PRITOŽBA NA SOGLASJE: Niso bile upoštevane zahteve občine

Koper

Agencija RS za okolje (Arso) je Luki Koper izdala okoljevarstveno soglasje za celostno ureditev prvega pomola. Ta je pogoj za pridobitev gradbenega dovoljenja za podaljšanje operativne obale kontejnerskega terminala za 100 metrov in izgradnjo zalednih skladiščnih površin za kontejnerje, so sporočili iz Luke. Na koprski občini napovedujejo pritožbo.

Vlogo za izdajo soglasja za podaljšanje pomola je Luka Koper vložila oktobra 2015 in jo aprila lani dopolnila z vsemi predvidenimi posegi na območju pomola 1, so v sporočilu za javnost spomnili v koprski družbi. Soglasje bo postalo pravnomočno po 15-dnevnem pritožbenem roku.

Na Mestni občini Koper so za STA potrdili, da so tudi sami prejeli odločbo Arsa, pri tem pa so ugotovili, da v soglasju niso bile upoštevane zahteve občine. Zato se bodo na izdano soglasje v 15-dnevnem roku pritožili, so napovedali. Kot je znano, vodstvo občine že dalj časa ni naklonjeno podaljšanju prvega pomola, saj naj bi se s tem še povečali negativni vplivi pristanišča na mesto.

Predsednik uprave Luke Dragomir Matić je ob tem pojasnil, da so soglasje nestrpno pričakovali, "saj brez podaljšanja prvega pomola in povečanja kapacitet za pretovor kontejnerjev ne bomo kos naraščanju števila zabojnikov, ki jih je bilo v lanskem letu že 845.000".

V izdajo soglasja po njegovih besedah v Kopru niso dvomili, saj je že v odločbi za podaljšanje okoljevarstvenega certifikata EMAS decembra lani Arso zapisal, da Luka Koper izpolnjuje vse zakonsko predpisane normative na področju varstva okolja in ne obremenjuje okolja čezmerno. Poleg tega je družba pred kratkim sprejela tudi okoljsko strategijo do leta 2030, ki opredeljuje konkretne korake na področju energetske učinkoviti, zmanjševanja hrupa in kakovosti zraka, so v Luki še povzeli Matića.

Izdaja okoljevarstvenega soglasja je pomembna tudi z vidika črpanja evropskih sredstev, saj je izgradnja novega veza na podaljšku prvega pomola vezana na pridobitev 20-odstotnega sofinanciranja Evropske unije v okviru projekta Nap4Core, ki skupaj z rekonstrukcijo obstoječe kontejnerske obale in izgradnjo žerjavne proge za RMG dvigala znaša kar 6,1 milijona evrov. Poleg tega so investicije za povečevanje kapacitete kontejnerskega terminala vezane tudi na posojilno pogodbo Evropske investicijske banke v vrednosti 36 milijonov evrov.

Podaljšanje prvega pomola je za Luko Koper najpomembnejša strateška naložba, saj kontejnerski terminal do leta 2020 deležen največjega dela planiranih investicij, kar 235 milijonov evrov, so spomnili v Luki. Kot napovedujejo, bodo s temi naložbami povečali kapaciteto terminala na 1,3 milijona kontejnerskih enot letno, s čimer bo kos trendu rasti števila kontejnerjev in napovedanemu prihodu večjih ladij.

Deli novico:

@ smešno | danes ob 11:56  |  16 .05. 2017 ob  20: 40
10
oprosti ker si bom sposodil tvoj nik v nadaljevanju. Nevem če je smešno, je bolj žalostno, sicer pa pričakovano in jasno kdo je zaviralec vsega kar bi bilo dobrobit Kopru, če ne more primaknit svoj lonček!
dr itto @ @DR ITTO |  16 .05. 2017 ob  19: 44
Zakaj pa bi avti bili zgodovina?
Banja Luka Koper |  16 .05. 2017 ob  19: 23
Pare, patit itd...Ma kaj ste vsi hodili v osnovno šolo v Banja Luki??
@DR ITTO |  16 .05. 2017 ob  19: 14
Avti še malo pa zgodovina! Kontejneri so inn;)
dr itto |  16 .05. 2017 ob  18: 28
Naj prekinejo z pretovorom premoga in na tistem mestu naredijo drugi terminal za avte in komtejnerje. Dosti je tega.
Ankarančan |  16 .05. 2017 ob  18: 26
Hehehe še za 200m naj podalšajo prvi pomol samo da ni tretjega.
Pare pa kar v Ankaran!
Vladoiu |  16 .05. 2017 ob  15: 53
He, he 1euro in pa potni list je rabil 10 letni sin za ogled luke. Potni list? Verjetno so se bali , da se kakšen azilantski otrok ne razstrelili sredi banan od Rastoderja. Lol
okoli centra |  16 .05. 2017 ob  15: 39
Ma super, še sto metrov naprej, potem pa lahko naredi še ovinek proti pristaniški. Luka KP se je vedno hvalila, da ima ful zalednih površin in možnosti za širitev, zakaj ne bi tega izkoristili.

Bomo pa lahko vsaj na mokri mački plavali pod ladjami :)
@smešno |  16 .05. 2017 ob  15: 23
Narod mora patit! To je edina naloga, ki jo razume.
Ker, če bi narod razumel, da se lahko veseli in poka od zdravja, sigurno ne bi bil tako pljuvaški in kazal s prstom ne druge!
Koprčan |  16 .05. 2017 ob  14: 48
Jugoslovanski vhod v Luko skozi mestno jedro pa je dovolj velik za tak pretok tovornjakov?A ja pardon, vhod ne prinaša dobička.
Na vodi |  16 .05. 2017 ob  14: 28
Čutim na vodi, da nekaj bo.
smešno |  16 .05. 2017 ob  11: 56
Dan pred istekom roka glede hrupa kateri bi se povečal z podalkšanjem prvega pomola se prijavila občina Koper kot stranka v postopku in nasprotovala k gradnji zaradi degradacije prostora ter povečanega hrupa kateri bi povečano vplival na prebivalce mestnega jedra z okolico.Za pritožbo so morale biti opravljene protihrupne meritve-katere niso prezplačne spet plačali davkoplačevalci.Verjetno interes nasprotovanj tiči v drugem grmu oni so vezali na stanovalce kot vemo za te ni mar nobenemu.Čas bo pokazal svoje kdo je bil vpleten v nasprotovanje in za kakšno ceno ,vse po vstaljenem programu narod pati.