Po ponedeljkovi uvedbi osemurnega dela v Luki Koper se odprema tovora počasi vrača v normalo. Glede na količino opravljenega dela gre praktično za dvoizmensko delo. Tako je v ponedeljek delo na kontejnerskem terminalu potekalo tudi ponoči, v pristanišče je vplulo pet ladij, prav toliko pa odplulo, v tem času pa so odpremili okoli 1000 tovornjakov. Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek je v odzivu na dogajanje v Luki Koper danes dejal, da je v tem trenutku najbolj pomembno čimprej vzpostaviti delovni proces v Luki, nato pa sesti za mizo in razrešiti vsa odprta vprašanja. Upravo Luke je znova pozval, naj stori vse, da se delovni proces čimprej normalizira.
TOVORNJAKI ZABASALI PRIMORSKO AVTOCESTO: Počivalšek opozarja na škodo
Koper
Poleg tega so prek železnic odpremili še okoli 500 vagonov, je pojasnil tiskovni predstavnik Luke Sebastjan Šik. Delo tudi danes, kot je bilo napovedano, poteka od 9. ure in se bo nadaljevalo do 17. ure.
Glede na to, da je popolna blokada pristanišča trajala od petka dopoldne pa vse do ponedeljka zjutraj, na slovenskih cestah še vedno prihaja do ozkih grl pri tovornem prometu. Tako po podatkih prometno-informacijskega centra za državne ceste na primorski avtocesti na počivališču Ravne zaradi povečanega števila tovornih vozil, namenjenih proti Luki Koper, izločajo proti Kopru priklopnike in polpriklopnike.
Minister opozarja na škodo, ki se dela Luki Koper
Počivalšek pozdravlja napredek izhoda iz težke situacije v Luki Koper, kjer je delo po treh dneh blokade v ponedeljek znova začasno steklo.
Minister je ob tem znova opozoril na škodo, ki se dela Luki, gospodarstvu Slovenije in tujini. Škoda ni samo neposredna, ampak tudi v smislu ugleda Luke in Slovenije, ki je ogromna, je dejal v Parizu, kjer je na sedežu Evropske vesoljske agencije podpisal pridružitveni sporazum Slovenije agenciji.
Počivalšek pozval predsednika uprave
Počivalšek je vse, ki so odgovorni za to, da delo znova v polni meri steče in zaostanki nadoknadijo, pozval, naj k temu pripomorejo. "Pozivam predsednika uprave Luke Koper Draga Matića, da naredi vse, da se delovni proces v Luki Koper čimprej normalizira," je dejal minister.
Ko se bo to zgodilo, pa je treba nemudoma sesti za mizo in razrešiti vsa odprta vprašanja. Slovenija ne more biti talec nesporazumov, ki se odražajo v ogromni gospodarski škodi, je poudaril. "Mesto za reševanje tako težkih vprašanj je miza, za katero sedejo vse zainteresirane strani," je poudaril.
Razmere v Luki Koper so se delno umirile
Ozadje dogajanja v Luki Koper kot tudi zadnje spremembe v Slovenskem odškodninskem holdingu (SDH) minister ni želel komentirati.
Razmere v Luki Koper so se po treh dneh blokade v ponedeljek delno umirile, delno pa je znova začasno steklo. Po odstopu Marka Jazbeca, ki ga je z vrha SDH odnesla prav načrtovanja menjava nadzornikov Luke, je vodenje holdinga začasno prevzela Lidia Glavina.
»Vse skupaj me spominja na piraje v južnoameriških rekah. Ko vanje vržeš kos mesa, se ne samo zapodijo za mesom, ampak se začno tudi gristi. Če pa mesa ni, se začnejo jesti med seboj. Pri Luki Koper vidimo samo brbončice na površini, v resnici pa vlada nervoza lobijev, ker še ni bilo vrženo meso v vodo. Meso pa je gradnja drugega tira. Lobiji imajo jasne interese, da se ta naredi čim dražje. Od države bi pričakoval, da bo udarila po njih, denimo s prodajo Kitajcem, ki imajo v rokah svetovni ladijski transport. Drugi tir bi se zgradil poceni, lobiji pa bi ostali z dolgim nosom. Zdaj pa je Slovenija od lobijev ukradena država. Ti ustvarjajo izgubo, s prodajo tujcem bi novi lastniki ustvarjali profit, a Sloveniji bi ostala dodana vrednost. Brez dodane vrednosti pa ni niti dobička, samo nekateri si polnijo žepe.«