Zasebni investitor za izgradnjo 27 kilometrov železnice ne obstaja

Koper

Predstavnikov gospodarstva, ki za svoje delovanje potrebujejo dobro razvito železniško infrastrukturo in konkurenčno koprsko pristanišče, ponedeljkova napoved vlade, da bo za projekt gradnje drugega tira železniške proge Divača-Koper iskala tudi zasebnega investitorja, ni prepričala. "Zasebnega partnerja za to ne boste dobili," ji sporočajo.

Premier Miro Cerar je po ponedeljkovem vrhu koalicije zagotovil, da bo vlada storila vse, da bo projekt gradnje drugega tira pravočasno, torej februarja, prijavila na razpis za evropska sredstva iz instrumenta za povezovanje Evrope (CEF). Kot je dejal, pri tem intenzivno razmišljajo o možnosti javno-zasebnega partnerstva, za financiranje s proračunskimi sredstvi pa trenutno ni možnosti.

Predstavnikov gospodarstva to ni prepričalo. "Zasebno partnerstvo za izgradnjo 27 kilometrov železniške proge ne pride v poštev, takšnega investitorja ni," je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani dejal predsednik sekcije pristaniških špediterjev pri združenju za promet na Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) Čedomir Bojanić.

Takšnih projektov običajno ne gradijo zasebni investitorji

Pritrdil mu je tudi Rok Svetek iz podjetja Adria Kombi. Kot je dejal, takšnih projektov običajno ne gradijo zasebni investitorji. Ti namreč želijo, da se jim investicija v določenem roku povrne in da ob tem še nekaj zaslužijo, infrastrukturni objekti, kot je železnica, pa se gradijo za 100 let. Dejal je tudi, da je v Evropi veliko javnozasebnih partnerstev, predvsem pri gradnji avtocest, na koncu propadlo, npr. na Madžarskem.

Se pa gospodarstveniki strinjajo, da drugi tir nujno potrebujemo čim prej. Vlado in ministrstvo za infrastrukturo zato pozivajo, naj pristopita k izvedbi potrebnih postopkov za izgradnjo drugega tira, pri čemer način financiranja ne sme biti ovira, je povedal Igor Sep iz združenja za promet pri GZS. "Če se drugi tir ne bo zgradil v najkrajšem času, ga tudi leta 2030 ne potrebujemo," je dodal Svetek.

Deli novico:

Takoj |  11 .02. 2015 ob  13: 51
Koper - Trst - ljubljanski sž pa naj razmišlja naslednjih 15 let.
@@pa hvala bogu da ne |  11 .02. 2015 ob  07: 00
Seveda se tak megalomanski projekt, kateri je bil nastavljen v času debelih krav z namenom zaslužka trem gradbenim velikanom, ne izplača 100 let. Torej bomo porabili denar za nekaj kar se nikoli ne bo izplačalo. Ravno zato bi bilo pametno razmišljat o dograditvi drugega tira ob obstoječi progi. Trenutni projekt je utopija. Boste videli koliko težav bo z izgradnjo in koliko aneksov bo še potrebnih. Lep primer je tunel markovec, ki po dolžini in velikosti ni niti primerljiv....
StrupeniAdi |  11 .02. 2015 ob  06: 05
lp
Vse skupaj je bolj podobno "Oggi le comiche",će ne bi bilo resnično.Intercity?NIkoli v Slo!!
@pa hvala bogu da ne |  10 .02. 2015 ob  21: 17
-1
ma se vidi, da se maškare bližajo. Vsi ste tu našemljeni v pustne šeme in streljate kozle. Tudi, če zgradimo 5 tirov nam ne pomaga, ker nimamo kam odlagati tovora. Saj železnica ni tekoči trak. A bomo kontejnerje zlagali po Brolu in vse do Izole. Ma jebite se vi in vaš drugi tir. Tega rabijo samo lopovi, ki bi radi še zadnje atomčke pokradli. Ma kaj je Slovenija že Butala vas.
problem |  10 .02. 2015 ob  20: 05
je nam Lublana nagaja in pika
ike |  10 .02. 2015 ob  19: 43
sploh ni problem v 2. tiru in kje se bo našlo denar. Problem je v tem, da je ta naša golazen na oblasti zagonla denarja za 50 teh drugih tirov, v davčne oaze. V TEŠU, je izginilo na stotine milijonov, za več teh tirov. Zdaj pa tu leporečijo, da bojo naredili nevem kaj. Tako bojo ustanovili novo delovno skupino tatinih sinčkov in nečakov ter njihovih prijateljčkov, katere bomo seveda plačevali mi davkoplačevalci, da oni mešajo drek in nakladajo naslednjih nekaj let. Pa pazite na raznih pasjih žurkah.
teuro |  10 .02. 2015 ob  18: 34
vsi ki rabijo ta 2 tir naj lepo naredijo konzorcij in ga lepo financirajo. če že vidijo nujno potrebo po tem tiru.
naj z denarjem stojijo za svojimi besedami.
bigboss |  10 .02. 2015 ob  18: 12
da ne znajo zgradit ene zeleznisake proge do divace.. ni cudno da smo v k..
kika |  10 .02. 2015 ob  18: 08
naroči si kapučin v đamiji pri Josipu na moj račun. Pridem ga plačat malo več kasno.
pa hvala bogu da ne |  10 .02. 2015 ob  17: 59
-1
Da bi se izplačalo investirati, bi bilo potrebno po tirih iz Kopra proti Divači in naprej letno prepeljati 48 milijonov ton in to takoj po izgradnji. Koper ima letni pretovor 18 mijonov ton. Od tega se sedaj prepelje po železnici le polovica. Ste se vprašali kdaj bo luka pretovorila 1000 milijonov ton da jih bo prepeljala 48 milijonov ton po železnici. To pa so sanje bebca. Zato izgraditi prvo tir Koper Trst. Luka Koper bo tako razložila še tovor ki je sedaj iz istih ladij, ki ticajo Koper razložila še tržaški tovor kar v Kopru in tudi v Kopru naložila Tržaški tovor. Tako se bo lahko razvila v luko, ki je sposobna pretovoriti več kot 100 milijonov ton in bo ta razvoj omogočil gradnjo 2. tira. da bo ta finančno uspešen.
Dobro jutro kika ki pišeš tovorne liste.
predlog  |  10 .02. 2015 ob  17: 53
kaj če bi naredili 2 tir LJUBLJANA - MEDICOR Izola ......... garantirano se najdejo investitorji ..........
( v Bandi Lopovski ) .......
Zapojmo raje |  10 .02. 2015 ob  16: 43
Kdo bo dal za pit, ko umrla bo država, hej fant to je dan, ki ga še ni bilo.
1