TAKO JE 49-LETNIK V LUKI IZGUBIL ŽIVLJENJE: Več hujših kršitev vseh udeleženih

Kronika

Po poročilu, ki ga je pripravil dr. Janez Požar, preiskovalec pomorskih nesreč in incidentov, se je tragična delovna nesreča, v kateri je življenje izgubil 49-letni Bolgar, ki je kot IPS delavec opravljal delo na območju Luke Koper, zgodila zaradi več hujših kršitev s strani vseh vpletenih.

Konec julija lani je Ladja Elena Ve (na fotografiji zgoraj) iz brazilskega pristanišča Rio Grande pripeljala sojo. Po postanku v Benetkah je vplula v koprsko pristanišče z dobrimi 30.000 tonami sipkega tovora.

V drugi izmeni, ki je pričela delo ob 18. uri, so za izkrcavanje tovora bili določeni dva žerjavista in trije delavci na ladji – signalist, upravljavec mini nakladača in pomožni delavec za odstranjevanje ostankov tovora. 

Po izjavah signalista, kateri bi moral usmerjati delo žerjavista, mu je bilo s strani delodajalca naročeno, da pospravi ostanke tovora na ladijskem krovu pri skladišču št. 5. Signalist naj bi pomožnemu delavcu naročil, da ga vsaj še dve uri ne bodo potrebovali, zato lahko počiva oz. za ta čas zapusti ladjo. 

Pomožni IPS delavec, 49-letni bolgarski državljan, naj bi se po krmnem delu spustil v skladišče, kjer naj bi nekaj časa ročno odstranjeval tovor, potem pa odšel proti krmnemu delu skladišča. V trenutku nesreče niti upravljavec nakladača niti žerjavist nista mogla videti pomožnega delavca, niti naj ne bi imela informacije, da se nahaja v skladišču, izhaja iz poročila preiskave nesreče.

Zvočnih signalov Jovičić ni slišal pravočasno

Žerjav, ki ga je v času nesreče upravljal Mladen Jovičić, naj bi s prostim padom spustil osem ton težak grabilec po krmnem delu skladišča, kjer se je nahajal pomožni delavec, ki ga je grabilec pokopal pod seboj. Dogajanje naj bi opazil upravljavec nakladača, ki je z zvočnim signalom in preko radijske postaje poskušal Jovičića opozoriti, a prepozno. 

Zaradi teže grabilca (približno 8 ton) je bil bolgarski delavec težje poškodovan, nudena mu je bila zdravniška pomoč, vendar je zaradi hudih notranjih poškodb v bolnišnici le-tem podlegel

O nesreči so bili takoj obveščeni policisti, na kraj sta prišla tudi delovni inšpektor in preiskovalec pomorskih nesreč Janez Požar. 

Zajemanje tovora v trenutku nesreče je Jovičić opravil brez asistence signalista

Žerjavist in signalist komunicirata preko vizualnih signalov. V primeru julijske nesreče naj žerjavist ne bi videl signalista, zato smo tako v Luko Koper kot preiskovalca nesreč Janeza Požarja vprašali, kakšna je splošna praksa – ali žerjavist, kljub temu da nima v vidnem polju signalista in ne vidi njegovih signalov, nadaljuje z delom oz. ali bi moral žerjavist v trenutku, ko ni videl signalista prenehati z delom?

Iz Luke namesto konkretnega odgovora - povabilo, da si ogledamo dokumente na spletnih straneh

"Prejšnji teden smo na spletnih straneh Ljubljanske borze objavili dva dokumenta, odločbo delovne inšpekcije in poročilo o preiskavi preiskovalca ladijskih nesreč. Oba dokumenta obravnavata tudi to vprašanje," so odgovorili iz Luke Koper.

Požar pa je bil v pojasnilu bolj konkreten: "Pravila pravijo, če žerjavist, ko grabi tovor, ne vidi kraja grabljenja tovora, ne sme delati brez signalista." 

