, vsi so samo radi na položaju in nič drugega. Uprava bi lahko vsaj začela konkretne aktivnosti pri izgradnji drugega tira ali drugega vhoda v luko. A kaj ko se gospod predsednik ne more, noče ali pa ne zna pogovarjati, beri pogajati z županom. Zakaj, vsaj to nam pojasnite, saj sedanji vhod v pristanišče resnično škodi prebivalcem Kopra.

Pri celotni zgodbi me preseneča pasivnost vodstva Luke. Verjamem, da je lepo govoriti o povečanju prihodkov za 17% in živeti od žuljev drugih. Čeprav mi župan MOK ni simpatičen pa pozdravljam njegovo pobudo, da II.tir zgradijo Kitajci. Konec koncev Amerika je v lasti Arabcev in po novem tudi Kitajcev, pa jih to ne moti. Mi pa zaplankani ko noč, čakamo nekoga, da nas razveseli z darilom v obliki II. tira.