LUKA, IMAMO PROBLEM!: Eden redkih projektov, za katerega bi se država smela zadolžiti

Slovenija

Namesto da bi bili v Sloveniji veseli podjetja, ki je v paradni logistični disciplini najboljše na Jadranu in dosega za alpsko državico nerazumljivo uspešne rezultate. Namesto da bi se vprašali, zakaj se v severnoevropskih pristaniščih ukvarjajo z majhnim Koprom, v Delu piše Boris Šuligoj.

Namesto da bi razumeli, kako je Luka le ključni delček vsaj desetkrat večjega logističnega sistema, v katerem štirje člani ene uprave niti približno ne ustvarjajo celotnega logističnega vtisa. Namesto da bi takšnemu darilu narave in vizionarskih prednikov dali vse možnosti, imamo problem.

Projekt, ki premika milijone in vsako leto dodatno zaposluje, je verjetno eden redkih, za katerega bi se država smela zadolžiti. A je edini, za katerega se ne sme. To je hkrati povsem evropski projekt. Toda v Evropi niso padli na glavo, da bi prispevali milijone, zato da bi ga dvakrat preplačali. Preplačilo, ki tako jasno sveti iz omrežarskih saltov mortale, je ključna nesreča logičnega projekta.

Brez južne železnice Slovenija ne bi imela takega gospodarstva, kakršnega ima. Kratek košček med Divačo in Koprom je tehnično najbolj problematičen in tovorno najbolj obremenjen. Spretni prepričevalci iz namazanih omrežij zavajajo javnost, da si ga Slovenija ne more privoščiti. Denar je, samo, kdo ga bo delil in kdo bo "mister en procent", je pri tem ovira. Mimogrede: kdo bo odgovarjal za zapravljene milijone v propadli projekt železnice Trst-Divača, še sprašuje komentator.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
@intervju... |  12 .05. 2016 ob  19: 16
Zaradi nacionalnega interesa ki po tes2 rabi novo pravljico.
intervju na prvem tiru |  12 .05. 2016 ob  17: 52
-1
Ma zakaj drugi tir v teh časih ko smo brez denarja. Je prvi tir dovolj.
@neumno |  12 .05. 2016 ob  17: 27
Res je, da so dvigala na K.T. od Časarjevih časov in niti pomislit ne upam, da jih ni! Ampak mislim, da je ta edina pozitivna poteza samooklicanega gospodarstvenika. Pa ne pozabimo, da je Časar, ko je prisel v LK imel na racunu podjetja lepih 250Mio ampak to mu valjda ni bilo dovolj pa se je bilo potrebno sposodit še 300mio., skratka naj bo, da je šlo 250mio v potrebne in nujne investicije, kje pa je ostalo? Teh 300mio, ki so se stekli bog ve kam, če bi jih vložil v gradnjo drugega tira bi bil tir do sedaj vsaj do polovice narejen.
vsem skupaj |  12 .05. 2016 ob  15: 18
aja pa še to; ko je bil štrajk pred leti in je kontejnerska ladja čakala na sidru nekaj dni je njen lastnik že razmišljal o obhodu luke koper, če se kaj res ne premakne nas bodo obšli MAESRK;MSC,CMA CGM in podobni vodilni kontejnerski ladjarji, in ja takrat pa res ne bomo več potrebovali drugega tira, še prvi bo prazen, toliko v razmislek,....
vsem skupaj |  12 .05. 2016 ob  15: 10
brez drugega tira, nas čaka odmiranje na obroke , ne pozabimo da ta sistem nudi delo tako ali drugače 5000 zaposlenim, obstoječe stanje je nevzdržno saj je z enim tirom pretok blaga že na kritični meji, ni tira ni nadaljnega razvoja, to je vsa logika, je pa res da se s tem 2TIR-om politično manipulira že najmanj 15-20let, in mislim da je zadnja ura da ta gradnja steče, če ne nas bo prehitel tudi Drač,.....pa lep pozdrav vsem skupaj
LOKOMOTO |  12 .05. 2016 ob  12: 37
obstoječi tir je stal (z današnjim denarjem) 340 milijonov. ves politični cirkus in pritiski na začetek izgradnje/trošenja
1,4 milijarde so samo z namenom da se gradnja začne in potem na vsako silo konča.
neumno |  12 .05. 2016 ob  10: 47
Leta 1978 sem prišel službeno na Obalo in bil neposredno povezan z OZD Luka a nikoli bil na njeni plačilni listi. Vse do danes spremljam rast in razvoj Luke in vedite, da so se okoli Luke vedno pletle razne zgodbe. Ena od teh je bila, sedaj pa edina, da je nujno zgraditi še en tir. V preteklosti ni bil ta tir in njegova gradnja vitalnega pomena za Luko ampak za ta prostor, ker vemo, da je sedanjo progo že davno povozil čas.
Sprašujem se kje ste bili ves čas sedanji zagovorniki II. tira in zakaj niste tako pritiskali na politiko v preteklosti, kot to počnete sedaj. Dozdeva se mi, da se za vsem skriva skupina denarja željnih posameznikov, ki v Sloveniji ne vidi druge tako preproste jame brez dna v katero bomo metali cekine, oni pa jih bodo po že preizkušeni metodi iz avtocestne zgodbe spravljali na varno.
Ko prebiram, kako se določena skupina iz sindikata žerjavistov grebe za utrditev svoj moči, mi je slabo. Sindikalisti so redno zaposleni v Luki, zato se sprašujem kdaj dejansko delajo svoje osnovno delo, kdaj so z družinami in koliko časa namenijo za svoj prosti čas. Res pa je, da v Luki ni predsednika uprave, ki bi imel sposobnosti Koreliča. Slednji je znal brzdati sindikaliste in jim striči peruti, vendar ne na škodo sindikalnega poslanstva, še manj na škodo družbe.
Vsi predsedniki, ki so prišli za Koreličem so bili marionete svojih političnih gospodarjev, to so "grobarji našega gospodarstva in sovražniki lastne države". Nesramno so se obogateli na račun izkoriščanja večine poštenih in zvestih državljanov Slovenije (vera, narodnost in poreklo ni pomembna).
@ropot | danes ob 09:47 Omenjaš Časarja in tako je prav a jaz bi k tvojemu komentarju dodal, da so dvigala na kontejnerskem terminalu njegova ali njihova pozitivna zgodba. In če te zgodbe ne bi bilo, ne vem ali bi sedanji II. tir bil tako aktualen. Recimo bobu bob.
Vsi, ki govorite o dobičku pozabljate na eno pomembno dejstvo, ki pove, da je dobiček samo številka na bilančnem obračunu, ki pa je lahko takšna in drugačna. In pravi dobiček je ukraden skozi stroške poslovanja družbe. Skozi vse vrste stroškov se "zakonito" ukrade milijone EUR a to npr. za sindikat ni pomembno. Revizijska poročila so vedno prirejena, ker, če revizor ne naredi Upravi všečnega mnenja, ki sicer nima nikakršne zakonske teže, potem je njegova prihodnost in obstoj ogrožena. V Sloveniji so Uprave in nadzorni sveti preveč zlepljeni skupaj, da bi sodelovali s poštenimi revizijskimi hišami. Revizor je prisiljen pisati in dajati všečna mnenja Upravi, ki jih uporabi za skupščinsko farso, kjer se ve, da pošteni vedno izgubi. Vsako leto med drugim analiziram revizijsko poročilo o poslovanju Luke. Na začetku sem se jezil, sekiral a sedaj se smejem, ker je naš sistem tako pokvarjen, da mu ni pomoči. Za nekatere je to dobičkonosna dodana vrednost.

