Danes med 16. in 18. uro bodo v prostorih krajevne skupnosti Šalara zbirali podpise proti izgradnji hitre ceste med Koprom in Dragonjo. Gre za območje, ki je vrt Kopra in ga bodo branili z vsemi za to dovoljenimi načini in sredstvi. Bertočani opozarjajo na onesnaževanje, degradirano okolje in neznosen hrup tovornjakov, ki vozijo v Luko Koper. Ne dovolijo izgradnje bencinskega servisa niti osempasovnice.
KRAJANI S PETICIJO PROTI HITRI CESTI KOPER-DRAGONJA: "Zaradi tovornjakov, ki vozijo v Luko, so Bertoki degradirani"
Koper
Med današnjim zbiranjem podpisov za peticijo v Šalari bo prisoten predstavnik koprske mestne občine, ki prav tako nasprotuje načrtovani trasi hitre ceste med Koprom in Dragonjo.
Krajani opozarjajo, da je na njihovem območju veliko plodnih njiv, vinogradov, oljčnih nasadov in sadovnjakov, kjer so razvili gojenje sezonske zelenjave. Gre za območje, ki je praktično vrt Kopra, so zapisali krajani Šalare in Škocjana v peticiji.
Med drugim opozarjajo, da bo poseg s hitro cesto v območje bistveno poslabšal kvaliteto življenja v Šalari, Škocjanu in Bošamarinu. Hrup in izpušni plini bodo slabo vplivali na zdravje krajanov, uničen bo predel mesta z neokrnjeno naravo. Načrtovana trasa bo ogrozila bivanje njihovih otrok, saj je v bližini vrtec.
Padle bodo cene stanovanj oziroma nepremičnin. Kot še navajajo v peticiji, bo projekt ogrozil življenje tamkajšnjih prebivalcev, razvoj koprske občine in celotne Vanganelske doline. Menijo, da bo predviden odsek ceste uničil drobne obrti v obrtni coni. Nasprotujejo izgradnji še enega bencinskega servisa v Šalari, saj menijo, da sta v naselju dva že dovolj.
Šalarčani napovedujejo, da bodo naselje in svojo plodno zemljo branili z vsemi za to dovoljenimi sredstvi in načini. Nedopustno se jim zdi zarisati traso v pisarni, daleč stran od resničnega življenja, brez da bi jih o tem karkoli oziroma kdorkoli vprašal. Nedopustno se jim zdi na tak način degradirati življenjsko okolje. Podpirajo pa predlog koprske občine, saj je različica pod Baredi tudi precej cenejša. Sprašujejo se, ali je sploh dopustno v teh časih predlagati dražjo varianto, ki je financirana z denarjem davkoplačevalcev.
Bertoki: Zaradi nešteto tovornjakov, ki vozijo mimo naselja smo degradirani!
Civilni iniciativi v Bertokih je do sedaj uspelo preprečiti izgradnjo štirih bencinskih servisov. S pristojnim ministrstvom so se uspeli dogovoriti, da se bencinski servis črta iz državnega lokacijskega načrta.
Kot pojasnjujejo na koprski občini, so se za spremembo lokacije bencinskega servisa v Šalari, kot ga je predlagala država, odločili, ker so tam predlagali vkop trase. Torkovega zbora krajanov v Bertokih sta se udeležila podžupan Peter Bolčič ter vodja urada za okolje in prostor v Mestni občini Koper Georgi Bangiev. Kot je povedal Bangiev, so državo opozorili na preveliko število načrtovanih bencinskih servisov na trasi hitre ceste in ne pričakujejo, da bodo zgrajeni vsi.
Bertočani: Luka Koper mora plačati več
Pripombe Bertočanov letijo tudi na osempasovnico, v katero naj bi se po osnutku državnega prostorskega načrta razširila cesta od Škocjana proti Kopru. Gre za tri cestne pasove in enega za prepletanje na vsaki strani. Bertočani pravijo, da bo tako razširjena cesta posegla na parcelo njihovega zadružnega doma, kjer imajo vaške šagre in druge prireditve. Parcela je že bila okrnjena z izgradnjo štiripasovnice v devetdesetih letih.
Prebivalci Bertokov se zavzemajo tudi za postavitev protihrupne ograje ter za povezavo kolesarskih in pešpoti. Te naj bi vodile čez nadvoz, ki je predviden nad hitro cesto. Govorili so tudi o dejstvu, da je Luka Koper glavni krivec degradacije območja.
Bertoki so industrijska cona
V torek se je na zboru krajanov zbralo 64 Bertočanov. Kot je opozorila ena od krajank, Bertoki niso več vas, temveč so postali industrijska cona z veliko tovornjaki, ki vozijo v Luko Koper. Vrednost njihovih nepremičnin naj bi padla. Soočajo se z onesnaževanjem, degradiranim okoljem in neznosnim hrupom. Resno se sprašujejo, zakaj bi poleg obstoječe hitre ceste do Izole zgradili še eno.
Slab vpliv Grafistovega odpada na kmetijstvo
Na torkovem zboru krajanov so obravnavali tudi problematiko predelave gradbenih odpadkov podjetja Grafist na Serminu. V civilni iniciativi so zaradi onesnaževanja in hrupa proti. Pod Serminom so prvovrstna kmetijska zemljišča, na katera bo takšna dejavnost imela močan vpliv, so prepričani.
Komentiraj
Prebivalci te občine pa te ne zanimajo, a ne? Kako so živeli teh 10 let z zasuto cesto tudi ne, a ne?
Kot je že nekdo napisal - zakaj bi sploh zastajal promet v predoru Markovec? A promet zastaja v predoru Dekani ali Kastelec? Ne. Ko bo HC povezana s hrvaškim Y, na slovenski strani ne bo zastojev. Do takrat pa bodo zastoji tako kot danes - na Šmarski cesti in tam kjer se danes HC konča.
Nisem prepričan da bo lahko toliko požrl predor Markovec poleti.