Slabo petino idrijskega koncerna Hidria predstavlja koprski tehnološki park, ki je zgrajen na območju nekdanjega Tomosa. In prav iz tovarne, ki je bila nekoč gospodarski ponos, Kopra, Slovenije in cele Jugoslavije so nastali programi, ki danes dajejo delo 300 zaposlenim, večinoma gre za delovno silo z visoko stopnjo izobrazbe in dodane vrednosti.
Idrijska Hidrija letno ustvari približno 250 milijonov evrov prometa, v prihodnjih petih letih naj bi ta številka zrasla na 350 milijonov letno, k čemur bo pripomogla tudi koprska lokacija, so prepričani v Hidrii. “Število zaposlenih bomo povečali za približno 150, skoraj podvojili pa bomo prodajo, ki sedaj znaša 30 milijonov evrov letno za koprsko lokacijo, veliko bomo vlagali v razvoj,” pravi Iztok Seljak, predsednik upravnega odbora Hidrie.
Investicije bodo plod novih pogodb, ki so jih v minulih mesecih podpisali z BMW-jem in Ducatijem. Na koprski lokaciji delujejo tri hčerinske družbe Hidrie, Mototec, ki se ukvarja z idelavo okvirjev iz jekla in aluminija za motocikle premijskega razreda, Alutec, ki proizvaja volanske sistem in Tehnološki center, ki skrbi za avtomatizacijo proizvodnih procesov.
Obseg proizvodnje se bo podvojil
“Tukaj razvijamo in izdelujemo okvirje za različne motocikle, tako jeklene kot aluminijaste. In to je nekakšna zapuščina Tomosa, saj je vse skupaj zraslo na znanju, ki je tukaj prisotno že dolga leta,” je poudaril Andrej Velec, direktor Mototeca.
V prihodnjih letih se bo obseg proizvodnje kot zapisano skoraj podvojil, odprla se bodo številna delovna mesta, predvsem za inžinirje. V Hidrii za koprsko lokacijo sicer beležijo približno 130 tisoč evrov prihodkov na zaposlenega, od 40 do 50 tisoč evrov je dodane vrednosti. Ta številka naj bi se v prihodnjih letih še izboljšala, čeprav ima družba nekaj težav z zadolženostjo oziroma z bankami, ki niso najbolj naklonjene reprogramu posojil. Tako se je začelo intenzivno razdolževanje z odprodajo nestrateških naložb.
Tomosovih mopedov le še za vzorec
Izdelava tomosovih mopedov v Kopru pa je tako ostala le majhen segment v celotni verigi. Letno jih izdelajo približno 7000, na tem obratu je zaposlenih 30 oseb. Direktor Matjaž Kanduč pravi, da je večina namenjena za izvoz, saj v Sloveniji povpraševanja skorajda ni. “Mi ne moremo konkurirati Kitajcem drugače kot po kvaliteti, zato se trudimo imeti kakovostne motorje Made in Europe. To pa najbolj cenijo v Švici in na Nizozemskem, to sta za nas najboljša trga.”
kar ti trdiš ni res, pizdek nima osnovnih pojmov razščiščenih, sam blefira
osebno ga zelo dobro poznam in ti zagotovim da je prešravfal marsikateri Tomos moped, fuoribordo motorin...in še bi se našlo....
Nikakor si ne smeš dovolit da sodiš druge po sebi.....
preberi si vse še en x ...bolj počasi in pozorno pa boš (mogoče) razumel da piše nekaj drugega...
sicer so še zmeraj ene kazzate, laži, napihovanje Tomos (s tem se mu pač podaljšuje življ doba)...
Napihujejo pa zato da vsaj zgleda da firma deluje in ne životari (kar je dejansko stanje...a ni tako G Kanduč??)