REKORDI: V Luki Koper privezali velikanko

Koper

V Luki Koper so danes privezali kontejnersko ladjo MSC Paloma, ki lahko na krovu pelje kar 14.000 kontejnerskih enot hkrati. Gre za daleč največjo kontejnersko ladjo, ki je kadarkoli zaplula v Jadransko morje. Prihod MSC Palome pa sovpada z novima rekordoma Luke Koper na področju pretovora kontejnerjev in avtomobilov.

MSC Paloma sicer ni najdaljša, je pa najširša kontejnerska ladja, ki so jo privezali v Kopru. Za primerjavo, zadnja največja bila pred enim letom MSC Luciana s kapaciteto 11.660 kontejnerskih enot. MSC Paloma ima zabojnike na 51 metrov širine razporejene kar v 20 vrstah. Prispela je iz Pireja in nadaljuje pot v Trst. Paloma, ki ima sicer maksimalni ugrez 16 metrov, je v Koper priplula z ugrezom 12,6 metra in v Kopru raztovorila in natovorila skupaj 3600 kontejnerskih enot, so danes sporočili iz Luke Koper.

Prihod nove rekorderke sicer napoveduje spremembe na področju prevoza kontejnerjev. Zaradi prestrukturiranja in povezovanja ladjarjev je v prihodnjem letu pričakovati nova zavezništva med prevozniki in nove linije, predvsem pa angažiranje večjih ladij, ki po načelu ekonomije obsega znižujejo stroške ladjarjev, so opozorili v Kopru.

Prav zaradi prihoda vse večjih kontejnerskih ladij so lani poglobili morsko dno v prvem bazenu na 15 metrov, v letu 2017 pa pričakujejo dve novi super post-panamax obalni dvigali, ko bosta kos tudi največjim kontejnerskim ladjam z do 20.000 kontejnerskimi enotami kapacitete.

Kot so še pojasnili v Luki, večji pretovor zahteva tudi večje površine za skladiščenje zabojnikov ter hitrejši obrat tovora. Zato bodo v začetku prihodnjega leta prešli na nov sistem natovarjanja vagonov s t.i. RMG tehnologijo. Tako bodo tri mostna dvigala na tirih lahko hkrati natovarjala pet vlakovnih kompozicij. Poleg tega so zgradili dva nova železniška tira in tri podaljšali, kupili sedem novih električnih mostnih dvigal na kolesih in zgradili dodatne skladišče površine.

Največja in najpomembnejša pridobitev pa bo podaljšanje prvega pomola za 100 metrov. Kot navajajo, brez te pridobitve ne bodo mogli doseči ciljne kapacitete terminala 1,3 milijona kontejnerskih enot letno do leta 2020.

Luka mora sicer za omenjeni projekt, ki mu v koprski občini niso najbolj naklonjeni, pridobiti še okoljevarstveno soglasje od agencije za okolje ter gradbeno dovoljenje. Predsednik uprave Luke Drago Matić je prejšnji teden izrazil pričakovanje da bodo končni odgovor agencije za okolje dobili še letos.

Prihod kontejnerske ladje z največjo kapaciteto pa sovpada z novimi rekordi Luke Koper. Kot so danes še sporočili iz koprske družbe, so namreč presegli zgodovinsko mejo 800.000 kontejnerskih enot (za primerjavo so leto 2015 zaključili z dobrimi 790.000 kontejnerskimi enotami). Na avtomobilskem terminalu pa so prav danes razložili 700.000. avtomobil, medtem ko jih je bilo v lanskem letu skupaj dobrih 607.000. Koper tako tudi v tem letu ostaja največji kontejnerski terminal v Jadranu in eden največjih avtomobilskih terminalov v Sredozemlju.

