Luka Koper je ena najpomembnejših in donosnih družb v državni lasti. Posledično je poligon vseh mogočih političnih interesov. Zakaj je šla v Luko Koper in kaj se počne z drugim tirom, je povedala predsednica nadzornega sveta Luke Koper Alenka Žnidaršič Kranjc.
TRI MILIJARDE BO STAL DRUGI TIR: Alenka Žnidaršič Krajnc sarkastično o svojem delu, Luki Koper in zamenjavi uprave
Koper
Alenka Žnidaršič Kranjc
Kot je za Finance povedala Žnidaršič Kranjčeva, je v Luko Koper prišla tako, da jo je poklical nekdanji član uprave Soda Tomaž Kuntarič in jo vprašal, ali bi sprejela povabilo v nadzorni svet. Ker ji je rekel, da je cilj funkcionalna uprava, mu je odgovorila, da se lahko poistoveti s tem. Predstavljajo ji je izziv. "Zdaj vem veliko o luški dejavnosti, veliko o Luki," pravi Žnidaršič Kranjčeva. Ne ve, ali jo bodo in če jo bodo, kdaj jo bodo zamenjali. Prihodnje leto ji poteče mandat.
Žnidaršič Kranjčeva ne ve, ali so razrešitev Anje Strojin in vzporedni zapisi o slabih razmerah najetih delavcev povezani, se ji pa zdi nenavadno. Strojinova naj bi bila v SDH (Slovenski Državni Holding) nazadnje odgovorna za Luko Koper. V vseh svetovnih pristaniščih je zaradi nihanja, del manualnega dela organiziran s storitveno dejavnostjo, da se lahko po potrebi angažira dodatnih sto ali več ljudi.
"V Luki Koper se vezano na položaj teh ljudi v času zdajšnje uprave stvari niso menjavale z vidika boljša ali slabša plačila. Povečuje se kontrola. Skozi to je kakšna pogodba tudi odpovedana, nove pogodbe pa se niso sklepale. V sestavi aktivnosti se zmanjšuje delež storitvenih dejavnosti. To ne pomeni količinsko zmanjšanje, ampak relativno glede na celoten obseg," pravi Žnidaršič Kranjčeva.
Na govorice, da so te storitve preplačane, Žnidaršič Kranjčeva odgovarja, da je vprašanje, kaj je alternativa. Alternativa najemu storitev je zaposlitev. Vendar v tem primeru Luka ne bi mogla pokriti nihajev v delovni aktivnosti, kar vpliva na dobičkonosnost.
Drugi tir bo stal tri milijarde evrov, pravi Žnidaršič Kranjčeva. Milijarda posojila in obresti za 20 let. Potem so tu še dodatna dela. 100 milijonov evrov bodo plačali do konca leta, ko sploh še ne vedo, kaj bodo delali. Na vprašanje, kaj bi naredila sama, da dodatnih del ne bi bilo, odgovarja: "Zanimivo, da jih pri meni ni, kadar zidam."
"Imamo slovensko znanje, za katero Avstrijci pravijo, da drži, in mi se nimamo časa s tem ukvarjati. Z milijardo evrov se nima v tej državi nihče časa ukvarjati? Potem res ne vem več, s čim se imamo čas ukvarjati. Vse je čudovito napravljeno zato, da bo stalo tri milijarde evrov. In dogovorjeni so že, kako bomo vrnili denar. Vse je že zmenjeno. To je vse skupaj brez veze," pravi Žnidaršič Kranjčeva.
Ali to pomeni, da drugega tira prihodnje leto ne bodo začeli graditi, pa odgovarja: "Graditi lahko začneš tako, da se greš slikat in postavit temeljni kamen. Za to potrebuješ sto evrov."