Na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport se zavedajo problematike pretežkih šolskih torb in si bodo še naprej prizadevali, da te postanejo lažje. Kot so sporočili z ministrstva, si za zmanjšanje teže šolskih torb prizadevajo že od leta 2004, ob tem pa so dodali, da je teža šolske torbe odvisna predvsem od organizacije izvedbe pouka v šoli.
PRETEŽKE ŠOLSKE TORBE: Na to problematiko se je spomnilo tudi šolsko ministrstvo
Slovenija
Na zmanjševanje teže šolskih torb je po njihovem mnenju mogoče vplivati z ustreznim načrtovanjem priprave in izdelave učbenikov, z načrtovanjem izbora in uporabe učbenikov ter aktivno vlogo staršev, še posebno pri mlajših učencih, tako, da vsak dan preverijo vsebino šolske torbice. Zelo pomembno je, da učenci upoštevajo navodila učiteljev, ki jih seznanijo s tem, katera učna gradiva bodo potrebovali naslednjo učno uro in pripravijo torbe tako, da so v njih le stvari, ki jih resnično potrebujejo, so pojasnili na ministrstvu.
Slednje je med leti 2004 in 2010 zagotovilo dodatna sredstva za nakup učbenikov, ki jih imajo učenci v času pouka na šolskih klopeh. V tem obdobju so šole kupile atlase, berila, slovarje, učbenike za naravoslovje, matematiko, tehniko, ki so jih otroci imeli pri pouku, da jim ni bilo treba nositi svojih od doma.
Normativi in merila za zmanjševanje teže šolskih torb že obstajajo
Ministrstvo je zavodu za šolstvo naročilo, da pripravi normative in merila za zmanjševanje teže šolskih torb, ki so namenjeni predvsem avtorjem, založnikom in recenzentom kot napotilo pri načrtovanju tehničnih elementov strukture učbenika. Merila opredeljujejo oblikovno-tehnične elemente učbenika, ki neposredno vplivajo na težo učbenikov in veljajo že od leta 2007. S spremembo šolske zakonodaje so šolam omogočili tudi izvajanje fleksibilnega predmetnika, kar pomeni, da je vodstvu šol prepuščeno, da lahko tedensko število predmetov v posameznem obdobju šolskega leta zmanjšajo, kar prav tako gre v prid zmanjšanju teže.
Ob tem ministrstvo šole in občine spodbuja, da pri prenovah in vzdrževalnih delih šolskih prostorov uredijo posebne omarice za učence, kamor lahko šolarji shranjujejo osebne potrebščine in gradiva, z dodatnimi sredstvi, tudi evropskimi, pa spodbujajo nastajanje e-učbenikov. Trenutno je teh 42, od tega je 25 že potrjenih.
Možnosti za razbremenitev učencev je več
Šolsko ministrstvo dodatne možnosti za razbremenitev učencev vidi predvsem na področju fleksibilne organizacije izvajanja predmetnika, uporabi e-gradiv in ponovni opremljenosti učilnic z učbeniki in priročniki za na klop ter konstruktivnem dialogu med starši in strokovnimi delavci pri opredeljevanju potrebnih učnih gradiv. Na omenjeno problematiko bodo znova opozorili tudi na jesenskem srečanju z ravnatelji.
učasih se je hodlo 1uro do šole u copatih ker za čevlje ni blo pa ni blo problemov....
pa tudi učasih ko si dobu cvek so te doma nasekali danes ko dobijo cvek grejo starši u šolo do učitelja delat zdrahe....
kam je šel ta svet res gamad razvajena
In en predmet lepopisje oz leposlovje, da se naucijo pisat.
Pa se bolj atraktivno ucenje bi lahko bilo, ko bi naprimer v elektronskem ucbeniku brali snov in na koncu snovi se predstavitveni video za lazjo predstavo (npr delitev celice pri bio)