RAZVOJ SLOVENSKE OBALE: Razvoj pristanišča ali prestižnega turizma?

Koper

Obala ima dve možnosti razvoja, piše v Delovi Sobotni prilogi Jožef Slokar, ki je bil od leta 1974 do 1989 predsednik poslovodnega odbora Železniškega gospodarstva v Ljubljani. Ena možnost je razvoj pristaniške dejavnosti, s čimer bi Luka Koper postala evropska transportna vrata. Druga možnost je razvoj prestižnega turizma med Koprom in Izolo. Oboje zahteva znanje in pogum, se pa tudi medsebojno izključuje, meni Slokar.

Z odločitvijo, da postane obala med Koprom in Izolo rekreacijska, kolesarska, sprehajalna in kopališka cona, je bila sprejeta – hote ali ne – strateška in dolgoročna odločitev, meni Slokar. Slovenska obala lahko postane ena najsodobnejših in mondenih evropskih rivier ali eno najsodobnejših pristanišč Sredozemlja. Turistična in pristaniška dejavnost se izključujeta, zato oboje ni mogoče.

Širitev Luke Koper severno in južno onemogočata mesti Ankaran in Koper, vzhodno rezervat Zatok. Podaljševanju pomolov v morje Ankarančani nasprotujejo. Sipki in razsuti tovor ob vetru praši mesto. Da luške storitve v vseh pogledih zadovoljujejo kakovostne standarde in zahteve, dokazuje Kitajska, ki je izkazala interes za koprsko pristanišče, in del Evrope. A razvoju in bistvenemu povečanju obsega storitev sedanje zmogljivosti ne morejo zadostiti.

Kot meni Slokar, je potreben strateški razmislek, ali se tudi del obale med Koprom in Izolo nameni razvoju pristanišča. Potem so vsa druga vprašanja in dileme o drugem tiru lažje rešljivi.

Zakon o drugem tiru se bo zaradi veta državnih svetnikov v ponedeljek znova znašel na poslanskih klopeh. Tokrat ga bo moral DZ potrditi z absolutno večino, ki je sicer glede na zadnje glasovanje zagotovljena. Takoj zatem zakon čaka nova ovira, saj so v eni od civilnih iniciativ že zbrali dovolj podpisov za začetek referendumskih postopkov.

Če pade odločitev, da se slovenska Obala spremeni v luksuzno riviero, potem bo potrebno iz Luke Koper narediti butično pristanišče, namenjeno avtomobilom, zabojnikom in drugim butičnim tovorom ter intenzivnejšemu razvoju potniških turističnih križarjenj. Promet s sipkimi tovori bi bilo potrebno ukiniti.

Verjetno bi se izkazalo, da je v drugem primeru drugi tir nepotreben, saj obstoječi tir zadovoljuje potrebe pristanišča. Dobimo pa edinstveno priložnost za razvoj najbolj sodobne in najbolj mondene riviere.

 

Deli novico:

capo |  08 .05. 2017 ob  20: 25
ma kakšen elitni turizem...pejte poleti na skale od Žusterne pa naprej proti moletu pa boste vidli koliko podgan je na skalah ...da ki elitni turizem.....
@benji |  08 .05. 2017 ob  12: 40
Če bi rad govoril o pohlepu potem se obrni na banke, cerkev in velika podjetja na tem svetu.
@satir |  08 .05. 2017 ob  12: 39
Šofer in "civilni" voznik po zakonu morata bit trezna. Če nekoga popravljaš ne moreš potem sam delat istih napak. Skregano z logiko!
Kdo zate zna izkrostit turizem v Sloveniji oz. na Hrvaškem (v bližini Slovenije) ali pa v Italiji (izjema Benetke)?
Na Hrvaškem imaš prenočitev in kulinariko, zelo malo za državo, ki ima čez 100 otokov. Na Maldivih razen kulinarike, prenočitev in ogled mesta nimaš kaj delat. Športnih aktivnosti je celo manj kot pri nas. Wellness ponudba ni nič boljša!
@pun kurac evrope |  08 .05. 2017 ob  09: 54
Debil se je oglasil na napačen forum, naj gre raje na kakšen ljubljana.si, tisti imajo vikende v hrvaški Istri. Kaj nam s temi svojimi travmami glede vikendov in žice utruja v tem forumu. Pa še osnov jezika sosedov bi se lahko navadil, ampak za to so hrčki preveč zabiti.
satir |  08 .05. 2017 ob  08: 17
Meni se za slovnico ni treba trudit in včasih celo nalašč pišem narobe, novinar pa je novinar in mu je to poklic pri katerem mora spoštovat pravila. Tudi poklicni šofer mora bit trezen, civilni pa malo manj recimo.
Od turizma, ki ga imamo na obali ni ravno neke strašne koristi, je pa res, da niti ne znamo ponudit in tržit vse kar bi lahko. Prodajanje nepremičnin tujcem, pa je dvorezni meč, je samo blažja oblika razprodaje države.
benji |  08 .05. 2017 ob  07: 37
Sta vsaj dve stvari, ki nimata meja: človeška neumnost in pohlep. Naša obala - nova priložnost za oboje.
Piran |  08 .05. 2017 ob  07: 33
Ja sam da ne bodo kakšne trgovine z prehrano blizu obale. Potem žabari, gorenjci, štajerci, dolenjci in cigani hodijo v merkator po hrano, namesto da trošijo v mondenem Piranu in Portorožu..,,v restavracije.
@satir |  08 .05. 2017 ob  07: 12
Ti o slovnici oz. pravopisu? Pišeš sredi stavka tri pikice, vse z malo začetnico in pred ki ne daš vejice.

