PEF Z NOVIMI ZNANSTVENIMI MONOGRAFIJAMI IN PUBLIKACIJO: Več o šolskem svetovalnem delu, komunikaciji v vrtcu, vzgoji in besedah na strehi

Koper

Letošnja pomlad je v roke strokovnih bralcev in na police knjižnic prinesla dve monografiji, napisani izpod peresa profesoric na Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem. Strokovno knjigo je napisal tudi sveži diplomant, poetično področje pa je pokril prodekan za umetnost.

Dr. Kukanja, dr. Grušovnik in Dr. Lepičnik Vodopivec

O aktualni problematiki šolskega svetovalnega dela sta pisali izr. prof. dr. Mojca Kukanja Gabrijelčič in Monika Kuntner, profesorica inkluzivne pedagogike. Avtorici sta s pomočjo bogatih izkušenj oblikovali monografijo, ki je lahko tudi študijski pripomoček šolskim svetovalnim delavcem in drugim učiteljem pri ustrezni vzgojno-izobraževalni, osnovni psihološki in pedagoški oskrbi učencev.

Znanstvena monografija "Nekatere izbrane teme in aktualna problematika šolskega svetovalnega dela" je edinstven prispevek za šolske svetovalne delavce, učitelje, raziskovalce, študente, starše in vse, ki se želijo seznaniti in poglobiti v različna področja svetovalnega in posvetovalnega dela. V knjigi se avtorici nagibata tudi k razkrivanju tem, ki so v slovenskem prostoru še zakrite s tančico nevednosti, strahu in predvsem pomanjkljivega strokovno-pedagoškega znanja. 

Znanstvena monografija Pedagoški vidiki komunikacije v vrtcu avtoric prof. dr. Jurke Lepičnik Vodopivec in izr. prof. dr. Maje Hmelak, pa vsebinsko posega na področje komunikacije v vrtcu, s poudarkom na pedagoškem vidiku. Monografija je razdeljena na več poglavij, skozi katera spoznamo bistvena znanstvena in strokovna spoznanja o komunikaciji nasploh. Z njo vzpostavljamo in ohranjamo odnose, skrbimo za lasten razvoj, zadovoljujemo lastne potrebe, želje in pričakovanja.

Gre za kompleksen in permanenten proces, s katerim osmislimo sebe in svoje delovanje, prav tako nam pomaga pri konstruktivnem reševanju konfliktov. Avtorici monografijo zaokrožujeta s poudarkom bistvenih spoznanj in kritičnim razmislekom o možnostih in izzivih nadaljnjega razvoja pedagoške komunikacije.

Prodekan za umetnost in mednarodno sodelovanje na fakulteti, dr. Tomaž Grušovnik, pa je izdal novo monografsko publikacijo in sicer zbirko kratke proze ter esejev Besede na strehi brez črk v roki. Knjiga je izšla pri založbi LUD Šerpa.

Grušovnik, ki se veliko posveča problematiki odnosa do živali in okolja, premišljuje o sodobni tehnologiji, astronomiji, umetni inteligenci in drugih znanostih, plejado svojih zanimanj posledično izrazi tudi v 'Besedah na strehi brez črk v roki', ki s svojo hibridno formo širijo pojmovanje sodobnega eseja na podlagi povsem običajne, vsakdanje prvo-osebne izkušnje.

Knjižne novosti pa zaokrožimo s prvencem Mihe Klajnščka: 11 stebrov vzgoje. Magister profesor razrednega pouka se skozi 180 strani sprehodi od teoretičnih vidikov vzgoje, do vzgojnih ciljev, želenega in neželenega vedenja, nagrajevanja, kaznovanja, avtoritete in pravil.

Dotakne se vzgojnih stilov in spregovori o mejah, ki jih postavimo otroku: "Vzgajati, pomeni svojega otroka naučiti biti boljši od nas," pove učitelj razrednega pouka, ki bo svoj prvenec predstavil na spletu, v četrtek, 7. aprila ob 18. uri.  Vabljeni k ogledu na tej povezavi."