Portoroški turizem je kljub pozitivnim številkam, ki naj bi jih beležili v preteklem poletju, očitno zabredel v hude težave. Potem ko smo poročali o prvih odpuščanjih v hotelu Metropol, so s koncem oktobra z odpuščanji pričli tudi pri Lifeclassu.
KRIZA MED PORTOROŠKIMI HOTELIRJI: Po Metropolu odpuščanja tudi v Lifeclassu
Piran
Hoteli v piranski občini so bili julija v povprečju 92-odstotno zasedeni, gostje pa naj bi ustvarili za več kot 175.000 nočitev. Med gosti so prevladovali tujci, ki jih je bilo okoli 75 odstotkov in ki so v primerjavi z lani ustvarili za desetino več nočitev, je ob preseku turistične sezone povedala Lea Šuligoj iz Turističnega združenja Portorož. Zelo podobni so bili tudi avgustovski rezultati, rast nočitev pa je bilo v primerjavi z lanskim letom zaznati tudi v septembru.
Odpuščanja kljub rekordni sezoni
Kljub izredno uspešni sezoni pa se portoroški turizem očitno nahaja v hudih škripcih. Po odpuščanjih v Metropolu, kjer je že oktobra brez dela ostalo pet nižje kvalificiranih delavcev, smo na uredništvo Regional prejeli informacije, da so z novembrom brez dela ostali tudi nekateri zaposleni v hotelih Lifeclass.
Informacije je za Regional potrdila tudi Irena Valenti, izvršna sekretarka Sindikata delavcev gostinstva in turizma Slovenije, članice KS 90, ki je povedala, da so bili v sindikatu o odpuščanjih s strani zaposlenih seznanjeni pretekli petek. V sindikatu so nemudoma po obvestilu na upravo hotelov poslali poziv za pojasnila in dosegli sestanek, ki bo danes popoldne. V sindikatu dotlej izjav o dogajanju v Lifeclassu ne želijo dajati.
Irena Valenti
Uprava Lifeclass molči
Izjave nam ravno tako ni uspelo dobiti s strani uprave Lifeclass hotelov. Vprašanja o dogajanju smo nanje naslovili že včeraj in do danes popoldne ostali brez kakršnegakoli odziva. O dogajanju v Lifeclassu bo tako očitno več znanega šele po današnjem sestanku s sindikatom.
Ministrstvo turizma je objavilo Top 10 turističnih destinacij v letu 2015, po podatkih turističnih družb. V prvih 8 mesecih so bile najbolj obiskane destinacije, v katerih je bilo najvišje število nočenj naslednje:
TOP 10
1. Rovinj - 2.731.000 nočitev 3%
2. Poreč - 2.468.000 nočitev 8%
3. Dubrovnik - 2.321.000 nočitev 5,7%
4. Medulin - 2.069.000 nočitev 2,2%
5. Umag - 1.923.000 nočitev 10,6%
6. Otok Lošinj - 1.583.000 2%
7. Tar - Vabriga - 1.339.000 nočitev 2%
8. Vir - 1.287.000 nočitev 7%
9. Funtana - 1.285.000 nočitev 6,13%
10. Pula 1.275.000 nočitev 7,7%
www.jutarnji.hr/top-...47/?foto=1
www.mint.hr/default....x?id=27242
SLOVENIJA
V turističnih nastanitvenih objektih v Sloveniji smo v juniju 2015 zabeležili 975.000, v prvih šestih mesecih 2015 pa skoraj 4,1 milijona prenočitev turistov. Število turističnih prenočitev je bilo v primerjavi z lanskim junijem kot tudi s prvim polletjem 2014 višje za 7 %.
Število prenočitev turistov v prvih sedmih mesecih za 8 % višje
V prvih sedmih mesecih leta 2015 je bilo zabeleženih za 12 % več prihodov turistov kot v prvih sedmih mesecih prejšnjega leta. Skupno število prenočitev turistov je bilo višje za 8 % (domačih za 6 %, tujih za 9 %).
www.mgrt.gov.si/si/m...06cb4c6a4/
www.stat.si/StatWeb/...aderbar=21
www.stat.si/StatWeb/...aderbar=21
STRATEGIJA 2012 - 2016
Cilj razvoja slovenskega turizma v obdobju od 2012 do 2016 je:
- povečati obseg turistične dejavnosti (turistični promet: prihodki in dobiček iz naslova opravljanja gostinske in turistične dejavnosti, število turistov, število prenočitev):
• število prenočitev: 2 % (letna stopnja rasti),
• število turistov: 4 % (letna stopnja rasti),
• priliv iz naslova izvoza potovanj: 6 %-8 % (letna stopnja rasti).
Za dosego splošnega cilja je potrebno:
• uspešno uveljaviti načela trajnostnega razvoja turizma,
• zagotoviti ugodno poslovno okolje,
• doseči višjo kakovost in vzpostaviti pogoje, ki bodo vodili v višjo konkurenčnost slovenskega turizma,
• načrtovati in izvajati učinkovito in inovativno trženje ter promocijo Slovenije kot atraktivne turistične destinacije.
Strategija v grobem zajema tri razvojna področja, naloga nacionalne turistične strategije pa je ravno doseganje sinergije med vsemi:
• dvig konkurenčnosti,
• ugodno poslovno okolje,
• učinkovito in inovativno trženje.
www.mgrt.gov.si/file...6.2012.pdf
jak sindikat