Portorož bo z majem dobil nove letalske povezave. Čarterski poleti bodo v četrtek in nedeljo tri italijanska mesta (Salerno, Catania in Rim) povezovali s Portorožem. Gre za naložbo zasebnega italijanskega podjetja, ki se je zavezalo, da bo linijo vzdrževalo vsaj prihodnjih pet let.
Čarterski poleti: Portorož odslej letalsko povezan z južno Italijo
Piran
Italijanski tour operator CTM Travelair bo vsako leto za omenjeno povezavo vložil 3,7 milijona evrov. Letala Fokker grške družbe Minoan Air, ki lahko hkrati pripeljejo do 50 potnikov, bodo portoroški aerodrom povezovala z letališči v Catanii, Salernu in z rimskim letališčem Fiumicino. V Portorožu bo ob četrtkih in nedeljah pristalo trikrat dnevno, povezava pa bo aktivna vse leto.
Antonio Gervassio
Direktor družbe CTM Travelair Antonio Gervassio računa na to, da bodo povratne vozovnice stale med 230 in 300 evrov. "Na voljo bodo samo za čarterske polete, se pravi, da v prvi fazi ne bo mogoče kupiti samo vozovnic, ampak bodo te v paketu s hotelom. To velja tako za slovenske goste, ki se bodo odpravili v Italijo, kot tudi za italijanske, ki se bodo odpravili v Slovenijo."
Omenjena družba sicer računa, da bo letališče v Portorožu v kratkem pridobilo dovoljenja za podaljšanje steze, kar pomeni, da bi lahko pristala letala z do 100 potniki. Šele v tej fazi bo zanje linija lahko rentabilna. "Delamo na dolgi rok, mi verjamemo v projekt, upam, da vanj verjamejo tudi v Sloveniji," je še dejal Gervassio.
Robert Krajnc
V Portorožu bi morali vzletno-pristajalno stezo podaljšati za vsaj 200 metrov, tako bi dobili 1400 metrov dolgo stezo. "Upamo, da bo država pohitela pri pripravi državnega prostorskega načrta, da se bo letališče lahko čim hitreje razvilo. Res je, da smo na meji s krajinskim parkom Sečoveljske soline, a z njimi odlično sodelujemo, poleg tega širitev ne bi posegala v sam park, ampak bi bila izvedena znotraj obstoječih meja letališča," je pojasnil direktor Aerodroma Portorož Robert Krajnc.
Na predstavitvi novih letalskih linij je bil prisoten tudi Bojan Babič, državni sekretar na Ministrstvu za infrastrukturo in prostor, ki je dejal, da prinaša dobre novice. "V celoti podpiramo prizadevanja Aerodroma Portorož za razvoj turizma. V pripravi je tudi prostorski načrt, ki določa območje razvoja letališča."
Bojan Babič
Podoben apel kot Krajnc je podal tudi piranski župan Peter Bossman, ki v državi vidi veliko razvojno oviro, saj se številni projekti zataknejo prav v uradni Ljubljani. "Mi živimo od turizma, razvoj pa je zaradi predolgih postopkov nemogoče. Predstavljajte si, da bi imeli podaljšano letališko stezo. Na ta DPN čakamo predolgo. Pripeljali bi lahko več turistov. Prav tako imamo težave z izgradnjo golf igrišča," je dejal župan, ki vseeno verjame, da bo nova linija pripeljala še več italijanskih gostov v Portorož oziroma na Slovensko obalo.
Peter Bossman
Nova linija je sicer namenjena predvsem prihodu italijanskih gostov v Slovenijo. Gervassio ocenjuje, da jug Italije slabo pozna slovensko Obalo, za to so krive tudi dosedanje slabe prometne povezave. Svojo priložnost bodo sicer poiskale tudi slovenske turistične agencije, ki bodo s posebnimi paketi poskušale goste peljati na obalo južne Italije.
Problem pa je v tem, da je že po sebi linija draga in nekonkurenčna, bundling (vezanje aviona in hotela) pa bo zadevo še bolj podražil in jo naredil manj zanimivo, ker ima lahko potnik čisto druge interese, kot so dnevni turizem ali lastna izbira sobe. Sicer pa Srečno, rabili boste srečo, sploh, ko so zraven te rdeče sprdačine, ki si že delajo predvolilno reklamo.