Vrhunska besedna zveza: "... pač smrad smrdi".

Praviš turisti ne zapravljajo? Potem bi te nekaj vprašal:
A) kako veš koliko zapravljajo?
B) koliko bi moral zapraviti, da bi ti bil zadovoljen?
C) prodane nepremicnine tujcem ni zapravljanje? Uživanje naše hrane v naših restavracijah ni zapravljanje? Nakup v trgovinah tudi ni zapravljanje zate? Italijani vse povsod vsak vikend.
Istrijan |  08 .05. 2017 ob  00: 43
Evo na, pa smo spet pri nacional-partijskem modrovajnju kaj narediti s tem delom Istre.
Dokler je bila Luka bankomat za tovariše in njihove naslednike, ni bilo nobenega problema.
Po osamosvojitvi je tov. Bavčar z direktivo "partije"-LDS uničil hotelirstvo , Drogo, Istra Benz.
Časar je plenil po Luki, Lovšin po Intereuropi.
Sedaj pa je se gremo novih izzivov.
Bodočnost tega dela Istre je postala obala med Koprom in Izolo.
To je seveda ena velikanska neumnost, ki samo kaže na ignoranco tega gospoda.
Torej se nam obetajo spet špekulacije in mafijski posli na tej bogi krpi zemlje.
Glede na nivo razmišljanja ljudi, smo lahko prepričani, da nočne more ne bo nikoli konec.
Še zadnje vprašanje: A so ti ljudje, ki ponoči sanjajo te neumnosti, sploh kdaj v življenju videli kako moderno rivijero ?



Eko ti salate |  08 .05. 2017 ob  00: 08
Mako turizam. To ti je to. Lopopovi!
satir |  07 .05. 2017 ob  23: 41
mondeni turizem s smrdljivo kanalizacijo, od žusterne do sermina vse leto smrdi iz kanalov, očitno ne znajo odplinjevat, biofiltri ne delajo, šnkjof po postanem dreku se širi po celotnem priobalnem pasu.... kakšen turizem... komunalni mogoče! kaj to je tudi turizem da še kar nekaj vasi ni priključenih na čistilne naprave in da fonja teče v vaške potoke in naprej v morje? ne nisem škofjot da ne bi mislili da imam kaj proti županu... pač smrad smrdi, luka praši in izkorišča revščino ljudi, turist pa škrtari in nič ne zapravlja, tako da prav nobene pretirnae koristi ni ne od enega ne od drugega. In ti tukaj spodaj si bodljikavu žicu lepo nekam vtakni.
Pa še novinarjevo nepoznavanje slovnice: "če pade odločitev" je izraz ki pravzaprav pomeni da je odločitev padla, torej ni vzdržala, tako kot padeš na izpitu, tako kot pade država po kapitulaciji, enako velja odločitev... odločitev je končno stanje in če pade potem je ni več ampak je nekaj drugega... halo !! Uči se !!
Naj si prestižni |  07 .05. 2017 ob  23: 40
turizem razvijajo žabarji gor okoli njihovega paluda, mi v Istri pa lahko kot živimo z našo luko in s človeškim in sonaravnim turizmom.

1