SE IZPLAČA VELIKE ČEZOCEANKE VEZATI V KOPRU IN TRSTU? Razmere se spreminjajo

Koper

Minuli teden je v Koper priplula prva večja kontejnerska ladja MSC Paloma, ki ima kapaciteto za prevoz 14.000 manjših zabojnikov. V Kopru so razložili in naložili 3800 zabojnikov. Čez tri dni je ladjar 2M ladjo prepeljal na privez v Trst, kjer so nekaj zabojnikov raztovorili, nekaj pa so jih natovorili. Med koprskim in tržaškim pristaniščem je deset kilometrov razdalje. Se ladjarjem vožnja na tako majhni razdalji izplača?

Največji ladjarji na svetu pristajajo tako v koprskem kot v tržaškem pristanišču. A koliko se tako velikim ladjam izplača desetkilometrska vožnja po morju, se sprašujejo v Financah. Skozi koprsko pristanišče vstopa tovor za Madžarsko, skozi tržaško pristanišče tovor za Italijo. Ko gre za Avstrijo, se pristanišči delno prekrivata, pravijo koprski špediterji.

Razmere se zadnje čase spreminjajo, saj tržaško pristanišče zaradi uvedbe novih vlakovnih povezav dobiva prednost na Slovaškem. Smiselno je tovor, ki vstopa v Slovenijo, tudi ocariniti v Sloveniji, tovor za Italijo pa v Italiji, so za Finance pojasnili v špediterskem podjetju Alfa SP.

Za primer, kitajsko pristanišče v Guangzhouju ima deset terminalov, pristanišče v Šenzenu pet, a če je potrebno se ladja ustavi na vseh terminalih. Stroški pristajanja se najverjetneje porazdelijo na pretovorjene kontejnerje, zato se ladjam izplača ustaviti tako v koprskem kot v tržaškem pristanišču, ko se enkrat pripeljejo v Severni Jadran, še pojasnjujejo v Alfa SP.

Da sta koprsko in tržaško pristanišče različni, čeprav je razdalja med njima minimalna, zatrjujejo tudi v Luki Koper. V Trstu so bili do sedaj usmerjeni na tržišče Furlanije Julijske Krajine, na severno Italijo in manjši delež na Avstrijo. Koper naj bi zadnjih 60 let gradil prijateljstva v centralni Evropi, največji delež pa ima v Avstriji. 

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
ibro |  23 .12. 2016 ob  13: 35
Velike ladje veliko onesnazenje morja ! Prepovedat z obcinskim aktom !
Vlada. |  22 .12. 2016 ob  14: 44
-1
Cerar in njegova banda naj odstopijo. Dovolj so pokradli in uničili.
Korumpiranci.
Po  |  22 .12. 2016 ob  14: 08
-1
študiji priznanih strokovnjakov se promet v Luki Koper ne bo povečeval. Zato tudi ni smiselno graditi 2. tira. Trst in Reka bodo kmalu gradili 4. tir... Slovenija pa je še vedno varna država... in veselo spi naprej!
. |  22 .12. 2016 ob  12: 55
Saj tudi naši politiki/ministri razumejo celotno zadevo ampak je trenutni problem v temu, da ni mogoče dovolj pokrasti za vse vpletene...
Neodvisna Primorska Regija |  22 .12. 2016 ob  12: 03
V Sloveniji se na žalost razen krast ne splača nič. Tak vzgled nam daje vlada in celoten politični vrh.
No jaz ne kradem, ne lažem in ne zavajam ljudi- nisem Sliovenc sem PRIMOREC.
@bpp |  22 .12. 2016 ob  11: 00
Seveda. Počakajmo še malo z izgradnjo drugega tira, dokler Italijani in Avstrijci končajo povezovalni lok okoli Slovenije. Šele takrat se bo videlo kaj pomeni ostati brez dela, po celotni logistični verigi - ne samo v Luki Koper.
bpp |  22 .12. 2016 ob  10: 46
in zdaj tržaško pristanišče uspešno pridobiva mađarski, avstrijski, češki, slovaški tovor...pa tudi slovenskega...tako da koper je lahko vesel dokler ima takšne številke...
lino |  22 .12. 2016 ob  10: 36
lako smo še srečni, da se ustavijo malo v Kopru in nato malo v Trstu. Problem bo, ko se v Kopru zaradi slabih železniških in drugih povezav ter drugih težav, v Kopru ne bodo več ustavljali!