VISOKA PODPORA: Slovenci menijo, da je drugi tir nujen

Slovenija

Pobude, da bi bilo treba razbremeniti plače določenih davščin, imajo v slovenski javnosti visoko podporo, kaže tokratna anketa Dela. Kar 80 odstotkov sodelujočih se strinja s pobudo gospodarstvenikov, da bi si država odrezala manj od plač. Ob tem pa 38 odstotkov vprašanih meni, da bi morala vlada nekoliko popustiti pri politiki varčevanja.

Slaba tretjina jih meni, da bi morala vlada povsem opustiti varčevanje in omogočiti višje plače, slaba četrtina pa zagovarja politiko restriktivnih javnih financ oziroma zategovanja pasu. S sprejetjem proračunov za prihodnji dve leti namreč vlada namerava nadaljevati restriktivno fiskalno politiko.

Drugi tir ima visoko podporo

Gradnja drugega železniškega tira od Divače do Kopra ima visoko podporo v javnosti, lahko ugotovimo po tokratni anketi Dela. Kljub številnim opozorilom, da je treba biti pri projektu previden, slovenska javnost bolj verjame argumentom Luke Koper in zainteresirane javnosti, da je drugi tir nujen. Več kot tri četrtine vprašanih v anketi podpira ali zelo podpira gradnjo dodatnega železniškega tira do Luke Koper. Projekta ne podpira desetina sodelujočih v anketi.

Telefonsko anketiranje je med 15. in 17. septembrom za uredništvo Dela na reprezentativnem vzorcu 400 odraslih državljanov opravil oddelek za tržne raziskave Delo Stik.

Naslednje vprašanje, ki zadeva gradnjo drugega tira, se nanaša na financiranje. Študija OECD je pokazala, da je mogoče gradnjo financirati iz različnih virov, ne nujno samo iz državnega proračuna. Slovenska javnost se zavzema ali za partnerski pristop zasebnega in javnega kapitala s koncesijo (27 odstotkov) ali financiranje iz državnega proračuna (četrtina). Manj kot desetina anketiranih meni, da drugi tir ni potreben, skoraj tretjina sodelujočih pa se ni znala opredeliti.

Spraševali tudi o zastaranju zadeve Patria

29 odstotkov jih meni, da je bilo zastaranje pričakovano glede na to, kako so se stvari zavlačevale, po mnenju 26 odstotkov pa je zastaranje posledica tega, da imamo v Sloveniji krog ljudi, ki je privilegiran. Za četrtino anketiranih zastaranje pomeni nedelujočo pravno državo, medtem ko jih desetina meni, da je odraz številnih težav v pravosodju, ki pa jih je mogoče odpraviti.

Dobra četrtina vprašanih Janezu Janši napoveduje svetlo politično prihodnost, slaba tretjina anketiranih meni, da je v političnem zatonu, slaba petina pa niha med tem, da ima Janša politično prihodnost oziroma je nima.

Deli novico:

@@Hojla |  28 .09. 2015 ob  22: 29
pred nekaj leti je takratni uslužbenec na ministrstvu za promet Igor nekaj podpisal v Trstu glede želežniške povezave.
popovič pa ima prav.
@Hojla....... |  28 .09. 2015 ob  16: 02
pametnjakoviću (napisal sem ti z mehkim Ć), da boš razumel:
- verjamem, da Italijani komaj čakajo, da mi preko njih ozemlja služimo;
- verjamem, da bodo njihova pristanišča zaradi tega preprosto srečna, ker radi pomagajo:
- verjamem, da je italijanska politika naklonjena Slovencem, kar radi dokazujejo z izjemnim in spoštljivim odnosom do naše manjšine pri njih;
- verjamem, da bomo delničarji na račun te proge (KP - TS in kasneje TS - Divača) prejemali mastne dividende, ker bodo uprave poštene, ker rade delajo za svoj narod.......

A je pozabil sem napisati, da verjamem pomeni neverjamem!

PS: Edini, ki bi imel jajca za dobro tretjino denarja narediti še prej pa vse dogovoriti z Italijani vse o II. tiru, je to čisto resno g. Popovič. In pomnite v to verjamem!
Hojla pametnjakoviči |  28 .09. 2015 ob  15: 02
ste morali v drugi tir vklopiti Janšo. Zakaj konajzarji niste v 2.tir vklopili Cerarja katerega vlada je kriva da drugega tira še 10 let ne bo ker ni zakonsko uredil ekonomsko svobodo. dragi komunajzarji gradila se bo proga Koper - Trst, ker bo to najhitrejša povezava za Avstrija in naprej Nemčija, MAV. Nato se bo zgradila še proga Trst - Divača. Pa dobro jutro Logistični bezvezniki. Le to napisano bo omogočilo razvoj Luke Koper. Če ne bo šel višek tovora v Trst in Venezijo za MAV pa v Reko..
@@gradbenik |  28 .09. 2015 ob  11: 35
Tudi to je res kar praviš.
Ampak, če (zloglasni če!) bi tisti, ki v državnem aparatu skrbi za infrastrukturo, že pred 25 leti ugotovil, da bi lahko sama Luka Koper d.d. velik del denarja privarčevala, ostalo pa dobili recimo z obveznicami, potem bi še uprave LK tenko piskale!
@gradbenik |  28 .09. 2015 ob  11: 18
-2
Ja, ideja ni slaba. Je pa zanič, če upoštevamo kako v Luki d.d. Uprava(e) vodijo družbo. O vračilu oziroma poplačilu iz dobička pa je to v naprej nemogoče. Vsaka Uprava, njeni zaposleni poskrbijo, da se dobiček minimizira ali ga celo ni. In kdo bi denar dal za nekaj, kar ni mogoče izpeljati v skorumpirani državi.
gradbenik |  28 .09. 2015 ob  10: 07
Ob tako visoki podpori drugemu tiru naj vlada izda obveznice v višini 1,5 mlr, ki jih bodo pokupili državljani, ki drugi tir podpirajo. Obveznice bi se izplačevale izključno iz dobička drugega tira (vlada za njih ne sme jamčiti). Ob tako veliki podpori bi morale biti obveznice takoj razprodane in problem financiranja rešen.