To kar navaja GOSPOD Šuligoj je resnica, ki pa žal nikomur nič ne pomeni. Dokler bodo priskledniki in združbe o vsem odločali, nimamo možnosti, kot da nazadujemo. Ne verjamem, da se bo kaj za časa mojega življenja spremenilo a upam, da bodo naši otroci udarili z roko po mizi in naredili red. Mogoče pa nas bodo revščina in izkoriščanje prisilili k odločnejšemu ukrepanju in reakciji in bo ljudstvo reklo: "DOVOLJ JE"!
@Ropot |  12 .05. 2016 ob  10: 32
Kar Ti lahko odgovorim je le to, da sem očitno zadel tvoj nivo komuniciranja , da si stvar končno dojel.

Lep pozdrav tudi tebi.
Ropot |  12 .05. 2016 ob  10: 24
Mislim, da je tvoj zadnji stavek (šturlo) dokaz tvoje "široke" razgledanosti, ulične vzgoje in izobrazbe ter nenazadnje intelektualnega dometa.

Lep pozdrav.
@Ropot |  12 .05. 2016 ob  10: 20
Za TEŠ 6 so bile prikazane analize in vse številke katere omenjaš in kaj so pomagale? TEŠ 6 letno pridela milijonsko izgubo. In koliko je stala investicija? Po tvoje se je bolj splačal TEŠ 6 kot izgradnja 2 tira. Kdo je gradil obstoječi tir? Kaj misliš da so v tistih časih delali analize? Delala je zdrava kmečka pamet in potreba o tiru. In če je bil tir potreben takrat ko Luke ni bilo kaj šele danes. Razširi obzorja šturlo.
Ropot |  12 .05. 2016 ob  10: 08
Če sem bolj natačen, ali se bo dobiček vseh z Luko povezanih povečal za toliko, da se bo 1.5 miliarde investicje upravičenih?
Kje so številke? Sej se samo špekulira. Dvomim, da se bo dobiček povečal za 50 odstotkov v nekaj letih. To govorijo Popovic in delavci v Luki, ki pa itak pojma nimajo.
Ropot |  12 .05. 2016 ob  10: 03
Torej je dokazano, da se bo promet in s tem dobiček v Luki povečal? Ali so to le "logične predpostavke"?
1