ČAKAJO NAS NEOBIČAJNI PRAZNIČNI NAKUPI: Razprodaje pred "črnim petkom", športna orodja in udobna oblačila, zamude pri dostavi

Slovenija

November se je prevesil v drugo polovico in če ne drugi, so trgovci prejšnja leta v tem času, s praznično razsvetljavo in predvajanjem božičnih pesmi, že poskrbeli za praznično vzdušje. Prometni zastoji v okolici nakupovalnih središč in gneča v trgovinah zadnje dni decembra so nam predstavljali vse bolj potrošniško in manj duhovno usmerjene božične praznike. V tem času so trgovci zaslužili v povprečju polovico letnih prihodkov. Letos bo zagotovo marsikaj drugače.

December je mesec, ko največ zapravljamo, saj porabimo največ denarja v primerjavi s preostalimi meseci v letu. Po tem, ko smo uvozili dobrega moža Božička, smo uvozili iz ZDA še 'črni petek', ko se tradicionalno začnejo praznične razprodaje.

"V letu pandemije odgovarjajo trgovci na spremembo vedenja potrošnikov z različnimi tržnimi strategijami. Številne trgovine so namreč v precejšnji meri odvisne od prodaje v zadnjem četrtletju, da bi dosegle svoje letne cilje. A tako kot skoraj vse druge dejavnosti v letu 2020 tudi letošnje počitniško nakupovanje ne bo nič kaj običajno," razlaga doc. dr. Armand Faganel s Fakultete za management Univerze na Primorskem.

Večina Slovencev za darila porabi manj kot 100 evrov

Lani je Slovenija v prednovoletnem času uvozila za 55 milijonov igrač oziroma 40 odstotkov letne vrednosti uvoza, za 24,5 milijona evrov čokolade in za 10 milijonov parfumov.

Po nekaterih raziskavah skoraj polovica Slovencev za darila porabi manj kot 100 evrov. Za primerjavo, Američan v povprečju za decembrska darila potroši 850 evrov. Med Evropejci največ zapravijo Britanci, okoli 670 evrov. Sledijo Italijani in Španci, ki zapravijo do 600 evrov.

Kot ugotavlja Faganel, so se razprodaje, ki se običajno pričnejo s 'črnim petkom', letos pričele prej:

"Takšen razpotegnjen termin prazničnih nakupov prinaša nevarnost, da bi potrošniki in blagovne znamke izgoreli, zato lahko pričakujemo številne inovacije v ponudbi in oblikah komunikacije. Pričakujemo lahko tudi večinoma spletno nakupovanje, saj so oziroma bodo trgovine zaprte. Omejeni smo na trgovine v naši občini, ljudje pa se izogibajo prepogostemu obiskovanju fizičnih trgovin zaradi strahu pred okužbo."

Kot dodaja, je realno pričakovati, da bodo pri dostavi spletnih nakupov nastajale zamude. Napovedi, koliko bodo letos ljudje zapravili za praznike, pa so zelo različne.

Cene stvari, ki jih potrebujemo za šolanje in delo od doma, že poskočile

"Pri McKinseyu sicer razkrivajo, da namerava 25 odstotkov potrošnikov porabiti manj denarja za darila, vendar pa po drugih raziskavah 66 odstotkov potrošnikov izkazuje namero potrošiti enako količino denarja kot lani ali več. Napovedi kažejo tudi, da bodo izbirali družabne igre, računalniške izdelke, darila za zdravje in lepoto," pojasnjuje Faganel.

Ker bo pandemija še vedno v polnem učinku, bodo potrošniki zelo verjetno kupovali več domačih športnih pripomočkov, udobna oblačila in opremo za dom. "Cene določenih izdelkov, ki jih potrebujemo za delo ali šolanje od doma, so se že dvignile. Nekatere izdelke, kot npr. spletne kamere, pa je težko naročiti," še dodaja.

Da ne boste zapravljali po nepotrebnem, po raziskavi, ki so jo opravili Nizozemci, kar 15 odstotkov Evropejcev ni zadovoljnih s prejetim darilom. Deset odstotkov pa se jih niti ne spomni, kaj so prejeli.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija