V predoru Markovec se znova nekaj “premika”. Potem ko je Alpine Bau tik pred dokončanjem del propadel, se je pojavila še težava slabega opleska. Dars tako sedaj vodi tri postopke, ki so potrebni za dokončanje del.
Stroji v predoru Markovec bodo kmalu spet zabrneli
Koper
Lani je vse kazalo, da bo gradnja (po dolgih letih pritožb, propadov in ustavitev del) zaključena brez večjih težav, a predor je najbrž res "zaklet". Avstrijski Alpine Bau, ki je dela prevzel od mariborskega CPM-a, je prav tako kot slednji dočakal bridko usodo. Družba je razglasila stečaj in to le kak mesec pred zaključkom del. Na Darsu so se nadejali, da bodo lahko dela končali podizvajalci ali morda celo Alpine Bau (čeprav v stečajnem postopku), vendar se takšna rešitev ni izšla, zato je bil potreben nov razpis.
Nov konzorcij bo zaključil gradbena dela
Na slednjem je zmagal najugodnejši konzorcij CVP inženiring, d. o. o., Grafist, d. o. o., in Hipox, d. o. o. Ta je za dokončanje gradbenih del v predoru oddal ponudbo v vrednosti 1,38 milijona evrov (brez DDV), Dars je zgornjo mejo postavil na 1,6 milijona evrov. Odločitev o oddaji del je v teh dneh postala pravnomočna, tako da sledi postopek sklenitve pogodbe in uvedba izvajalca v delo.
Dokončati je treba še razna manjša zaključna gradbena dela v predoru, položiti pokrove in liti asfalt na hodnikih, pobarvati talne smerne črte in dokončati prometno opremo. Na vzhodnem in zahodnem platoju je treba položiti še inštalacijsko kanalizacijo in dokončati dela na spodnjem ustroju ter vso hortikulturo. Treba je izdelati tudi vso dokumentacijo, potrebno za tehnični pregled in pridobitev uporabnega dovoljenja ter za vzdrževanje.
Težave z opleskom, “sanacija” se je že začela
A ker s predorom Markovec nič ne poteka po načrtu, se je zapletlo tudi z barvnim premazom. Tega je treba narediti na novo, za kar je bilo na razpisu izbrano podjetje Map Trade iz Slovenske Bistrice. Pogodba je bila sklenjena decembra lani, pogodbena vrednost del znaša 836 tisoč evrov.
"Izvajalec je bil uveden v delo proti koncu januarja (potem ko je zaključil dela na testnem polju v drugi polovici januarja), rok za dokončanja navedenih gradbenih del je 40 dni od uvedbe v delo. Navedena sanacijska dela potekajo v skladu s projektno-tehnično dokumentacijo," so nam pojasnili na Darsu.
Elektro-strojna oprema, še ena v vrsti revizij pri izgradnji predora
Tretji sklop del, ki so potrebna za dokončanje predora, je vgradnja elektro-strojne opreme. Potem ko je neizbrani ponudnik na Dars vložil revizijski zahtevek, je ta vlagatelju zahtevka posredoval svojo odločitev. "Dokumentacija je bila v skladu s področnim zakonom že posredovana Državni revizijski komisiji. Kakor je znano, je bilo ponudnikoma v začetku januarja poslano obvestilo o izboru. Izbran je bil konzorcij Iskra sistemi, d. d., Riko, d. o. o., IMP, d. d., Javna razsvetljava, d. d., in Traffic Design, d. o. o. Ponudbena vrednost znaša 12 milijonov evrov, rok za izvedbo elektro in strojne opreme je pet mesecev od uvedbe v delo," so še pojasnili na Darsu. Drugi (neizbrani) ponudnik je bil konzorcij Tenzor, d. o. o., in GVO, d. o. o.
Sanacija opleska mora biti opravljeno pred začetkom fizične izvedbe del elektro in strojne opreme predora Markovec. Gradbena dela v zvezi z dokončanjem predora in izvedba elektro-strojne opreme pa se v pretežni meri lahko dopolnjujejo oziroma potekajo tudi sočasno.
Kdaj skozi predor Markovec?
Trenutno je vse odvisno od uspešnosti postopkov javnega naročanja. Na Darsu še vedno ocenjujejo, da bi bila dela na hitri cesti Koper–Izola in predoru Markovec lahko zaključena do konca letošnjega leta.
A to niso edina dela, ki morajo biti dokončana, treba je dokončati tudi določena dela na trasi hitre ceste Koper–Izola, katere sestavni del je predor. Za izgradnjo omenjene trase je pogodba bila sklenjena avgusta 2006 s konzorcijem SCT, d. d., Primorje, d. d., Kraški zidar, d. d., in CPK, d. d. Prvi trije deležniki so v vmesnem času končali v stečaju. CPK je tako kot vodilni partner po obstoječi pogodbi pripravil končni obračun, trenutno poteka pregled, v teku sta tudi priprava in izdelava popisa del, ki bosta osnova za pripravo in izvedbo novega razpisa za izvedbo teh del, če bo ta potreben. Vse je odvisno od končnega obračuna, če bo ugotovljeno, da bi navedeni vodilni partner po obstoječi pogodbi z deli, ki so še potrebna za dokončanje približno dveh kilometrov trase hitre ceste, presegel zakonsko dovoljeno odstopanje od osnovne pogodbene vrednosti, bo tako potreben nov razpis. Za dokončanje del je sicer potrebno tri do štiri mesece.
poglejtesi malo v tuini kako majo to porihtan. Pa toliko plačamo pri registraci cesna taksa pol še vinjeta in pol se pa po luknah peljemo namesto vsaj da bi meli cesto kot se zagre. Prdor Markovec delajo koda da bo iz zleta ko greš proti Bivju je delo na cesti že pov leta niso sposobni popravit en kos ali ga čakajo koda ga pošiljajo iz drugega planeta. Samo da grem čes mejo v trst mam tak predor za gospoda 3 pasovni osvetlen vse varno in protipožarno pa kar je pomembno je BRESPLAČNO pa pustimo čene kot eni praviste ja pol pa cena ko plačaš je draga samo to ni Slovenija. Pa ena napaka je na Koperski Obvoznici ker ste lahko vsi vozniki upazli pol pa oni govorijo kako je označeno preden greš na ovoznico. nebom reku ke je ugotovte sami.
LP: Naši Darsovci pa naša Vlada...