Požar je sicer v končnem poročilu (naslovnica zgoraj) ugotovil več hujših kršitev s strani vseh vpletenih in tudi Luke Koper

  • Neupoštevanje navodil s strani luško transportnega delavca, da njegova prisotnost v skladišču ni potrebna še vsaj dve uri in njegova samovolja, da se brez dovoljenja spusti v ladijsko skladišče;

  • O samovoljnem vstopu v ladijsko skladišče luško transportni delavec ni obvestil nikogar;

  • Opravljanje zajemanja tovora in njegovo razkladanje brez asistence signalista, kljub dejstvu, da se je zajemanje tovora opravljalo v delu skladišča, ki je bil v mrtvem kotu upravljavca obalnega dvigala;

  • Pomanjkljiva oz. neprimerna usposobljenost delavcev, zaposlenih pri izvajalcih pristaniških storitev iz varstva in zdravja pri delu za opravljanje dela na Terminalu sipki tovori;

  • Pomanjkanje medsebojnega obveščanja;

  • Pomanjkanje nadzora upravljavca terminala nad strokovno usposobljenostjo izvajalcev pristaniških storitev;

  • Navkljub veljavnim internim predpisom opravljanje pretovornih manipulacij na način, ki ni v skladu z njimi. 

Policija po več kot 6 mesecih še vedno ni opravila preiskave do konca

Koprski policisti, kot nam je pojasnila tiskovna predstavnica Policijske uprave Koper Anita Leskovec, preiskave nesreče še niso zaključili. 

Kako je Matić poskusil zaščititi Jovičića? 

V Luki so nedolgo po dogodku, v katerega je bil kot žerjavist vpleten sindikalist Mladen Jovičić, odpovedali pogodbo o zaposlitvi in z njim sklenili novo. Uradno so ga prezaposlili na drugo delovno mesto skladiščnika, po navedbah pa naj bi ga s tem manevrom v resnici rešili pred morebitno krivdno odpovedjo. Kršitve, ki bi mu jih dokazali na podlagi preiskave nesreče, bi namreč storil na podlagi pogodbe o zaposlitvi, ki ne velja več.

Kljub temu poskusu bivše uprave, pa je Jovičić pred vročitvijo odpovedi delovnega razmerja. 

Deli novico:

Kleo |  25 .01. 2018 ob  19: 01
Ko si prebers porocilo o tej nesreci ti je jasno, da so za to odgovorni vsi! V prvi vrsti uprava. Zakaj prejsnja uprava ni reagirala na to? Zakaj nihce od njih ni prevzel odgovornost. Se zavedamo mi, da je umrl clovek z druzino.
Jovicic gor ali dol, Odgovornost bi moral prevzeti Matic uprava, oni pa so se se hvalisali, kako so zaceli z resevanje IPSovcev.
Malo morgen.
še to... |  25 .01. 2018 ob  17: 23
Zdravniško spričevalo je ponesrečenec dobil posthumno.?
Imena |  25 .01. 2018 ob  17: 20
Ni pošteno da se omenja samo žerjavista, kdo je bil (ni ga bilo) signalist? Zakaj je šel čistit palubo? Disponent (tudi njega ni bilo) kdo je bil?
Pravica |  25 .01. 2018 ob  14: 10
Žalostno je to, da če bi bil Slovenec bi se stvar drugače obrnila in bi nekdo nosil odgovornost. Nekdo, ki ima za to tudi dobro plačilo.
Ampak, ker je pač tujec in, ker je nekdo, ki bi moral nositi odgovornost očitno dobro zaščiten je pač tako.

Žal mi je za umrlega v nesreči, kakorkoli, življenje je življenje, ne glede na barvo kože, itd ....
Loeb |  25 .01. 2018 ob  14: 01
Pravica odgovorne slej ko prej najde. Upam, da jih kmalu doleti.
čakam na pravico |  25 .01. 2018 ob  13: 42
disponent: ni ga bilo
signalist: ni ga bilo
upravljalec dvigala: dela na slepo
upravljalec mini bagra: dela kot se dogovori z upravljalcem dvigala
pokojni delavec: gre zastonj delati v ladijsko skladišče in pri tem umre
re RE |  25 .01. 2018 ob  11: 56
očitno si šel lišo,ker si bil redno prisoten.
Bivsi ips |  25 .01. 2018 ob  11: 17
Od kdaj je strojnik signalist?
VZD |  25 .01. 2018 ob  10: 01
Ne ga srat...resnica je ta : Ker je dvigalist vedel, da ni v štivi nobenega delavca le stroj, ki spodriva sojo...je ta strojnik dal signal dvigalistu da spusti grajfer ...to da je ta strojnik dal signal da je nevarnost je verjetno laž...zakaj ker dvigalist zaradi hrupa zajl in kolesja sploh nič ne more slišati...preiskavo dogodka pa naredi išpektor za delo in VZD...policija pa na osnovi te raziskave in ogleda sestavi po uradni dolžnosti ovadbo...tako to je vse ostalo je nestrokovno nakladanje...krivda je deljena...torej med strojnikom in dvigalistom...torej se ukrepa na osnvi dejanj teh dveh...eden tu laže...ker pod nobenim pogojem ne bo dvigalist naredil dejanje če za njega ni obveščen....ZAKAJ BI SPUSTIL GRAJFER V ŠTIVO ČE NI DOBIL KOMANDE...Ker tudi če bi šel na vc ali kakor koli drugače zapustil dvigalo...grajferja nebi spustil v ladjo...TOREJ KAJ JE OZADJE? POLITIKA se razume...
RE v času | danes ob 08:11 1-  |  25 .01. 2018 ob  09: 50
Kaj serješ..nobeden ni letel zaradi banan...v času Koreliča...delavci so jih nosili in to tiste, ki so jih kot zrele metali na smetišče in to cele šleperje... Na vratarnici so občasno cariniki in varnostniki delavcem pobirali banane...pa ne zato, ker bi to bilo kot neki veliki prekršek...temveč zato,, da so si jih sami cariniki in varnostniki nosili domov....kradlo se nje po luki kot, da je samopostrežba brez blagajničarke....Zakaj? Ja pa takrat so kradli vsi. Lep primer ko so varnostniki ulovili predsednika še komunističnega sindikata kako krade (je vdrl) v 23 skl. alkohol...Ni se zgodilo NIČ..Korelič ga je zaščitil...pa ne bom še o tem kako so se gradili temelji za Koreličevo hišo (montažno). Pa še marsikaj je bilo. Pa o tem kako je policist, ki naj bi bil zadolžen za Luko Koper z železničrji imel organizirano celo verigo kraj....pa je dobil le odpoved na policiji...ne pa zapor...Pa kam je izginila aluminijasta ograja ki je ločevala 23 tir od ostalega dela luke proti Ankaranu....Pa kako so cariniki hodili carinit blago...prišli s praznimi torbami odhajali pa z nabasanimi polnimi...TO SE po osamosvojitvi ni več dogajalo.... ,
v času |  25 .01. 2018 ob  08: 11
vladavine koreliča si letel iz luke zaradi ukradene banane,vprašajte tomažiča in bombaša iz markovca....
Zapri ti gobec |  25 .01. 2018 ob  08: 07
A Bolgar nima OTROK?! A je kdo od borcev “vsi smo Mladen” sploh pomislil na to, da bi zbral kak denar za to družino A je Mladen šel na pogreb? A se je vsaj opravičil ženi in otrokoma? A se vi sploh zavedate kake ste človeške ničle? Človek je umrl, VI PA bi radi šli mimo kot da SE ni nič zgodilo? Najmanj kar si zaslužijo VSI, ki so nehote povzročili smrt tega ubogega človeka je ODPOVED! Vsi, ne samo Mladen! Do Upravne stavbe!
1