Luka Koper je po lanskem rekordnem letu v prvem letošnjem četrtletju zabeležila 5,6 milijona ton ladijskega pretovora, kar je 11 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. V tem obdobju so ustvarili 47,96 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar na letni ravni predstavlja 13-odstotno rast, so danes objavili na spletni strani Ljubljanske borze.
SE OBETA NOVO REKORDNO LETO? Luka Koper zabeležila rast pretovora in prihodkov
Koper
Rast so zabeležili pri vseh blagovnih skupinah, stabilna rast pa se nadaljuje tudi pri obeh strateških tovorih - kontejnerjih in avtomobilih.
Prvo četrtletje je kljub težavam na železniškem omrežju v začetku leta postreglo tudi z več rekordi v pretovoru. Kontejnerski terminal je marca razložil in naložil 73.755 kontejnerskih enot, prek avtomobilskega terminala je v istem mesecu potovalo 70.158 avtomobilov, februarja pa so dosegli tudi največji skupni mesečni ladijski pretovor v zgodovini pristanišča. Opazno se je povečal tudi promet tovornjakov, saj je lani na območje pristanišča vstopilo skoraj 260.000 tovornjakov, kar je 15 odstotkov več kot leto prej, rast števila tovornjakov pa se nadaljuje tudi v letošnjem letu.
Analitsko svetovalna družba Drewry iz Londona je marca izdala študijo, v kateri je analizirala različne transportne poti pri prevozu kontejnerjev od Kitajske do južne Nemčije. V primerjavo so vključili sedem pristanišč z evropskega severa in juga, tudi Koper in Trst. Koper so tako na morskem kot kopenskem delu ocenili zelo dobro, zaradi najkrajšega skupnega tranzitnega časa pa so v študiji poudarili, da je Koper še posebej primeren za naročnike, ki jim je tranzitni čas ključnega pomena.
Ugoden tranzitni čas
Kot je poudaril predsednik uprave Luke Koper Dragomir Matić, je "ugoden tranzitni čas tudi sicer eden od ključnih dejavnikov rasti pretovora kontejnerjev, ki je v lanskem letu zrasel za 17 odstotkov, medtem ko je 20 največjih evropskih kontejnerskih pristanišč zabeležilo povprečen padec za 2,6 odstotka".
Na področju avtomobilov pričakuje, da se bo rast v prihodnjih mesecih nadaljevala, predvsem zaradi novega posla z mercedesi, ki je stekel konec lanskega leta. "Poleg tega delamo še na novih poslih, ki bi tudi uporabljali te nove ladijske povezave, kot tudi na novih poslih za druge destinacije. Vendar moramo nujno zagotoviti dodatne skladiščne površine oz. zemljišča in pri tem pričakujemo, da bo ministrstvo za infrastrukturo opravilo svojo nalogo," je poudaril.
Zaradi nesposobnosti naših izvršilnih in sodnih mlinov, hoče pravico poiskati na evropskih sodiščih in pri raznih evropskih varuhih človekovih pravic.
Ima morda kdo kak nasvet ?
Seveda vsi radi beremo pozitivne članke, ampak tale že kar precej vleče na risanko.
Zanima me, kako je "vodič" uspel avtorju skriti najpomembnejši del te zgodbe članka. Govorimo o ljudeh. Govorimo o pravicah delavcev.Govorimo o človekovih pravicah.
Možakar iz članka, ki upravlja ogromna dvigala, ne spada v to problematiko, ker je Zaposlen v Luki.
Govorimo o tistih dušah, ki jih plačujejo vse te agencije za posredovanje delovne sile (pravijo jim celo .. podjetja ).Govorimo o podjetjih, ki znotraj Luke opravljajo delo za luko, vendar ne spadajo pod Luko. To so podizvajalci. Ali pogodbeni delavci. Nekateri jih poznajo kot IPS. In teh ljudi je ogromno. To so tile, ki v veliki meri prinesejo ta dobiček. To so tej ljudje, ki so lahko 12 ur za volanom tovornjaka ali stroja na delu v Luki. Pardon, s polurno malico.To so tisti, ki ne smejo reči "ne morem", "ne zmorem",ker bi to rekli le enkrat.
