LUKA KOPER LANI REKORDNO: Ustvarila je 184 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje

Koper

Skupina Luka Koper je lani ustvarila rekordnih 184,3 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je 13 odstotkov več kot predlani. Čisti dobiček se je zvišal za 12 odstotkov na rekordnih 32,5 milijona evrov. Tudi pretovor blaga je z 20,7 milijona ton prav tako dosegel nov mejnik v zgodovini pristanišča.

"Po nerevidiranih računovodskih izkazih je bilo leto 2015 za skupino Luka Koper izjemno uspešno," je uprava zapisala v poročilu, danes objavljenem na spletnih straneh Ljubljanske borze. Luka Koper je na ravni skupine ustvarila 42,4 milijona evrov dobička iz poslovanja (EBIT), kar je 27 odstotkov več kot predlani. Dobiček iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA) je porasel za 15 odstotkov na 69,9 milijona evrov.

Količina pretovorjenega blaga je bila z 20,7 milijona ton za devet odstotkov višja kot predlani in za tri odstotke nad načrti. Rast so dosegli v vseh blagovnih skupinah razen pri generalnih tovorih.

Obseg generalnih tovorov je upadel za deset odstotkov na 1,48 milijona ton. Kot so pojasnili v družbi, so zabeležili padec pri pretovoru lesa zaradi nestabilnih razmer v državah severne Afrike ter pri pretovoru železovih in jeklenih proizvodov.

Pretovor kontejnerjev je narasel za 15 odstotkov na 7,7 milijona ton, število kontejnerjev pa za 17 odstotkov na rekordnih okoli 791.000.

Pretovor avtomobilov se je povečal za 18 odstotkov na okoli 902.000 ton, število pretovorjenih avtomobilov pa za 17 odstotkov na rekordnih okoli 607.000. "Postali smo eno osrednjih pristanišč nemške korporacije Daimler za izvoz avtomobilov, proizvedenih v tovarnah Mercedes-Benz v Nemčiji in nekaterih drugih evropskih državah," so navedli med mejniki lanskega leta.

Pretovor tekočih tovorov se je povečal za sedem odstotkov na 3,3 milijona ton, sipkih in razsutih tovorov pa za osem odstotkov na 7,3 milijona ton.

Na potniškem terminalu so zabeležili nekaj manj kot 58.000 potnikov oz. dva odstotka manj kot leta 2014.

Za investicije so lani namenili 37,7 milijona evrov

Med drugim so začeli graditi tri nove rezervoarje za potrebe terminala tekočih tovorov ter z ureditvijo skladiščnih površin za potrebe skladiščenja kontejnerjev. Konec leta so zaključili drugo fazo poglabljanja vplovnega kanala, za potrebe pretovora kontejnerjev so naročili 11 novih dvigal, za kar so plačali 9,1 milijona evrov. "Gre za del investicije, ki predvideva poleg nove zmogljivejše opreme tudi podaljšanje prvega pomola in izgradnjo dodatnih kapacitete na kontejnerskem terminalu, s katerim bo ta do leta 2020 dosegel letno zmogljivost 1,3 milijona TEU," so zapisali.

Luka se sooča z "izrednimi razmerami"

Luka Koper v poročilu opozarja, da se od novembra lani sooča z "izrednimi razmerami" na železniškem omrežju, ki se odraža v zastojih vlakovnih kompozicij ter v nedostavi napovedanih vagonov, kar povzroča težave pri organiziranju pretovornih dejavnosti v pristanišču.

Slovenske železnice so med razlogi za takšno stanje navedle novembrske zapore na železniškem omrežju v Avstriji, vzdrževalna in investicijska dela na železniških odsekih v Sloveniji ter izredno okvaro na progi Koper-Divača. Zastoji in zamude so nekatere stranke prisilile, da so del tovora, ki so ga nameravale peljati v Luko Koper, preusmerile v druga evropska pristanišča.

"V tem trenutku je še prezgodaj za oceno, v kakšnem obsegu bi lahko razmere na železnici vplivale na poslovanje skupine Luka Koper," pravijo in dodajajo, da je Luka Koper predlagala ustanovitev kriznega štaba, v katerega bi povabili predstavnike vseh akterjev v železniškem prometu v Sloveniji - SŽ tovornega prometa, Rail Cargo Carrierja, Adrie Transporta, Zveze špediterjev Slovenije, SŽ Infrastrukture in Luke Koper. Kot pravijo, bodo v Luki s "konkretnimi operativnimi rešitvami in intenzivno komunikacijo s poslovnimi partnerji" skušali preprečiti morebitne preusmeritve tovora.

Deli novico: