Ni skrivnost, da se država v iskanju sredstev za gradnjo drugega tira pogovarja tudi z Madžarsko, v javnost pa so sedaj prišli zapisi zadnjega sestanka, iz katerih je razvidno, kaj si Madžari želijo v zameno za svoj vložek. V projekt so pod svojimi pogoji pripravljeni investirati 200 milijonov, poroča današnji Dnevnik.
MADŽARSKA POMOČ PRI 2. TIRU: Kaj želijo v zameno?
Koper
Madžarski interesi pri projektu so resni, pred formalizacijo kakršnih koli zavez pa si želijo izvedeti, koliko bo gradnja stala. In podatke si, kot izhaja iz zapisnika septembrskega sestanka, želijo še ta mesec. Če naj bi vložili 200 milijonov evrov, so med njihovimi pogoji manjšinski delež v Luki Koper, možnost, da bi z družbo Gysev Cargo sodelovali v železniških tokovih skozi Slovenijo, ter jamstvo, da bodo njihova gradbena in projektna podjetja sodelovala pri sami gradnji drugega tira, pri čemer bo to sorazmerno z njihovim kapitalskim vložkom.
Z ministrstva za infrastrukturo so za časnik pojasnili le, da Luke Koper ne prodajajo, saj je bila opredeljena kot strateška naložba. Da bi lahko manjšinski delež Madžari pridobili od koga drugega, ne vedo nič niti v sami Luki, kjer so povedali še, da na sestankih ne sodelujejo.
Prav tako se slovensko-madžarskih srečanj ne udeležujejo predstavniki Slovenskih železnic (SŽ), ki se jih tiče želja Madžarov po sodelovanju pri tovornem prometu. Po besedah generalnega direktorja družbe Dušana Mesa lahko madžarski in tudi drugi operaterji že sedaj vozijo po Sloveniji. Jih pa ne zanima vstop madžarske družbe v lastniško strukturo, čeprav SŽ iščejo strateškega partnerja za tovorni promet. Kot je dodal Mes, je madžarska družba za to premajhna.
Kako resna je namera o sodelovanju z Madžari pri projektu drugega tira, kaže tudi pogostost srečevanja obeh strani ter sestava ekip, dodaja časnik. Med slovenskimi predstavniki so, denimo, državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu Klemen Grebenšek, državna sekretarka na finančnem ministrstvu Miranda Groff Ferjančič, pa direktorica direktorata za infrastrukturo Darja Kocjan, direktor DRI Damir Topolko, generalni direktor za gospodarsko diplomacijo Robert Kokalj ter direktor projektnega podjetja 2TDK Žarko Sajić. Madžarsko so zastopali visoki predstavniki ministrstev za zunanje zadeve in trgovino, za nacionalni razvoj in notranje zadeve ter direktor podjetja Gysev Cargo in predstavnik investicijske banke Exim bank. Ponovno se bodo sestali ta mesec.
Klemen Grebenšek
Pogovori še potekajo, so za časnik pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo in poudarili, da nobena odločitev o sodelovanju še ni bila sprejeta.
Edino kar se mi iz tega sestanka z madžri zdi vredu je to, da slednji zahtevajo črno na belem koliko bo stala izgradnja 2 tira. To je pa tisto kar bi moralo zanimat predvsem nas davkoplačevalce. Zaradi tega mislim, da je zadeva tudi obsojena na propad, saj se s tujci vlada ne bo mogla kar tako igrat in jih zavajat kot to počnejo z nami davkoplačevalci.
Se pa bojim, da se bo zgodilo ravno to kar si napovedal, da bo Avstrija z železnico obšla SLO in se tako povezala z Trstom, Madžari pa z Reko. Kakšen vpliv bo to imelo na SLO gospodarstvo, pa se zgleda naši vladi niti ne sanja. Takrat bomo lahko srečni če bodo tujci sploh hoteli še karkoli kupit v SLO, tudi Luko Koper, pa čeprav bo vse na razprodaji za "enega črnega in enega belega."
MEDTEM KO RAZMIŠLJAMO O NEKAJ MIO TON BLAGA.. SE PREKO SEVERA LETNO PRETOVORI 30X VEČ KOT PREKO JADRANA ČE SAMO MALO ODŠČIPNEMO NEMCEM IN NIZOZEMCEM...
RAZMIŠLJAJMO RAJE DA SKUPAJ SMO DOSTI MOČNEJŠI .. 1 1=5
Luka Koper je tranzitna luka za MAdžarsko. Ta lahko izbira poleg Kora še za Rijeko, Trst in enkrat v bližnji prihodnosti bo še Monfalcone (Avstrijci namreč potihoma gradijo novo hitro železnico Graz-Villach, ki bo naredil obvod okoli Slovenije. Posledično enkrat to narejeno ali še prej, bodo stekle avtomatično velike investicije v TS in Monfalcone in Koper bo takrat začel verjetno izgubljati del prometa).. Takrat se bodo okoliščine spremenile in bo lahko žal že prepozno..
Če se strateško povežemo z MAdžari pridobimo dolgoročno partnerstvo in njihov interes, da delajo z nami še naprej. Enkrat doseženo lahko skupno hitreje in bolje rastemo. Prostora je še ogromno. Zagotovo bodo v zameno za investicijo nekaj zahtevali. Kdo pa nebi?
Strah je zagotovo odveč če je dogovor takšen, da je pravičen in pravilno sklenjen. Verjetno bi z nihovim predstavnikom v nadzormnem svetu pridobili na doodatni kontroli ki je sedaj ni. A smo sigurni da je to optimalno poslovanje kar je sedaj? Verjetno je še dosti prostora za razvoj, izboljšave in optimizacijo stroškov