BURJA ZAPRLA PREDOR KASTELEC: Zakaj je to potrebno in zakaj le v eno smer

Koper

Tudi danes je v smeri proti Ljubljani zaradi močne burje zaprt predor Kastelec. Na nas so se obrnili bralci, ki se sprašujejo, zakaj je potreben takšen ukrep in zakaj le v eno smer. Pojasnila smo poiskali na Darsu.

Burja v zadnjih dneh kaže svoje naravne moči. Njeni sunki, poleg temperaturnega minusa, še dodatno povečajo občutek mraza, priprto je koprsko pristanišče, na cestah pa velja kar nekaj prepovedi, predvsem za tovorna vozila. Izjema je predor Kastelec, ki je zaprt za ves promet v smeri proti Ljubljani, zato je treba vožnjo nadaljevati po vzporedni cesti vse do Kozine.

Zakaj je zaradi močnega vetra potrebno zapreti predor?

Vzrok za zaprtje cevi avtocestnega predora zaradi burje je v zagotavljanju varnosti voznikov in potnikov ob primeru nesreče ali zastoja v predoru, nam je pojasnil tiskovni predstavnik Darsa Marjan Koler. "Če bi v predoru zagorelo in bi pihalo proti smeri vožnje, bi dim ogrozil vse voznike in potnike, ki bi sredi predora obtičali v svojih vozilih." Problematična je sicer le cev predora Kastelec v smeri proti Ljubljani.

Gibanje zraka se v predorih zagotavlja v smeri vožnje, kar je pomembno predvsem ob nesrečah. Če v predoru zagori avto, se ves preostali promet pred njim lahko varno umakne iz predora, promet za njim pa obtiči v predoru. V kolikor bi veter pihal proti smeri vožnje, bi lahko dim in ogenj hitro zajela vse ujete potnike in voznike za ponesrečenim vozilom. Če pa veter 'vleče' v smeri vožnje, dim odnaša iz predora proti izhodu, kjer ni ne potnikov ne vozil, dodajajo na Darsu.

Ventilatorji v boju z burjo

V avtocestnih predorih so nameščeni veliki ventilatorji, s katerimi inteligentni transportni sistemi (ITS) in nadzorniki prometa zagotavljajo stalno strujanje zraka v smeri vožnje. Na Primorskem ima največ ventilatorjev ravno cev predora Kastelec proti Kozini: štiri pare na vhodu in tri na izhodu. Z ventilatorji bi v primeru požara v sosednji cevi zagotavljali tudi nadtlak v neproblematični cevi predora, po kateri bi se prebijali reševalci ali umikali ujeti potniki v goreči cevi.

Predor zaprejo, ko je v njem v petnajstih minutah trikrat izmerjena hitrost vetra najmanj osem metrov na sekundo (28,8 km/h) v napačno smer ali ko je v petminutnem intervalu povprečna hitrost v cevi najmanj pet metrov na sekundo (18 km/h) v napačno smer.

Na Primorskem se ob takih razmerah in ob taki legi predorske cevi z ventilatorji lahko premaguje tudi burjo, seveda dokler je to možno, pravi Koler. "Ko pa začnejo ventilatorji izgubljati boj z burjo, je potrebno zaradi varnosti prometa najprej omejiti hitrost v predoru na 60, nato pa na 40 kilometrov na uro. Ko pa ima burja premočen vpliv na ventilatorje, pa je potrebno predor popolnoma zapreti za ves promet."

Deli novico:

sintesi |  28 .02. 2018 ob  06: 06
A to je razlog! BRAVO ! In zakaj potem ni bil zaprt predor pod Markovcem! Podn od podna kako se nekdo lahko nakurči in zapre del ceste in si s tem dvigne ego.
pepi |  27 .02. 2018 ob  10: 36
VSI SMO OVČKE JE PRAV DA NAS STRIŽEJO PA NAJ JE TO DARS ALI PA POLITIČNE STRANKE
LL COOL J |  27 .02. 2018 ob  10: 01
Ma kakšno sporočilo?v jati letijo isti ptiči,verjetno poje svojo štorjo a za družbo ima piranskega ex-jenkija,ki je kar naenkrat opazu,da je zemlja okrogla!jaz sem rap tekste pisal že v 90h!rap se piše s tem NAMENOM,da je razumljiv pametnim in KRETENOM.PA ŠE RIMA!
mone |  27 .02. 2018 ob  08: 01
Ker reševanje na stari cesti bi bilo pa varno? Ma daj...
Pinko.palinko |  26 .02. 2018 ob  23: 28
Ko malo zapiha so marsovci hitri z zapiranjem AC. Ko je pred 10 dnevi ob 7.30 zagorel kamion na AC pri Sežani, je bilo ob 8.00 še možno zaviti na AC direkt v oblak dima. Da bi kdo dvignil rit in na odcepu opozarjal na zaprto AC, je seveda bilo odveč pričakovati. Sicer pa so točno tam skoraj vedno kontrole vinjet, ampak med požarom so raje šli drugam, kot da bi malo usmerjali promet in opotarjali na nevarnost.
KAJPAJAZVEM |  26 .02. 2018 ob  21: 36
če bi oni takole zgradili predor, če bi se financiral iz zasebnih žepov in bi predornina polnila zasebne žepe. Gotovo si zasebnik ne bi privoščil izpada dohodka zaradi burje. Ker pa je vse naše, je pa tako, kot je...
problem |  26 .02. 2018 ob  18: 20
jwe izvedba, ne nburja.. .jebo vas zidar in črnignoj
vsak izgovor je dober |  26 .02. 2018 ob  17: 39
Da bi zmanjšali ceno vinjeti,pa ni šans,glede na to,da sem v enem mescu čakal že 15 ur v kolonah in sem 6x moral zapustiti AC v vseh teh primerih sem si sam kriv zato,ker sem zaradi službe veliko na cesti vinjeto sem plačal zato,da imajo kamioni zastojn AC,ki je velikokrat zaprta zaradi njihove in DARS-ove malomarnosti in nestrokovnosti,to je zato,ker so s telesom v EU a z možgani še vedno na balkanu!
Ferdo |  26 .02. 2018 ob  16: 29
Vse to so vedeli že pred gradnjo, ker je burja starejša od tunela Kastelec. V takem primeru se lahko izvede dimniški sistem izpihovanja plinov in dima, ker ni tako globoko pod vrhom hriba. Po drugi strani pa se začne zmanjševati hitrost in v tem primeru se burji samo še pomaga. Hitrost pustit pri miru in bo proti burji pomagala fizika.
he |  26 .02. 2018 ob  15: 37
mah.. po tej logiki bi morala bit cev zaprta vsakič ko piha burja..
satir |  26 .02. 2018 ob  15: 10
jurij...kamena doba je bila 10 000 pred našim štetjem ne leto nič
Koprcan |  26 .02. 2018 ob  14: 06
-5
Predori pri sosedih so odprti in prevozni...aja pa se vinjeto ne potrebujes..skratka zastonj...aja se nekaj...ker je kastelec zaprt zakaj pa policaji so zdaj vsi skriti tam po stari cesti in lepijo kazni....ful pravna zadeva....
1