To je ta zamolčani faktor.
Ampak o tem je prepovedano pisati, ker bi pokvarili odličen "Promo" članek.
O tem se ne sme govoriti, ker bi se lahko ta imperij s SUŽNJI sesul!
Predlagam avtorju članka, da se ustavi pred vhodom v luko in malček povpraša tiste oblečene v bele delovne obleke iz avtomobilskega terminala ali pa tiste iz kontejnerskega terminala, kakšne pogodbe imajo. Tombola garantirana! Pa zraven še veliko prispevkov za rubriko črna kronika, ko se bo enkrat začela razkrivati vsa ta svinjarija o kateri vodilni nočejo govoriti. Delo na črno, plačila na roke delavcem, SP-ji, ki opravijo po 250 ur mesečno, kršenje človekovih pravic na vsakem koraku.
Kar si napisal je vse res a to g. Matića in predvsem Novaka, še manj delavskega direktorja Čeparja niti pod razno ne zanima.
Predsednik se je še do pred kratkim šopiril in upiral famoznemu ministru Gašperšiču a je kar naenkrat potihnil in postal kooperativen z vlado. Predsednik je potihnil kot skrivnostni dogovor med njim in izbranci žerjavisti. Ta tajni dokument, prav zaradi svinjske kupčije niso smeli videti niti člani sindikata SŽPD, kaj šele javnost. Toliko o predsednikovi človečnosti. Žalostno je, da je predsednik eden tistih, ki je dal skozi vse faze luške zgodbe o uspehu hrbtenice. Hitro je pozabil, kako je na dnu, kjer so že dolgo delavci pogodbenikov.
G. Novak pa vedno deluje iz ozadja, kjer je lepše in udobneje, pa še neposredne odgovornosti nima. Zanima me ali je res, da je direktor Pavšič podaljšal čas upokojitve še za dve leti samo, da se lahko podpredsednik po koncu mandata usede na njegovo mesto. Sicer pa g. Novaku zamerim sprego z nekaterimi pogodbenimi delodajalci, ki resnično snujejo svojo zgodbo o uspehu ampak ne na račun znanja in sposobnosti ampak na račun prijateljskih povezav z vodilnimi v luki.
Od g. Čeparja sicer ne pričakujem veliko a se vidi, da se je hitro najedel belega kruha in ga niti malo ne zanimajo izkoriščani delavci pogodbenikov.
PS: Luka je gospodarski subjekt vreden pohvale a s takim lastnikom in luškimi izkoriščevalci se nam obeta sramota brez primere. Nikjer se delavcev ne zlorablja na tak način, kot se to počne v Luki d.d.
Za Luko in g. predsednika Uprave ni važno, kljub temu, da ve, da je npr delavec pri IPS družbi zaposlen po 4 ure, naredi pa za svojega konjušarja 300 in več ur na mesec. Kje so davki, prispevki, inšpekcija, policija, kje ste žerjavisti delavski varuhi, kje ste oazarji, ki Paname niti na zemljevidu ne najdete. Upam, da pride neka višja sila in vas vse primerno nagradi. Samo v peklu je za vas raj, ker nimate duše.
Prikrajšani so seveda tudi za pripadajoči počitek, dodatek na ekstremne razmere ter ,.... pogodbe o zaposlitvi:)
V bistvu jim ne pripada nič !
Čas je, da se prizna kriminalna dejanja. Čas je, da odgovorni končno odgovarja. Čas je, da se popravi grozote iz preteklosti in naredi, da se nikoli več ne bi dogajale.
Če je to res, potem je hvaljenje Luke z nekimi rekordi, še bolj sramotno!