KRAJANI S PETICIJO PROTI HITRI CESTI KOPER-DRAGONJA: "Zaradi tovornjakov, ki vozijo v Luko, so Bertoki degradirani"

Koper

Danes med 16. in 18. uro bodo v prostorih krajevne skupnosti Šalara zbirali podpise proti izgradnji hitre ceste med Koprom in Dragonjo. Gre za območje, ki je vrt Kopra in ga bodo branili z vsemi za to dovoljenimi načini in sredstvi. Bertočani opozarjajo na onesnaževanje, degradirano okolje in neznosen hrup tovornjakov, ki vozijo v Luko Koper. Ne dovolijo izgradnje bencinskega servisa niti osempasovnice.

Med današnjim zbiranjem podpisov za peticijo v Šalari bo prisoten predstavnik koprske mestne občine, ki prav tako nasprotuje načrtovani trasi hitre ceste med Koprom in Dragonjo.

Krajani opozarjajo, da je na njihovem območju veliko plodnih njiv, vinogradov, oljčnih nasadov in sadovnjakov, kjer so razvili gojenje sezonske zelenjave. Gre za območje, ki je praktično vrt Kopra, so zapisali krajani Šalare in Škocjana v peticiji.

Med drugim opozarjajo, da bo poseg s hitro cesto v območje bistveno poslabšal kvaliteto življenja v Šalari, Škocjanu in Bošamarinu. Hrup in izpušni plini bodo slabo vplivali na zdravje krajanov, uničen bo predel mesta z neokrnjeno naravo. Načrtovana trasa bo ogrozila bivanje njihovih otrok, saj je v bližini vrtec.

Padle bodo cene stanovanj oziroma nepremičnin. Kot še navajajo v peticiji, bo projekt ogrozil življenje tamkajšnjih prebivalcev, razvoj koprske občine in celotne Vanganelske doline. Menijo, da bo predviden odsek ceste uničil drobne obrti v obrtni coni. Nasprotujejo izgradnji še enega bencinskega servisa v Šalari, saj menijo, da sta v naselju dva že dovolj.

Šalarčani napovedujejo, da bodo naselje in svojo plodno zemljo branili z vsemi za to dovoljenimi sredstvi in načini. Nedopustno se jim zdi zarisati traso v pisarni, daleč stran od resničnega življenja, brez da bi jih o tem karkoli oziroma kdorkoli vprašal. Nedopustno se jim zdi na tak način degradirati življenjsko okolje. Podpirajo pa predlog koprske občine, saj je različica pod Baredi tudi precej cenejša. Sprašujejo se, ali je sploh dopustno v teh časih predlagati dražjo varianto, ki je financirana z denarjem davkoplačevalcev.

Bertoki: Zaradi nešteto tovornjakov, ki vozijo mimo naselja smo degradirani!

Civilni iniciativi v Bertokih je do sedaj uspelo preprečiti izgradnjo štirih bencinskih servisov. S pristojnim ministrstvom so se uspeli dogovoriti, da se bencinski servis črta iz državnega lokacijskega načrta. 

Kot pojasnjujejo na koprski občini, so se za spremembo lokacije bencinskega servisa v Šalari, kot ga je predlagala država, odločili, ker so tam predlagali vkop trase. Torkovega zbora krajanov v Bertokih sta se udeležila podžupan Peter Bolčič ter vodja urada za okolje in prostor v Mestni občini Koper Georgi Bangiev. Kot je povedal Bangiev, so državo opozorili na preveliko število načrtovanih bencinskih servisov na trasi hitre ceste in ne pričakujejo, da bodo zgrajeni vsi.

Bertočani: Luka Koper mora plačati več

Pripombe Bertočanov letijo tudi na osempasovnico, v katero naj bi se po osnutku državnega prostorskega načrta razširila cesta od Škocjana proti Kopru. Gre za tri cestne pasove in enega za prepletanje na vsaki strani. Bertočani pravijo, da bo tako razširjena cesta posegla na parcelo njihovega zadružnega doma, kjer imajo vaške šagre in druge prireditve. Parcela je že bila okrnjena z izgradnjo štiripasovnice v devetdesetih letih.

Prebivalci Bertokov se zavzemajo tudi za postavitev protihrupne ograje ter za povezavo kolesarskih in pešpoti. Te naj bi vodile čez nadvoz, ki je predviden nad hitro cesto. Govorili so tudi o dejstvu, da je Luka Koper glavni krivec degradacije območja. 

Bertoki so industrijska cona

V torek se je na zboru krajanov zbralo 64 Bertočanov. Kot je opozorila ena od krajank, Bertoki niso več vas, temveč so postali industrijska cona z veliko tovornjaki, ki vozijo v Luko Koper. Vrednost njihovih nepremičnin naj bi padla. Soočajo se z onesnaževanjem, degradiranim okoljem in neznosnim hrupom. Resno se sprašujejo, zakaj bi poleg obstoječe hitre ceste do Izole zgradili še eno.