Deli novico:

@ibro |  13 .12. 2016 ob  14: 41
s tujim, ibro, ne z tujim, ibro! s tujim, s tujim, s tujim, s tujim, .....
@ibro |  13 .12. 2016 ob  12: 41
No pa si le prišel na svoj račun.
ibro |  13 .12. 2016 ob  12: 32
Lahko imet rekord z tujim hrbtom in davkoplacevalskim denarjem.
Glavno |  13 .12. 2016 ob  09: 43
da MOK zatira in ovira razvoj Luke Koper. Me zanima če bi Luka in vsi ki so z njo povezani (agenti, špediterji, prevozniki, carina, etc... verjetno več kot polovica delovnih prebivalcev MOK) nehali delati - od česa bi MOK živela 90% proračuna sestavlja dohodnina prebivalcev...
MOK je spretna z rezanjem veje na kateri sedi... in nekateri to še podpirajo!
Copy paste |  13 .12. 2016 ob  08: 21
Halo g. Drago | včeraj ob 17:01 0-
čestitke in srečno novo leto vam želijo šefi - glavce iz Encona, Meola, Skratka vsa Marušićeva druščina. Slednjemu se malo toži po vas g. Drago....
Pripis, Brez NEDELJKA Ma... ne bo več takih rekordov
Ma ,kaj res |  13 .12. 2016 ob  08: 13
Smo štufi tega nabijanja na isti klin.Kaj nam te cifre pomenijo,če nimamo 2.tira in vse te zabojnike moramo prevažati po cesti s kamioni in je končna cena tovora dražja v primerjavi s Trstom,ki ima več prometa in več možnosti od kopra.Naj tile novinarčki napišejo primerjavo med Luko Koper in Luko Trst,pa da vidimo razliko v tonah pretovorjenega tovora.Že sam pogled na tržaški zaliv pove veliko,koliko ja tam ladji na sirrišču in koliko jih je pri nas?
Saj vestne |  13 .12. 2016 ob  07: 35
lastna hvala, cena mala. Sicer bi pa vsak od nas lahko bil predsednik Luke d.d., glede na njene uspehe, ki temeljijo na izkoriščanju, zavajanju, klientelizmu in sindikalizmu. Slednji nima veze z delavstvom, vsaj ne tisti iz SŽPD. Oba sindikata znotraj Luke sta največja sovražnika delavstva. So pa njihovi vodje izjemno zavarovani v svoj prav, kar jim z izdatno pomočjo sedanje Uprave z lahkoto uspeva.
@Pino |  13 .12. 2016 ob  03: 32
Dobro si ti napisal.
Povprečen Slovenec pa tako ali tako ne razume kaj pristanišče sploh je in tako VSI enačijo Luko Koper d.d. s pristaniščem, kar pa je najbolj krivično do vsega. Povprečen Slovenec mislim na res povrečenga Slovenca od delavca nekje v Pomurju do politika v parlamentu!

Če ne bi bilo špediterjev, ne bi bilo tovora. Če ne bi bilo pomorskig agentov, ne bi bilo ladij. Kaj bi potem pretovarjala Luka Koper d.d. res ne vem.
Aktivna propaganda Luke Koper d.d. in hkrati enako neznanje s strani novinarjev, nam že četrt stoletja pravzaprav prikazujejo lovorike ene same firme. Vsi ostali deležniki znotraj pristanišča pa ostajajo v ozadju nekje, kot da sploh ne bi obstajali.

Saj ne rečem, je lepo in prav, da se pohvali dobro in uspešno delo, le pošten je treba biti!
Pino |  12 .12. 2016 ob  19: 41
Ne vem kaj toliko opevajo te rekorde....lahko je bit CAR v podjetju kjer v državi ni konkurence......vsaka uprava do sedaj je imela in govorila o rekordnih.....direktorji si s tem dvigajo lastni ego...v resnici so pa povprečni vodje.....PTEROL, OMV, LUKA, HSE, VODOVOD, KOMUNALA, itd.... kako ne bo to "nosilo zlata jajca" če pa človek drugega ne more vzet oz. dobit?
HA |  12 .12. 2016 ob  15: 42
saj Paloma gre do Yokohame!
Oi |  12 .12. 2016 ob  15: 22
-2
Luka Koper do Tokia!