Tudi danes je v smeri proti Ljubljani zaradi močne burje zaprt predor Kastelec. Na nas so se obrnili bralci, ki se sprašujejo, zakaj je potreben takšen ukrep in zakaj le v eno smer. Pojasnila smo poiskali na Darsu.
BURJA ZAPRLA PREDOR KASTELEC: Zakaj je to potrebno in zakaj le v eno smer
Koper
Burja v zadnjih dneh kaže svoje naravne moči. Njeni sunki, poleg temperaturnega minusa, še dodatno povečajo občutek mraza, priprto je koprsko pristanišče, na cestah pa velja kar nekaj prepovedi, predvsem za tovorna vozila. Izjema je predor Kastelec, ki je zaprt za ves promet v smeri proti Ljubljani, zato je treba vožnjo nadaljevati po vzporedni cesti vse do Kozine.
Zakaj je zaradi močnega vetra potrebno zapreti predor?
Vzrok za zaprtje cevi avtocestnega predora zaradi burje je v zagotavljanju varnosti voznikov in potnikov ob primeru nesreče ali zastoja v predoru, nam je pojasnil tiskovni predstavnik Darsa Marjan Koler. "Če bi v predoru zagorelo in bi pihalo proti smeri vožnje, bi dim ogrozil vse voznike in potnike, ki bi sredi predora obtičali v svojih vozilih." Problematična je sicer le cev predora Kastelec v smeri proti Ljubljani.
Gibanje zraka se v predorih zagotavlja v smeri vožnje, kar je pomembno predvsem ob nesrečah. Če v predoru zagori avto, se ves preostali promet pred njim lahko varno umakne iz predora, promet za njim pa obtiči v predoru. V kolikor bi veter pihal proti smeri vožnje, bi lahko dim in ogenj hitro zajela vse ujete potnike in voznike za ponesrečenim vozilom. Če pa veter 'vleče' v smeri vožnje, dim odnaša iz predora proti izhodu, kjer ni ne potnikov ne vozil, dodajajo na Darsu.
Ventilatorji v boju z burjo
V avtocestnih predorih so nameščeni veliki ventilatorji, s katerimi inteligentni transportni sistemi (ITS) in nadzorniki prometa zagotavljajo stalno strujanje zraka v smeri vožnje. Na Primorskem ima največ ventilatorjev ravno cev predora Kastelec proti Kozini: štiri pare na vhodu in tri na izhodu. Z ventilatorji bi v primeru požara v sosednji cevi zagotavljali tudi nadtlak v neproblematični cevi predora, po kateri bi se prebijali reševalci ali umikali ujeti potniki v goreči cevi.
Na Primorskem se ob takih razmerah in ob taki legi predorske cevi z ventilatorji lahko premaguje tudi burjo, seveda dokler je to možno, pravi Koler. "Ko pa začnejo ventilatorji izgubljati boj z burjo, je potrebno zaradi varnosti prometa najprej omejiti hitrost v predoru na 60, nato pa na 40 kilometrov na uro. Ko pa ima burja premočen vpliv na ventilatorje, pa je potrebno predor popolnoma zapreti za ves promet."