OBALNI POSLANEC MATEJ T. VATOVEC VLADI: Obvoz ali prekategorizacija hitre ceste med Škofijami in Koprom

Slovenija

Obalni poslanec in vodja poslanske skupine Levice, Matej T. Vatovec, je danes na vlado naslovil pobudo civilnih iniciativ za rešitev težav s prometnimi obremenitvami v času turistične sezone, ko se tujci na poti na Hrvaško izognejo plačilu cestnine na odseku hitre ceste med Škofijami in Koprom tako, da se peljejo po lokalnih cestah. Razmere v nekaterih vaseh in naseljih so letos zaradi dodatnih gradbenih in vzdrževalnih del eskalirale in postale nevzdržne. Vladi Vatovec predlaga dve možni rešitvi, ki sta povzeti po predlogih lokalnega prebivalstva in civilnih iniciativ.

Namesto, da bi bila tranzitu namenjena hitra cesta, so postale tranzitne lokalne, občinske in državne ceste, kar kažejo tudi podatki dnevnega štetja prometa. Avtodomi, prikolice, vozila vseh mogočih evropskih registrskih oznak se vozijo po lokalnih in zasebnih cestah, celo dvoriščih, globoko v naselja od Škofij do Tinjana, Bertokov in Prad, Škocjana, Bošamarina, piše v današnji pobudi vladi. Zato civilne iniciative predlagajo dve možni rešitvi.

Prva možna predlagana rešitev je preusmeritev prometa s cest, ki potekajo vzporedno s hitro cesto (HC) H5 na odseku med mejnim prehodom Škofije in priključkom Koper (Slavček-Center), na HC H5. "Skladno z določili 12. člena Uredbe o cestninskih cestah in cestnini bi to obravnavali kot obvoz HC H5. Na odseku, ki bo veljal kot obvoz, ni potrebno uporabljati elektronske vinjete," utemeljuje predlog Vatovec in nadaljuje:

"V primeru, da predlagana preusmeritev prometa z vzporednih cest na HC H5 ne bi bila izvedljiva, predlagam, da vlada izvede prekategorizacijo sedanje hitre ceste HC H5 na odseku Škofije-Koper (Škocjan)-Dragonja v dolžini 7,8 km, v kategorijo državne glavne ceste I. reda (G11) s spremembo Uredbe o kategorizaciji državnih cest."

Vlada lahko na določenem odseku preusmeri promet s cest, vzporednih s cestninsko cesto, kadar druga necestninska vzporedna cesta iz upravičenih razlogov, kot so prometna varnost, pretočnost prometa in varovanje bivalnega okolja, ne more prevzeti dodatnega prometa. Prav tako lahko zaradi neskladja z merili za kategorizacijo hitrih cest vlada spremeni hitro cesto v glavno cesto, navaja Vatovec v poslanski pobudi.

Ob tem je spomnil, da je bila Obalna cesta, ki se sedaj imenuje HC H5, prvotno zgrajena in namenjena povezovanju med pomembnejšimi središči regionalnega lokalnega pomena ter dostopu na slovenski avtocestni križ in s takšno funkcijo tudi leta 2005 predana v uporabo kot cesta, za katero se ne plačuje cestnina.

"Lokalna skupnost je ob tako deklarirani namenski rabi hitre ceste tudi privolila v izvedeno umeščanje v prostor, saj je na nekaterih odsekih v Bertokih in na Škofijah trasa 'povozila' takratno državno glavno cesto. Enako je sicer storila tudi Italija pri gradnji svoje hitre ceste do mejnega prehoda Škofije, a je le-ta neplačljiva in zato dejansko v funkciji povezovanja središč regionalnega pomena Trst-Koper-Izola-Piran-Umag," piše.

V postopku javne obravnave so v strokovni komisiji sodelovali tudi krajani Škofij. Ob prekategorizaciji v hitro cesto je bilo lokalno prebivalstvo dejansko prevarano, saj ni bila zgrajena ustrezna nadomestna državna cesta, zato je takšna rešitev tudi v nasprotju z Aarhuško konvencijo (op. uredništva: gre za konvencijo, ki zagotavlja pravico do dostopa do okoljskih informacij, pravico do sodelovanja pri sprejemanju okoljskih predpisov in pravico do sodnega varstva v okoljskih zadevah), ki jo je Slovenija ratificirala leta 2004.

Matej T. Vatovec

S tem, ko je postala HC H5 plačljiva, je Slovenija prekršila svoje obveze iz dobrososedskega sodelovanja (Londonski sporazum, Osimski sporazum) z Italijo. Slednja je ohranila HC in AC do Tržiča kot necestninski, znotraj razmejitvene cone STO, ki je sedaj oddaljena 40 km od mejnega prehoda Škofije. "Gre za obmejno območje, ki ni primerljivo z nobenim drugim območjem v Sloveniji," poudarja v poslanski pobudi.

