Izgradnja drugega tira Koper-Divača je po navedbah ministrstva za infrastrukturo in prostor še vedno ena od razvojnih prioritet vlade, bodo pa odločitve glede projekta povezane z izkoriščenostjo razvojnih potencialov Luke Koper. S tem so se na ministrstvu odzvali na neuradne informacije o ugotovitvah OECD, da je projekt preveč tvegan.
Drugi tir odvisen od izkoriščenosti razvojnih potencialov Luke Koper
Koper
Mednarodni prometni forum (ITF) pri OECD v analizi projekta drugega železniškega tira Koper-Divača po neuradnih informacijah časnika Dnevnik ocenjuje, da projekt pomeni (pre)veliko tveganje za Slovenijo, še posebej, ker ni jasno, kako hitro bo v prihodnjih letih rasel promet v Luki Koper.
V ITF po navedbah virov, ki jih je pridobil časnik, ne verjamejo, da bo Luka Koper ob modernizirani obstoječi progi do Divače sposobna zapolniti zmogljivosti, ki jih bo ponudil drugi tir. Avtorji analize naj bi bili tako neuradno precej kritični do projekta, ocenjenega na 1,4 milijarde evrov.
Rešitev v zalednem terminalu v Divači
V ITF menijo, da bi bilo še pred gradnjo drugega tira pametneje, če bi Luka Koper ob rastoči konkurenci med severnojadranskimi pristanišči korenito nadgradila svoj poslovni model, ki bi ji omogočil uresničitev vseh potencialov za rast. Čas za to bi si lahko kupila z zgraditvijo zalednega terminala v Divači, ocenjenega na več deset milijonov evrov.
Na ministrstvu v odzivu na te neuradne informacije opozarjajo, da analiza še ni dokončno izdelana. Končno poročilo bo nared čez nekaj tednov. Analizo, ki zajema tudi pregled možnih modelov javno-zasebnega partnerstva, bi sicer morali javnosti predstaviti minuli petek, a so predstavitev odpovedali, ker da so potrebne dodatne proučitve.
Za izvedbo je potreben čas
Na ministrstvu pravijo, da osnutek poročila ocenjuje različne možnosti oziroma modele javno-zasebnega partnerstva, za izvedbo katerih pa je potreben določen čas. Ob tem potrjujejo, da ITF predlaga tudi prehodno rešitev, ki bi odpravila ozko grlo in z vzpostavitvijo ustreznega zalednega terminala omogočila pospešen razvoj Luke Koper.
Posebej pa na ministrstvu opozarjajo, da je projekcija izvedbe drugega tira oziroma njegova ekonomska upravičenost pogojena z zmogljivostmi oziroma razvojnimi načrti Luke Koper. Drugi tir tako po njihovih navedbah ni cilj sam po sebi, temveč je glavni cilj razvoj Luke Koper.
Izgradnja drugega tira je tako še vedno ena od razvojnih prioritet vlade, bodo pa odločitve z njo v zvezi povezane z izkoriščenostjo razvojnih potencialov edinega slovenskega pristanišča.
https://www.youtube.com/watch?v=cX21fpX501c
https://www.youtube.com/watch?v=GZ6anLHA92c
IZ mojega pisanja se vidi in bere neko razmišljanje, za razliko od tvojega. Nisem županov simpatizer, še manj volilec. Sem pa širokogled in vidim kaj je primerno in kaj ne. Kaj vidiš ti v tej vročini lahko samo sklepam. Verjetno otroke doma strašiš z županovo podobo.
že leta nas farbajo.
Slovenija se je pokradla po čez in po dolgem in samo zapuščina "unga ta slabga, nedemokratičenega ali ne vem kako še izprijenega sistema", nas drži po konci, sicer bi že zdavnaj zaradi svojih poosamosvojitvenih sposobnosti pocrkali ali se še prej pobili. Res drugega ne znamo.
Za težave Luke d.d. ni niti slučajno kriv Popović. Če je res on kriv naj to Matić jasno pove. Dejstvo je drugačno! Od kar se tudi tajkune zapira so se naši vrli misleci zbali za svojo rit in se namenoma nočejo lotiti velikih projektov, ker je kontrola postala malo drugačna. Vsaj zgleda, da ni vse "Prosto po Prešernu"!
Po mojih ugotovitvah je za vse kriva določena pajdaška združba, ki je glavna in o vsem odloča bodisi na nivoju občine, regije, države. Prosti strelci znajo to dobro izkoristiti, samo debele živce in velika jajca morajo imeti.
Če potegnem črto: " Drugega tira še dolgo, res dolgo ne bo, razen, če nas ne rešijo kaki Indijci ali Kitajci, po novem morda tudi Iranci. Švabe raus.
Ko vlečem vzporednice med sedanjo Upravo Luke in vladajočo politiko si ne morem kaj, da ne bi delal primerjave. Žal razlike med njimi ni, vsi so samo radi na položaju in nič drugega. Uprava bi lahko vsaj začela konkretne aktivnosti pri izgradnji drugega tira ali drugega vhoda v luko. A kaj ko se gospod predsednik ne more, noče ali pa ne zna pogovarjati, beri pogajati z županom. Zakaj, vsaj to nam pojasnite, saj sedanji vhod v pristanišče resnično škodi prebivalcem Kopra.
Pri celotni zgodbi me preseneča pasivnost vodstva Luke. Verjamem, da je lepo govoriti o povečanju prihodkov za 17% in živeti od žuljev drugih. Čeprav mi župan MOK ni simpatičen pa pozdravljam njegovo pobudo, da II.tir zgradijo Kitajci. Konec koncev Amerika je v lasti Arabcev in po novem tudi Kitajcev, pa jih to ne moti. Mi pa zaplankani ko noč, čakamo nekoga, da nas razveseli z darilom v obliki II. tira.