Slab vpliv Grafistovega odpada na kmetijstvo

Na torkovem zboru krajanov so obravnavali tudi problematiko predelave gradbenih odpadkov podjetja Grafist na Serminu. V civilni iniciativi so zaradi onesnaževanja in hrupa proti. Pod Serminom so prvovrstna kmetijska zemljišča, na katera bo takšna dejavnost imela močan vpliv, so prepričani.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
pinkoponko |  18 .11. 2016 ob  16: 54
-1
aja pa tolko skačete okoli te vaše glavne ceste. Lepo so vas peljali žejne čez vodo ker je cesta pač državna in jo lahko sedaj obnovite lih toliko kolikor jo je prej mok...
pinkoponko |  18 .11. 2016 ob  16: 49
Krajevna skupnost je dobila ravno toliko kot ostale krajevne skupnosti. Če pa ste imeli lokalno vodstvo tako da se ni za nič extra izborilo in nič doprineslo svojemu kraju ter skupnosti ste si pa sami krivi. Trenutno je pa situacija taka da ja imate 8mio eur na račun prebivalcev mestnega jedra Koper. Luki so bližje in mnogokrat več jih je torej veliko več ljudi trpi za posledicami Luke ki ji vi zavirate razvoj in gledano na prebivalca dobi vaša "občina" več denarja. Hodi pa veliko ankarančanov z veseljem v službo ki jo generira stroj Luke Koper. Občina v narekovajih ker me nihče ne bo prepričal da je kraj s 3200 prebivalci občina. Temu jaz pravim rak rana Slovenije ne pa občina. In to iz neke izmišljotine ala mi imamo turizem. Imeti en kamp še ne pomeni imeti turizma.
@pinkoponko |  18 .11. 2016 ob  15: 38
Samo v vednost: občina s 3200 prebivalci ni več kot 10 let dobila 0 (nič) € od MOK, sedaj pa ima na leto 8M€.
Prebivalci te občine pa te ne zanimajo, a ne? Kako so živeli teh 10 let z zasuto cesto tudi ne, a ne?
@kmet |  18 .11. 2016 ob  14: 40
Po tem kar si napisal o tvojem videnju prometa bi vam morali Koperčani zapreti predor,pa se cijazite mimo Rexa.
xxl |  18 .11. 2016 ob  13: 11
Se sprašujem, zakaj so šele sedaj te javne razprave!?!?! Oramaj se rok za možnost vložitev pripomb izteka (menda v ponedeljek)..... Vse izračunano.... dejmo tem revčkom (beri nam občanom) občutek, da živijo v demokraciji, da imajo neko besedo pri tem....
pinkoponko |  18 .11. 2016 ob  13: 01
Poglej drugi tir, in Boris in Kitajci so rekli da ga izgradijo za cca 650mio eur. Dvotirno. Ne mi gremo na enotirno za dobro milijardo ker so tako rekli Italijani ki so specialisti za graditi avtoceste s tanjšim asvaltom kot obračunanim in glej ga zlomka imajo neposredno konkurenčno pristanišče ... Mi zapovrh vsega naredimo občino s 3200 prebivalci ( v bistvu manj ker jih bilo toliko le za volitve ) in tako še zakompliciramo razvoj območja... Banana republika in to vzorna
pinkoponko |  18 .11. 2016 ob  12: 57
Glede na našo hitrost gradnje cest bo prej premaknjen šengen in ne bo več konfina tako da povezava na y je edina trenutna pametna rešitev. In glede na to da so določene države v EU že dale mejo do katerega leta se lahko še prodajajo avti z motorji na notranje izgorevanje in še ene par ključnih držav razmišlja o tej meji na leto 2025 tudi tako hrupna in obremenjujoča ne bo ta cesta... Sej vse štima sam eni ne morejo živeti brez izmišljenih problemov. Verjamem pa da je cesta z 2mi predori, tremi viadukti, 2mj ukopi in z več km veliko boljša opcija za obstranski zaslužek kot pa ta z enim predorom ...
 |  18 .11. 2016 ob  12: 25
-1
E ma na Kaštelu bodo še nekaj časa zastoji zaradi konfina in ko bo kolona do predora stop rdeča luč in via stara šmarska.
špinjulet |  18 .11. 2016 ob  11: 49
@mark
Kot je že nekdo napisal - zakaj bi sploh zastajal promet v predoru Markovec? A promet zastaja v predoru Dekani ali Kastelec? Ne. Ko bo HC povezana s hrvaškim Y, na slovenski strani ne bo zastojev. Do takrat pa bodo zastoji tako kot danes - na Šmarski cesti in tam kjer se danes HC konča.
pinkoponko |  18 .11. 2016 ob  10: 09
Predor Markovec ima dva pasova v obe smeri ravno toliko kot cesta mimo bertokov od koder vse to prihaja s tem da se malenkost zreducira ker tisti brez vinjete grejo ven že za Šmarsko. Torej če uspejo iti mimo bertokov grejo po enakem postopku skozi predor. Ni da se tam kaj zoža al karkoli... Meni preprosta matematika v kombinaciji s kmečko logiko pravi da če grejo mimo bertokov grejo tudi tam skozi...
mark |  18 .11. 2016 ob  10: 05
-1
@pinkoponko
Nisem prepričan da bo lahko toliko požrl predor Markovec poleti.
pinkoponko |  18 .11. 2016 ob  10: 03
Ma kaj vas toliko žuli ta predor Markovec? Požre toliko kolikor cesta pred njim in cesta po njemu... In tisti ki ne bodo imeli vinjete bodo ponovno na šmarski cesti kot so bili do sedaj... Le manj jih bo kar je pa cilj saj je vso zaledje dobesedno zaledenelo poleti ko tam vse stoji...
1