ZAKAJ DRUGI TIR NI KAPRICA? Ministra ni bilo na javno tribuno

Koper

Izgradnja drugega železniškega tira Divača - Koper ni pomembna le za Luko Koper in Slovenske železnice, ampak za ves slovenski logistični sektor, je na javni tribuni v Kopru opozoril Čedomil Bojanić iz GZS. Ekonomist Jože P. Damijan je pristavil, da so tovrstni projekti "posel za vse", česar se sosednje države za razliko od Slovenije tudi zavedajo.

 

V javnosti se ustvarja vtis, da je drugi tir nekakšna kaprica Luke Koper in Slovenskih železnic, v resnici pa drugi tir potrebujejo predvsem zaledni trgi, ki so vezani na koprsko pristanišče, je na javni tribuni, ki jo je priredila Civilna fronta Vstala Primorska - Vstani Slovenija, povedal predsednik sekcije pristaniških špediterjev pri Združenju za promet GZS Bojanić.

Slovenija ima po njegovem odlično geostrateško lego in dobro tradicijo na tem področju, a žal logistična dejavnost ni ovrednotena v zadostni meri. Ob tem je Bojanić opozoril, da se bo v primeru neizgradnje drugega tira tovorni promet iz Kopra preusmeril v sosednja pristanišča, med katerimi je še posebej dejaven Trst.

Tudi predstavnik sveta za civilni nadzor projekta drugi tir Jože P. Damijan je opozoril, da je logistika "posel za vse", česar se denimo zavedajo Avstrijci. Ti bodo do leta 2020 v logistični BA koridor, ki vključuje tudi predor Semmering, tako vložili več kot 10 milijard evrov svojega denarja.

Ekonomist je ponovno opozoril na prenapihnjene vrednosti revizije projekta, ki bi ga po njegovem bilo mogoče izpeljati za 800 milijonov evrov brez DDV. Med drugim pa je napovedal, da bodo v svetu januarja predstavili možnosti racionalizacije projekta drugi tir.

Damijan je bil kritičen tudi do možnosti financiranja projekta. Sofinanciranje projekta iz evropskih virov po njegovem zaradi neresnosti vlade ni več mogoče oz. bo na naslednjem razpisu februarja 2017 na voljo bistveno manj sredstev. Tako bi v primeru 100-odstotnega javnega financiranja morali plačevati dodatnih 333 milijonov evrov iz naslova "davka na neumnost". Glede javno-zasebnega partnerstva pa je opozoril, da v Evropi ni nobenega tovrstnega projekta za gradnjo tovornih železniških prog, to pa preprosto zato, ker se ne splača.

Poslanec ZL Matej T. Vatovec pa je opozoril na nekoherentnost ministra Petra Gašperšiča, ki je drugi tir najprej označil za nepotrebnega, potem pa postal njegov zagovornik. Gašperšič po njegovem sicer ni nesposoben, njegova stava pa je, "da se te stvari načrtno izvajajo". Poslanec ni želel špekulirati, kakšen namen je v ozadju, je pa po njegovih besedah dejstvo, da se je v preteklosti pri vseh podobnih projektih videlo, da so "najboljše gojišče za to, da nekdo posredno pri tem zasluži".

Predsednik sveta delavcev Luke Koper Mirko Slosar pa je poudaril, da do danes še niso dobili odgovorov na vprašanja, ki so jih poleti predstavili premierju Miru Cerarju. Kot je spomnil, so med drugim zahtevali razširitev koncesijskega območja pristanišča in ureditev novih vhodov v luko. Dnevno namreč v Luko Koper pride 700 do 800 tovornjakov, skladiščne kapacitete pa so na limitu.

Udeležbo na javni tribuni so opravičili predstavniki ministrstva za infrastrukturo, kabineta predsednika vlade, Slovenskih železnic in podjetja 2TDK.

Deli novico:

FRONTA |  15 .12. 2016 ob  17: 11
Vstala Primorska vstani Slovenija kot gibanje, katero je nastalo spontano ob dogodkih poizkusa menjave uprave Luke in njenih nadzornikov Junija 2016 in svet za civilni nadzor izgradnje 2. tira, kjer so združeni strokovnjaki, inženirji, ekonomisti, akademiki,... so navezali stik in sodelujejo. Med drugim z nadzorom nad porabo denarja. POKVARJENI ELITI NE BO USPELO IZMAKNITI ENEGA SAMEGA EVRA IZ INVESTICIJE 2. tir do Kopra" . Dihajo jim za ovratnik in spremljajo njihovo početje. Obenem vztrajno predlagajo boljše in cenejše rešitve izgradnje.
jlz |  14 .12. 2016 ob  10: 09
Pa še tole - odkar sem prejela voščilnico Marjetice Koper s sliko v. d. direktorja GGM,.... me izgradnja II. tira, prodaje še dobrih paradnih konj, ki jih NE ZNAMO (beri NOČEMO) sanirati, krpanje bančnih lukenj ipd.,.... sploh ne zanima več. Iščem le primeren okvir, da NJEGOVO sliko obesim na meni vidno mesto. GGM je velik..
jlz |  14 .12. 2016 ob  10: 01
Franc Bogovič bo rešil....., ma niti uni zgoraj nima več moči...

Spoštovani,

vljudno vas vabimo k spremljanju Evropskega pogovora: Kako v Sloveniji izpeljati velike projekte, kot je II. tir Divača-Koper?, ki bo v organizaciji poslanca Evropskega parlamenta Franca Bogoviča (SLS/EPP) potekal v PETEK, 16. decembra 2016, ob 18. uri v prostorih restavracije Valmarin (Spodnje Škofije 18a, Škofije). (Prijava na dogodek prek spletnega obrazca: http://bit.ly/2f6oacv.).
Ob zavedanju, da je gospodarsko stanje v Sloveniji pozitivno in se tudi izboljšuje, se Slovenija hkrati sooča z velikimi izzivi glede pomanjkanja investicij tako iz javnih kot tudi iz zasebnih virov. Na poglobljenem pogovoru bodo zato o tem spregovorili ključni deležniki iz gospodarstva in politike, predvsem z vidika uspešnega koriščenja finančnih instrumentov kohezijskih skladov, instrumentov za povezovanje Evrope in "Junckerjevega programa"

Govorci na pogovoru, ki ga bo vodila nekdanja državna sekretarka Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo RS in sedanja direktorica RIC Bistrica mag. Monika KIRBIŠ ROJS, bodo:

· Metod DI BATISTA, avtor knjige Slovenski avtocestni križ, nekdanji direktor državnega inženirskega podjetja DDC in predsednik Strokovnega odbora SLS za infrastrukturo

· mag. Sibil SVILAN, predsednik uprave SID banke, d. d., Ljubljana

· Maša ČERTALIČ, vodja strateškega razvoja Luke Koper, d. d.

· Matjaž KRANJEC, direktor infrastrukture Slovenske železnice, d. o. o.

· Franc BOGOVIČ, evropski poslanec (SLS/EPP)



atila |  14 .12. 2016 ob  09: 42
Kdo bo pa gradil ?
Kako je bilo na osamosvojitvi Slovenije ?
Mi bomo,mi bomo,mi bomo........................MI BOMO SE V.......LI !
Neznanje in pohlep |  14 .12. 2016 ob  07: 52
Doma ni več pravega gospodarskega utripa, razen premikanje državnega denarja v privat žepe. Kjer je c€rar je amorala, kjer je gašp€€€ršič se laže in krade. Prioritetne vrline so neznanje in pohlep.