TRI MILIJARDE BO STAL DRUGI TIR: Alenka Žnidaršič Krajnc sarkastično o svojem delu, Luki Koper in zamenjavi uprave

Koper

Luka Koper je ena najpomembnejših in donosnih družb v državni lasti. Posledično je poligon vseh mogočih političnih interesov. Zakaj je šla v Luko Koper in kaj se počne z drugim tirom, je povedala predsednica nadzornega sveta Luke Koper Alenka Žnidaršič Kranjc.

Alenka Žnidaršič Kranjc

Kot je za Finance povedala Žnidaršič Kranjčeva, je v Luko Koper prišla tako, da jo je poklical nekdanji član uprave Soda Tomaž Kuntarič in jo vprašal, ali bi sprejela povabilo v nadzorni svet. Ker ji je rekel, da je cilj funkcionalna uprava, mu je odgovorila, da se lahko poistoveti s tem. Predstavljajo ji je izziv. "Zdaj vem veliko o luški dejavnosti, veliko o Luki," pravi Žnidaršič Kranjčeva. Ne ve, ali jo bodo in če jo bodo, kdaj jo bodo zamenjali. Prihodnje leto ji poteče mandat.

Žnidaršič Kranjčeva ne ve, ali so razrešitev Anje Strojin in vzporedni zapisi o slabih razmerah najetih delavcev povezani, se ji pa zdi nenavadno. Strojinova naj bi bila v SDH (Slovenski Državni Holding) nazadnje odgovorna za Luko Koper. V vseh svetovnih pristaniščih je zaradi nihanja, del manualnega dela organiziran s storitveno dejavnostjo, da se lahko po potrebi angažira dodatnih sto ali več ljudi.

"V Luki Koper se vezano na položaj teh ljudi v času zdajšnje uprave stvari niso menjavale z vidika boljša ali slabša plačila. Povečuje se kontrola. Skozi to je kakšna pogodba tudi odpovedana, nove pogodbe pa se niso sklepale. V sestavi aktivnosti se zmanjšuje delež storitvenih dejavnosti. To ne pomeni količinsko zmanjšanje, ampak relativno glede na celoten obseg," pravi Žnidaršič Kranjčeva.

Na govorice, da so te storitve preplačane, Žnidaršič Kranjčeva odgovarja, da je vprašanje, kaj je alternativa. Alternativa najemu storitev je zaposlitev. Vendar v tem primeru Luka ne bi mogla pokriti nihajev v delovni aktivnosti, kar vpliva na dobičkonosnost.

Drugi tir bo stal tri milijarde evrov, pravi Žnidaršič Kranjčeva. Milijarda posojila in obresti za 20 let. Potem so tu še dodatna dela. 100 milijonov evrov bodo plačali do konca leta, ko sploh še ne vedo, kaj bodo delali. Na vprašanje, kaj bi naredila sama, da dodatnih del ne bi bilo, odgovarja: "Zanimivo, da jih pri meni ni, kadar zidam."

"Imamo slovensko znanje, za katero Avstrijci pravijo, da drži, in mi se nimamo časa s tem ukvarjati. Z milijardo evrov se nima v tej državi nihče časa ukvarjati? Potem res ne vem več, s čim se imamo čas ukvarjati. Vse je čudovito napravljeno zato, da bo stalo tri milijarde evrov. In dogovorjeni so že, kako bomo vrnili denar. Vse je že zmenjeno. To je vse skupaj brez veze," pravi Žnidaršič Kranjčeva.

Ali to pomeni, da drugega tira prihodnje leto ne bodo začeli graditi, pa odgovarja: "Graditi lahko začneš tako, da se greš slikat in postavit temeljni kamen. Za to potrebuješ sto evrov."


Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Ja |  21 .10. 2016 ob  08: 35
Drugi tir je nujen! Za vse!
Magda |  20 .10. 2016 ob  14: 43
Ne glede na to koliko bo stal, mislim da bi res imel samo izredno pozitivne in koristne posledice.
vodni vir |  20 .10. 2016 ob  14: 35
čudno da ni še nihče omenil da gre proga čez vodovarstveno območje in kako bi kakšno nevarno izlitje uničilo vodni vir za kar nekaj let. jah ni kaj.. drugi tir bo treba zgradit
zvezda |  20 .10. 2016 ob  14: 31
Če bi živeli ob progi bi lažje razumeli zakaj je drugi tir tako nujen. Sorodnikom je požar povzročil toliko škode na njivah in njihovih vinogradih da je kar groza. Pa tisti hrup in smrad.. Vrednost nepremičnin pa je tako nizka da se jim niti preselit ne splača.. Ni lepo, verjemite.
Zofka |  20 .10. 2016 ob  14: 25
Res je, šlo bi ogromno denarja za to, ampak če dobro pomislimo je drugi tir tega vreden. Prinesel bo toliko pozitivnih stvari, da se jaz z gradnjo popolnoma strinjam
Frayer |  20 .10. 2016 ob  14: 23
Kdor ga rabi in hoče, naj ga plača. Zakaj bi to plačevali vsi Slovenci nadaljnih 20 let?
vendar za kakšno ceno |  20 .10. 2016 ob  14: 07
Drugi tir je pomemben, vendar za kakšno ceno? Marže za v žepe, pa davkoplačevalci ne bomo podprli. Bravo AŽK.
vanganelčanka |  20 .10. 2016 ob  13: 31
kot vem je na območju starega tira naravni habitat. upam da dobimo drugi tir preden se uniči vsa narava Kraškega roba
Alenka |  20 .10. 2016 ob  13: 27
Čim prej pričnite z gradnjo drugega tira! trenutna proga je slaba, dotrajana, s požari o katerih kar pogosto slišim in popravili pa nastajajo zastoji vlakov in to vpliva na tovor v luki. Res mislim da bi bil drugi tir super koristna zadeva.
Dino9 |  20 .10. 2016 ob  11: 54
Toliko razlogov je, zakaj se strinjam z izgradnjo dvojnega drugega tira, da vseh niti našteval ne bi. Od povečanega prometa v Luko, turistične pridobitve, novih delovnih mest itd. In nešteto razlogov za prebivalce ob trenutni progi. Razlogov je torej več kot dovolj
Emanuela |  20 .10. 2016 ob  11: 49
Drugi tir je nujno potreben in prinesel bo veliko novih delovnih mest
@ma lepa roba  |  20 .10. 2016 ob  06: 53
Kdo je pa najbolj zaslužen za 2 svetovno vojno in vse ruševine , ki so ostale po tem. Švabe . In tisti njihov pitor, ki po rodu ni bil niti "švaba" in je nič koliko narodov zvlekel v vojno ter spet "švabe", katerim želi naša vlada prodati Luko. Kaj želite , da se ponovi nekaj kar je že bilo le v drugi obliki. Švaba ne bo prišel v Luko da bo delavcem bolje in okolici tudi ne To ste lahko brez skrbi.
1