Pa še na eno posebnost je med drugim spomnil Vatovec, da HC H5 ne izpolnjuje vseh potrebnih meril za svojo kategorijo, saj ima zgolj prometno, ne pa tudi uporabnega dovoljenja. "Tehnična izvedba številnih nevarnih priključkov v območju bivšega mejnega prehoda Škofije ne ustreza domačim in evropskim normativom za hitre ceste. Dars v 15 letih na tem območju ni uspel lastninsko in prostorsko urediti varovalnega pasu za cesto te kategorije in situacija ne ustreza njihovim lastnim smernicam," še piše v zaključku poslanske pobude vladi.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
hribi |  15 .07. 2023 ob  18: 16
@ Galeb
To kar si napisal je neumnost. Nikjer nisem napisal tega in tudi sem velik nasprotnik tega stanja. To sem tudi povedal Popoviču, pa Bržanu tudi ampak od njih ni bilo nobenega dejanja razen kimanja z glavo in kasneje nič. Moje stališče je to kar sem napisal na tej strani že 50x. Vsakemu kurcevemu turistu, ki pride 3000 km daleč, ima avto ali avtodom vreden 100.000 eur in nima kurcevi 16 ali 32 eur za vinjeto, ob vstopu v Slovenijo zapopat vinjeto in potem bi rad videl kako se bo vozil po naših vaseh. Za tvojo informacijo, mimo moje hiše se vsak dan vozi 100 takih idiotov.
alfa |  15 .07. 2023 ob  16: 56
-3
bravo galeb,tako se govori...čeprav si v minusu imaš moj
galeb |  15 .07. 2023 ob  16: 16
-1
hribi
bem ti si ves kontent da mamo na cesti gužvo in dejmo samo lepu moučat inu buhvari da bi kdu od naših poslanceu kej reku tm gori u lublani moučmo inu mejmo se fajn
Bayliner |  15 .07. 2023 ob  14: 30
Kakorkoli bo, če bo, letos sigurno nič ....
hribi |  15 .07. 2023 ob  14: 11
18
Jaz na to pobudo Vatovca gledam malce drugače. Verjamem, da so v Levici pogruntali, da morajo nekaj izsiliti od Goloba. To temo smo imeli za 10ox na dnevnem redu,Hotova pozna le zaščito živali in AC Škofije Izola. Ne spomnem se da se je Vatovec takrat oglašal. Zato menim, da imajo načrt izsiljevanja s to temo, da dosežejo neki drugi cilj.
galeb |  15 .07. 2023 ob  13: 30
-2
inu ki je zdej bržan. Je neki napisu na fejsbuk unim u lublano da mamo tuki gužvo za se zmejšat inu ponjer bašta nima več kuraje. Ma ti naši župani tle doli so masa korađozi da ne moreš vervat.
siviovcar |  15 .07. 2023 ob  09: 16
23
Še 1x.. Cesta tunel Markovec---pokopališče Koper je bila 1x regionalna ! Z gradnjo AC nam je država vzela regionalno cesto !!!!!!!!
solinar |  15 .07. 2023 ob  07: 57
13
Prognostiku.
Kje bo en severnjak vedel za eno ozko cestico, ki gre od Maričke na zgornji Parecag. Vsak vikend, pa ne samo vikend, sedaj tudi vedno več med tednom, jih je polna in to takih voznikov, ki ne znajo 50 metrov zapeljati v rikverc. Kljub tablam o globah 200 eur. Na cesto jih usmeri navigacija, ker jim kaže zastoje od Lucije do Izole. Enako se dogaja na cestah od Škofij do Kopra. Hočejo se izogniti vinjeti, navigacija jim pokaže pot.
solinar |  14 .07. 2023 ob  21: 34
14
Vatovec, s tem problemom se uporabniki stranskih cest v Piranski občini, posebno krajani Sečovelj in Dragonje spopadamo zadnjih 20 let. A si do sedaj spal. Tujce usmerja na stranske ceste navigacija GOOGLE. Z njimi se spopadi.
Martin Kacur |  14 .07. 2023 ob  19: 35
Enako velja za odsek Bertoki Koper. Ma kaj tej Škofjoti (oba) nehata razbijat škatle. Naj raje cesto skpz Škofije prekategorizirajo v lokalmo, pa so na istem.
Prognostik |  14 .07. 2023 ob  18: 46
@kokodek, spremljam dlje kot ti, ajde recimo še pred nastankom regionalobala, še pred Bratuškovo, še preden je bila obala.net. Poznam situacijo.
kokodek |  14 .07. 2023 ob  17: 03
-2
Prognostik, povedal si, da ne razumeš čisto nič in je tvoje oglašanje primer blebetanja
1