Začetek zadnje plovbe Coste Concordie pod vprašajem

Svet

Nasedlo potniško ladjo Costa Concordia bi morali v torek izpred obale otoka Gigilo začeti vleči v pristanišče v Genovi, kjer jo bodo uničili, a je pot zaradi slabega vremena na območju pod vprašajem. Pristojni naj bi popoldne odločili, ali bodo vleko v torek začeli ali ne.

Zaradi močnega vetra so morali že ponoči za več ur ustaviti priprave za odvoz nekdaj luksuzne ladje. Da jo pripravijo na 350 kilometrov dolgo pot, morajo ladjo dvigniti še za nekaj metrov, poleg tega je še vedno brez enega izmed z zrakom napolnjenih rezervoarjev, ki ga je treba za pomoč pri plovbi pritrditi na krmo, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Costo Concordio naj bi sicer v torek med 13. in 15. uro začeli vleči proti Genovi, njeno "spremstvo" pa sestavlja 14 ladij, med njimi štirje vlačilci. Na krovu Coste Concordie bo med plovbo 12 ljudi, odvisno od vremena pa so začrtali tudi alternativne poti.

Ker bo ladja potovala s hitrostjo največ 3,7 kilometra na uro, bo za pot po poročanju avstrijske tiskovne agencije APA potrebovala štiri dni, medtem ko AFP ocenjuje, da bo plovba trajala najmanj pet dni. Operacijo bo na krovu ladje Blizzard vodil nizozemski kapitan Hans Bosch.

Ladjo bodo ves čas skrbno spremljali, saj obstaja tveganje izlitja strupenih snovi. "Zaskrbljeni smo, saj gre za edinstveno operacijo," je za časnik La Stampa povedal italijanski minister za okolje Gianluca Galletti. "Pripravili smo učinkovit odgovor za vsakršno nevarnost," je dodal.

Reševanje velik inženirski podvig

Reševanje 300-metrske in 114.000-tonske Coste Concordie predstavlja inženirski podvig, kakršnemu svet še ni bil priča. Celoten projekt so začeli maja 2012, operacija pa naj bi skupno stala 1,5 milijarde evrov. Uničenje ladje bi lahko trajalo tudi do dve leti, do 80 odstotkov odpadnega materiala pa naj bi reciklirali.

Luksuzna potniška ladja je 13. januarja 2012 z več kot 4200 ljudmi na krovu pred toskanskim otokom Giglio nasedla na čereh in se prevrnila, pri čemer je umrlo 32 ljudi.

Odgovornost za tragično nesrečo Coste Concordie so pripisali več uslužbencem družbe Costa Crociere, ki je zato priznala sokrivdo. Kapitan ladje Francesco Schettino se za nesrečo zagovarja pred sodiščem v mestu Grosseto. Sodbo je pričakovati v prihodnjih mesecih, grozi pa mu do 20 let zapora.

Deli novico: