SORGENFREI ZAMENJAL NOTO: "Nisem proti drugemu tiru"

Koper

Zemljepisni položaj Luke Koper je skoraj idealen, a njen položaj se lahko hitro poslabša, zato čaka Luko veliko dela, je v pogovoru za portal Siol.net povedal kandidat SDH za nadzornika upravljavca koprskega pristanišča Jürgen Sorgenfrei. Ob tem je zagotovil, da ni proti gradnji drugega tira med Koprom in Divačo.

Sorgenfrei, ki je med kandidati Slovenskega državnega holdinga (SDH) za nove nadzornike Luke Koper v delu javnosti dvignil največ prahu, je v pogovoru zanikal, da v Slovenijo prihaja privatizirat Luko Koper.

"V SDH so me vprašali, ali bi bil kandidat za člana nadzornega sveta Luke Koper. To je vse. Funkcijo želim opravljati v korist družbe in pristanišča. Imam 25 let izkušenj z razvojem in marketingom pristanišč po svetu," je pojasnil.

Najbolj ga zanimata poslovni razvoj in globalna perspektiva Luke Koper

Glede prihodnjega potenciala Luke Koper je zatrdil, da bo ta še naprej eden ključnih kanalov za prevoz tovora za gospodarstvo držav srednje Evrope. "Geografski položaj Luke Koper je skoraj idealen. Med vsemi pristanišči severnega Jadrana je trenutno na prvem mestu, toda njen položaj se lahko v prihodnjih letih poslabša," je opozoril in pristavil, da konkurenca v severnem Jadranu ne spi.

Pri funkciji, za katero je predlagan, ga najbolj zanimata poslovni razvoj in globalna perspektiva Luke Koper. "Vem, kako razvijati trge, stike z velikimi ladjarji in povezave pristanišč z notranjostjo. V Luko Koper želim prinesti širši pogled," je povedal in s tem povzel tudi argumente samega SDH pri njegovi kandidaturi.

V Benetkah veliko vlagajo v pristanišče

Spomnil je, da v Benetkah veliko vlagajo v pristanišče, saj gradijo 2,5 milijarde evrov vreden pristaniški terminal, naložbe pa financirajo z evropskimi sredstvi. Konkurenca Luke Koper je po njegovih besedah vedno večja tudi na evropski ravni.

Po Sorgenfreijevih besedah so dolgoročne napovedi za pristanišča slabše kot v prejšnjem desetletju, zato čaka Luko Koper veliko dela. "Okoliščine, ki so omogočile rast Luke Koper, se bodo prej ali slej spremenile," je napovedal. Kot pristanišče v državni lasti pa se bo Luka Koper spoprijela z zasebnimi, komercializiranimi upravljavci terminalov na vedno bolj konkurenčnem trgu. Nemec je tako kot pomembno izpostavil, kako pristanišče deluje na področju trženja, in to v širši regiji, saj velika večina zabojnikov in avtomobilov, ki pridejo v Luko, ne konča v Sloveniji.

Drugi tir je draga investicija

Glede študije Mednarodnega prometnega foruma pri Organizaciji za ekonomsko sodelovanje in razvoj, pri kateri je sodeloval in ki je pokazala, da investicija v drugi tir za zdaj ni ekonomsko upravičena, je odgovoril, da je bil sam pri pripravi odgovoren za koprsko pristanišče, ki ga je obravnaval z vidika razvoja.

"Zagotovo je drugi tir najboljša rešitev za pristanišče, a gre za projekt, vreden skoraj 1,5 milijarde evrov. Če gledamo z vidika nacionalne ekonomije, je treba najti tudi način, kako ga financirati," je dejal in dodal, da je študija iskala najboljšo rešitev s tega vidika.

Zaledni terminal v Divači začasna rešitev

Zaledni terminal v Divači, ki so ga v študiji predlagali kot alternativno rešitev za vmesno obdobje, je označil kot ustrezno rešitev za obdobje od petih do desetih let. Glede kritik tovrstnega predloga je povedal, da se lahko z dobro organizacijo dodatni čas, ki bi ga prinesel zaledni terminal, zmanjša na skoraj nič. Zaledne terminale imajo po njegovih besedah številna druga pristanišča po svetu, s takšnim terminalom pa gre lahko čez pristanišče več tovora, kar bi moralo biti tudi v interesu Luke Koper.

Trditve, da je študija negativna za Luko Koper, je zanikal. "Opažam, da se v zadnjem času oblikuje veliko število mnenj, kar je običajno," je ugotovil. A avtorji teh mnenj po njegovem pozabljajo, da je študija ugotovila potencial Luke Koper.

S pristaniščem v Hamburgu ni povezan

"Ravno zato nismo nikoli rekli, da drugega tira ni smiselno zgraditi, ampak le ponudili določene rešitve. Tudi sam osebno nisem proti gradnji drugega tira," je zagotovil.

Na trditve, da je povezan s hamburškim pristaniščem in da bo deloval v prid njim, je odgovoril, da s pristaniščem v Hamburgu ni v ničemer povezan, ne poslovno ne osebno. Odkar je delal v hamburškem pristanišču je minilo sedem let. "Ne živim v Hamburgu. Delam za podjetje, ki ima sedež v Frankfurtu, njegovi lastniki pa so Američani," je povedal. Ne sam ne podjetje nista od leta 2009 delala ne za pristanišče ne za mesto Hamburg, je sklenil.

Deli novico:

Saj ni res, pa je  |  16 .06. 2016 ob  00: 22
hahaha, verjetno si eden od luških paramecijev, zato rabiš krivce vsevprek. tudi, če bi bil a nisem zaposlen na Tomosu bi bil ponosen in spoštljiv do drugih. Ti tega ne premoreš zato je prav, da ostaneš na nivoju, ki ti dosegljiv. Paramecij ti pomaga, da ostaneš na površju.......
@Saj ni res, pa je  |  15 .06. 2016 ob  18: 05
Verjetno si bil zaposlen na bivšem Tomosu, za Luko si bil prelen. Mi ki smo metali vreče v luki nam je kristalno jasno in bomo organizirali upor, to da ti ne štekaš za kaj se gre pa je tvoj problem.
SMRT FAŠIZMU, SVOBODA PRIMORCEM:
Saj ni res, pa je |  15 .06. 2016 ob  16: 25
sodeč po vsebini tvojega pisanja lahko sklepam, da je to skrajna meja tvojega IQ. Čestitke za komentar pod člankom.
Antolovića ne poznam ampak sodim po slavnih luških peripetijah v zvez z njim in njegovo kandidaturo za predsednika Uprave. Celo "nabiraka" je bila organizirana s strani sindikatov. No sedaj mi ni jasno a ga ve(č)ć ne podpirate. Res ste nekateri juhu banda bi rekla gospa v ......
@saj ni res pa je |  15 .06. 2016 ob  15: 42
Če si ti kupil svojo diplomo , je mi nismo. Antoloviča in podobne ki so študirali v "tujini" si peji k ženi.
ištrijan |  15 .06. 2016 ob  15: 27
Merklova bo vse naredila da pride v Luko Koper. Kupila je že ves politični vrh Janšo, Pahorja in sedaj še cmerota prodali so Istrabenz, SPP itd......., in šla bi tudi luka če je nebi ustavili mi Istrijani oz. Primorci kot želite.
Če bi vodil holding bii pristal na to kombinacijo seveda samo v primeru če bi mi ahko plasirali v luko hamburg svoje ljudi. pa da vidimo kaj bodo rekl. Hajde mudonja Jazbec predlagaj. Skratka tip bo tu špijuniral in nič drugega.
Špijoni harajo
Upokojenka |  15 .06. 2016 ob  15: 16
Šiljo in Tupo - a mi lahko naštejeta tista podjetja, ki so jih kupili tujci, z ekranov smo slišali, da imamo zagotovilo, da ne bo odpuščanj, da ne bodo zmanjšane že tako majhne plače, da ne bo 12 urnega delavnika, da ne bo, da ne bo. Potem pa kaj je bilo? Davek od dobička je ostal v Sloveniji ali je šel na sedež firme ? Saj, če te nekdo kupi misliš, da ostane sedež firme v SLO? Kam gredo kapitalski dobički, ki jih dobimo z malimi plačami, utišanji, grožnjami etc.? In na koncu, kam gre kupnina od prodaje propadle tovarne oz. podjetja? In kam gredo posojila, ki jih dajo naše banke, potem lastniki tujci - puf, jih ni nikjer več! Res sta Šijo in Topo (beri šutasti in tupi - kot večina, ki razmišlja tako). POŠTENOSTI manjka, IN NE VIDETI SAMO SVOJE RITI. Upam, da sta vidva kakšna posrednika in živita od provizij takih prodaj - drugače si ne znam predstavljati vajine..... ozkosti. Ekonomija je res razvejena, ma o zgodovini tudi nimata kaj dosti pojma, kajne? Pa lep kapitalistični pozdrav.
@ pšemek | danes ob 13:31  |  15 .06. 2016 ob  14: 55
prav imaš, da ni bilo rdečih nebi blo luke koper....da ni blo rdečih bi imeli tržaško pristanišče in vlik del istre..., nebi bilo anka tebe! Škoda, kiso bili!
pšemek |  15 .06. 2016 ob  13: 31
-3
da ni blo rdečih nebi blo luke koper....da ni blo rdečih bi imeli tržaško pristanišče in vlik del istre...
Franz Josef |  15 .06. 2016 ob  11: 09
Kje piše da drugi tir stane 1,5 miljarde, če so kitajci rekli, da ga naredijo za 500 mio.Očitno je to težava
Kdo |  15 .06. 2016 ob  09: 34
-1
je že napisal Podalpski konj.....
koprčan |  15 .06. 2016 ob  09: 22
@ šiljo | včeraj ob 23:51, po tvojem komentarju pa vidim, da res nimaš vse porihtano v glavi!
Ja, in ubogi |  15 .06. 2016 ob  08: 29
novinarji so mislili da bo rekel da je prišel privatizirat Luko? Imajo dokončano osnovno šolo? Tip vse zanika. Verjetno bo že res če to trdi tak 'strokovnjak' ... nos pa mu že raste kot našemu županu.
1