Slovenska gospodinjstva so leta 2015 za osebno mobilnost v povprečju namenila 16 odstotkov vseh svojih izdatkov, kar jih uvršča v sam evropski vrh. Tega leta je bilo pri nas registriranih več kot milijon osebnih avtomobilov. Je pa vozni park Slovencev precej star, saj je bilo leta 2015 največ avtomobilov starih najmanj 12 let.
IZDATKI ZA OSEBNO MOBILNOST: Slovenci prvi v Evropi
Slovenija
Avtomobilska industrija v Sloveniji je leta 2015 s prodajo proizvedenih osebnih avtomobilov ustvarila skoraj milijardo evrov prihodka, je ta teden objavil statistični urad. Večino proizvedenih avtomobilov Slovenija izvozi, in sicer največ v Nemčijo, Francijo in Italijo, uvozi pa jih največ iz Koreje, Nemčije in Francije.
Z nekaj več kot milijon registriranih osebnih avtomobilov leta 2015 se je Slovenija po stopnji motorizacije tako med preostalimi članicami EU uvrstila na deveto mesto.
Lastniki avtomobilov so bili pogosteje moški. Najpogostejša znamka avtomobila je bila Renault, sledila pa sta Volkswagen in Opel.
Osebni avtomobili so leta 2013 opravili 86 odstotkov vseh potniških kilometrov. Cestni promet je zato tudi velik onesnaževalec okolja in precejšen okoljski problem; leta 2014 je bilo namreč kar 99 odstotkov vseh prometnih emisij ogljikovega dioksida v ozračje posledica cestnega prometa, opozarjajo statistiki.
Preverjali so še število izrabljenih avtomobilov in ugotovili, da se v zadnjih letih nekoliko zmanjšuje.
Javnih prevoziv ni -> ljudje se vozijo z avti -> javni prevozi še bolj nazadujejo -> še več ljudi se vozi z avti. Dokler ne bodo investicije v izboljšanje prometne inftastrukture in povezav, ni za pricčakovati, da bodo ljudje izgubljali ure za čakanje in vožnjo z javnim prevozom.
Vsekakor je pa javni prevoz katastrofalno urejen, če živiš v centru mesta (Lj, Mb) še gre, drugače pa je nemogoče računati na javni prevoz pa če je medobčinski je to še zelo drago.