MINISTRA NI BILO V ČRNI KAL: Leben s krajani o možnostih dvotirne trase in protipožarnih ukrepih

Koper

Državni sekretar Jure Leben je včerajšnji pogovor s prebivalci Črnega Kala ocenil pozitivno, glede možnosti spremembe trase drugega tira Divača-Koper v dvotirno progo pa je dejal, da je gradbeno dovoljenje mogoče dopolniti. Domačine sedanja proga najbolj tare zaradi požarne ogroženosti, Leben je napovedal pripravo časovnice protipožarnih ukrepov.

Jure Leben in Janko Sever

Vladni načrti glede izgradnje drugega tira so do zdaj naleteli na veliko pomislekov. Črnokalci so že pred časom zbrali več tisoč podpisov za zaščito obalnega vodnega vira z izgradnjo dvotirne železniške proge Divača-Koper, prejšnji teden pa so razpravljali tudi o možnosti referenduma o zakonu o gradnji in financiranju drugega tira.

Po včerajšnjem srečanju je državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Leben pojasnil, da se gradbeno dovoljenje lahko tehnično dopolni tudi tako, da bi predvideno traso drugega tira iz enotirne spremenili v dvotirno.

"Treba je prisluhniti ljudem, ki so na terenu. Zato sem danes tukaj," je poudaril Leben. Kot je pojasnil, bo vsa odprta vprašanja in predloge prenesel naprej na ministrstvo in vlado, nato pa bo treba videti, kaj bo mogoče narediti glede drugega tira ter kako bo mogoče izboljšati stanje na obstoječi progi.

Na vprašanje, ali bo mogoče v prihodnje sedanjo progo zapreti, pa je Leben odvrnil, da tega ne more komentirati.

Dotrajana in počasna proga je bila med drugim vzrok za številne, tudi obsežne požare. Glede tega je Leben spomnil, da so Slovenske železnice nekatere protipožarne ukrepe že izvedle, "nekateri pa so še odprti". Zato so se dogovorili, da se bo poskusil do konca tedna sestati z direktorjem SŽ Dušanom Mesom, se z njim pogovoriti o tem, kaj je bilo do zdaj narejenega. Na podlagi tega pa bodo za lokalno skupnost pripravili "realno časovnico" o tem, kdaj bodo izvedli preostale ukrepe.

S pogovorom je bil zadovoljen tudi predsednik Krajevne skupnosti Črni Kal in hkrati predstavnik odbora za izgradnjo dvotirne proge Janko Sever. Kot je opisal, je samo območje ob obstoječi progi neugodno in povsod niti ni mogoče postaviti denimo zaščitne ograje. So pa mogoči drugačni ukrepi, kot je približanje intervencijskih poti, kar je bilo tudi predmet pogovorov.

Sever ne dvomi, da bodo obstoječi tir na dolgi rok zaprl, "samo je vprašanje časa". Če bodo najprej zgradili zgolj enotirno progo, bo to trajalo precej dolgo. "Mogoče pa bodo našli kakšno rešitev, da bi začeli že zdaj takoj z ukrepi, ki bi zagotovili možnost gradnje še enega tira," je dodal.

Deli novico:

@pjero |  05 .04. 2017 ob  16: 07
Porečanko je Duče razmontiral 1936. Začela je z obratovanjem l.1902
@Pjero |  05 .04. 2017 ob  16: 04
Ko so Avstrijci naredili Porečanko (ne Parenzano) je bil tvoj Duče še najstnik (rojen l.1883)
končno bistven podatek |  05 .04. 2017 ob  13: 03
Namesto enotirne se da še vedno (istočasno!) naredit dvotirno progo.
To je zame bistvo problema, bolj kot denar - od kje in kolko.
akademik |  05 .04. 2017 ob  12: 23
z končano osnovno šolo kot pogajalec, še v starih rdečih časih ni bilo kaj tajkega
Pjero |  05 .04. 2017 ob  11: 24
Rajnka Avstrija je južno železnico Dunaj-Trst zgradila tako kot bog zapove ( dvo tirno, široki predori, mostovi ), še sto let bo obratovala. Še sedaj je naša najbolj " SODOBNA " proga. Rajnki DUČE je zgradil Parencano ravno tako. Sedaj, ko jo lahko opazujemo med Koprom in Izolo vidimo to izvrstno in domiselno delo takratnih strokovnjakov. Trasirali in zgradili so jo praktično v morje. Vse je tako narejeno, da objekt lahko obratuje vsaj še 100 let in več. Kaj pa naši??????? Ne strokovnjaki,iz tega področje!!!!!!!!!!!! politiki, ki strokovnjakov niti zdravem ne pustijo. Ta politični projekt je ogromna vreča, dolga od Divače do Kopra, ki v Kopru ni zašita-nima dna, prostor za ropanje in financiranje strank, socijalnega miru, interesnih združenj in vseh parazitov, ki so čvrsto že 25 let prisesani na državne jasli. Dokaz? Seveda, cestni križ, ekektrarna Šoštanj in vse drugo zagonjeno, kar zagoniti se je dalo.
Provizija |  05 .04. 2017 ob  08: 51
@Popeye, ah župan bi to speljal za 500 mil dodatni aneksi in pridemo na 699 mil. Ampak kaj češ, če ga ne spustijo zraven. Pa samo glejmo in se čudimo.
Popeye |  05 .04. 2017 ob  08: 31
-4
Samo se vi zafrjavajte in nagajajte pri gradnji.
S tem ovirate razvoj luke in razvoj celotne občine.
Boste prej alicslej sli na občino po kako soglasje, gradbeno dovoljenje za obnovo hiše ali spremembo namembnosti in veste da ne boste dobili od Popoviča nič razen sredinca.
LARIFARI |  05 .04. 2017 ob  08: 07
BLAblabla S FIGAMI V ŽEPIH IN POKRADENIM DENARJEM, GOLAZEN CMERRSKA