Zelena luč vlade za gradbeno dovoljenje za drugi tir

Slovenija

Vlada je na današnji dopisni seji izdala dopolnitev uredbe o državnem lokacijskem načrtu za drugi tir železniške proge na odseku Divača-Koper. Uredba je podlaga za projekte za pridobitev gradbenega dovoljenja. Obenem vlada ne nasprotuje morebitni odobritvi posojila EIB Luki Koper v višini do 36 milijonov evrov za podaljšanje prvega pomola.

V državnem prostorskem načrtu kot izvedbenem prostorskem aktu za državno prostorsko ureditev so določene rešitve glede prometnotehničnega, komunalnega, varnostnega, okoljevarstvenega urejanja prostora, pa tudi krajinskega oblikovanja ter urbanističnega in arhitekturnega posega v prostor glede drugega tira.

V spremembah in dopolnitvah državnega prostorskega načrta so načrtovane rešitve, za katere je bilo v fazi podrobnejšega načrtovanja ugotovljeno, da jih ni mogoče izvesti na podlagi veljavne uredbe o državnem lokacijskem načrtu za drugi tir železniške proge na odseku Divača-Koper.

Vlada je na seji sklenila tudi, da ne nasprotuje morebitni odobritvi posojila Evropske investicijske banke (EIB) Luki Koper v višini do 36 milijonov evrov za financiranje investicije v podaljšanje prvega pomola v Luki.

EIB je ministrstvo za finance novembra lani obvestila, da jo je Luka Koper zaprosila za posojilo v višini do 36 milijonov evrov, in ministrstvo pozvala, da v skladu s statutom EIB izda mnenje o tem posojilu. Luka Koper bo sredstva posojila namenila za financiranje podaljšanje prvega pomola. Posojilo EIB bo zavarovano z jamstvom sprejemljivim za banko.

Luka Koper je 10. februarja pridobila pozitivno mnenje resornega ministrstva za infrastrukturo in prostor za dolgoročno zadolžitev ter 2. julija soglasje ministrstva za finance k začetku postopka dolgoročne zadolžitve.

Soglasje finančnega ministrstva je bilo dano za višino zadolžitve do 36 milijonov evrov s predvidenim rokom sukcesivnega črpanja v obdobju treh let po podpisu pogodbe o zadolžitvi ter s 15-letno ročnostjo zadolžitve s triletnim moratorijem na vračilo glavnice zadolžitve ali 20-letno ročnostjo s petletnim moratorijem na vračilo glavnice zadolžitve.

Deli novico:

KKoprčan |  31 .07. 2014 ob  11: 19
Zelo spodbudno od države da je spet nekaj napisala na papir ,kar bi moralo biti zgrajeno že 40 let nazaj. V vseh teh letih bi lahko zgradili že podzemni 2 tir ki nebi nobenega motil ,ne pa da samo prelagajo neke papirje in mislijo da so za to plačani.Če bi bili plačani za prelaganje papirjev bi morali imeti plačo delavca na Dinosu ne pa vladne plače.
Zanimivo bi bilo izračunati koliko denarja so porabili z papirologijo in študijami 2 tira v zadnjih 20 letih ,mogoče bi že bilo dovolj za izgradnjo teh par kilometrov.
@Cobain |  31 .07. 2014 ob  10: 50
Preberi bolje članek. V članku piše, da se bi Luka zadolževala za podaljševanje 1. pomola in ne pa za poglabljanje akvatoria. Je pa res, da izdelava 2. tira bi mogla že potekat.
REF |  31 .07. 2014 ob  07: 31
tpčno, non stop nekaj spreminjajo papirje samo denarja ni videti
Cobain |  30 .07. 2014 ob  20: 26
V bistvu ta novica pomeni, da je treba prodat delnice Luke Koper. Drugega tira očitno ne bo, saj je to ničvredna uredba. Kar je potrebno, so investicijska sredstva in konkretni zagon načrtov, od česar smo zelo zelo daleč. Ja, tako, dragi nepismeni pisuni. Kot drugo je zaskrbljujoča tudi novica o posojilu za poglabljanje akvatorija. To pomeni, da Luka Koper ni zmožna financirati niti investicij v osnovne pretovorne dejavnosti. Ne vem, kako bi drugače vzela posojilo, saj ni jasno, kako bo boljše oplemenitila svoja sredstva (ki jih zgleda sploh ni), kot s tem, da omogoča boljše infrastrukturne pogoje za opravljanje pristaniške dejavnosti. V tem primeru priveza večjih ladij.