Na račun potniškega terminala je Koper ponesel v svet Slovenijo, ki jo s potniškimi ladjami obišče in spozna množica turistov. Mestna občina Koper je od leta 2007 do 2016 gostila 578 potniških ladij, ki so k nam pripeljale skoraj 540.000 potnikov, skupaj s člani posadke pa se ta številka povzpne na kar milijon gostov. Tovrstni turizem nam letno prinese pet milijonov evrov.
POPOVIČ Z INFOGRAFIKO NAD POTNE STROŠKE: Poglejte, koliko denarja so v Slovenijo pripeljala županova potovanja
Koper
Kot je ugotovila neodvisna študija, ki jo je za Luko Koper izdelala italijanska družba Risposte turismo v okviru Programa čezmejnega sodelovanja Slovenija-Italija 2007-2013 iz sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj in nacionalnih sredstev, je leta 2013 v Koper prispelo več kot 65 tisoč potnikov (leta 2016 je bila ta številka še višja - 78.923 potnikov), ki so porabili 3,7 milijona evrov, poraba posadke v tem letu pa je znašala 301.000 evrov. Poleg tega so ladjarji v tem letu za različne pristaniške in druge storitve porabili še približno milijon evrov. Skupek učinkov ladijskega potniškega turizma na lokalno in slovensko gospodarstvo je tako samo v letu 2013 dosegel pet milijonov evrov.
In koliko medtem znašajo potni stroški za službena potovanja koprskega župana Borisa Popoviča? Od 2007 do 2016 je od 3652 skupnih delovnih dni namenil samo 194 službenim potovanjem v tujino. Kot je povedal Popovič, bi lahko bilo teh poti še bistveno več, če bi bila Slovenija okolje prijazno razvoju, tujim naložbam in napredku.
V desetletnem obdobju je tako koprska občina za letalske prevoze župana, ki jih je bilo več kot 40, namenila okoli 50.000 evrov, kar je preračunano približno 0,008 odstotka realiziranih proračunov v tem istem obdobju. Teh je bilo skupaj za 640 milijonov evrov.
@ Dino | danes ob 16:26; se opravičujem ampak nevem kaj bi pomešal, je pa res, da ko bereš članek vidiš, da je marsikatera stvar prirejena zadnjemu delu članka torej porabi župana. Najprej naj povem, da se o tem ali je poraba župana glede potnih stroškov prevelika ali premajhna nisem spuščal, o tem naj sodijo tisti, ki so za to pristojni, predvsem pa svetniki iz opozicije kor tudi občani in občanke, ko bodo naslednje leto zopet volili. Se pa strinjam z enim izmed komentarjev tukaj spodaj, da bi moral kdo drug hodit po svetu in "rihtat biznise" ne pa župan. Na MOK imamo kar nekaj plačanih za to, da ne omenjam obrtno in pa gospodarsko zbornico, no ampak vrnima se na moj komentar. Torej res sem lahko pomešal ampak kot sem že napisal tudi članek je pomešan, kot prvo analiza govori o letih 07-13, članek o 07-16, naprej kar se mi zdi nelogično je to, da se v porabo, ki naj bi jo opravili turisti všteje tudi pristaniške pristojbine oz. stroški ladjarja kar znese cca 1 mil eur, prav tako in seveda predvsem manjka podateknod kje in iz kakšnih virov je bila opravljena analiza. Ker sem malo pogledal o italijanski družbi Risposte turismo, sem ugotovil, da je to svetovalno ppdjetje, ki opravlja analize za podjetja in organizacije, ki se ukvarjajo s turizmom oz. v turizmu in tako se mi poraja vprašanje zakaj bi družba RT izdelalo neodvisno študijo, za Luko Koper, ki se kolikor jaz vem ne ukvarja s turizmom ampak z pretovorom oz. je pretovorno pristanišče? A se Luka Koper d.d. ukvarja tudi z turizmom? ............
Skratka v članku je vse preveč poenostavljanja, mešanja podatkov, nepreglednost od kod podatki, in če je bila analiza narejena za eno področje in en namen, potem jo nekdo drug ne more uporabljati v celoti, ampak samo tisto kar mu ustreza, pri tem, pa analiza zgubi pomen oz. smisel. Kot berem članek so tako podatki iz analize prirejeni za ta članek za cilj oz. s ciljem opravičevanja stroškov županovih potovanj. Iz članka lahko razumem, da je župan potoval samo na Florido kjer se je dogovarjal za križarke, kaj pa ostala potovanja?
Kot sem že uvodoma napisal moti me edino to, da se ob 5 mil letno, ki jih prinesejo križarke (levji delež predpostavljam, da pade na MOK), v vseh teh letih niso uspeli položiti niti temeljnega kamna za potniški terminal, kar bi zopet prineslo nova delovna mesta in več denarja v MOK in slovensko gospodarstvo. To je moja edina replika na članek, za vse ostalo pa naj si misli vsak kar si hoče, seveda pa pri tem ne gre pozabiti podati pohvale županovemu PR (beri Jeretiču) za zelo spretno manipuliranje.