POGLOBITEV: Luško dno na 15 metrih, nova dvigala naročena

Koper

V Luki Koper končujejo s poglabljanjem prvega bazena, ki bo po novem globok 15 metrov, do konca meseca pa bo poglabljanje vplovnega kanala končala tudi Uprava RS za pomorstvo. Celotna operacija poglobitve prvega bazena je stala več kot 4 milijone evrov, projekt pa je sofinancirala tudi Evropska unija. Novo globino bo koprsko pristanišče lahko izkoristilo z novimi zmogljivejšimi dvigali za pretovor kontejnerjev, ki so jih v Luki Koper že naročili.

Včeraj so v Luki Koper gostili koordinatorja jedrnih evropskih prometnih koridorjev, ki so ključni za Slovenijo. Kurt Bodewig je zadolžen za Baltsko-Jadranski koridor, medtem ko je Laurens Jan Brinkhorst odgovoren za Mediteranski koridor, oba pa v imenu Evropske komisije skrbita za načrtovanje vseh aktivnosti z državami članicami na katerih potekajo koridorji.

Izboljšali bi dostopnost pristanišča

Koprsko pristanišče je vključeno v oba jedrna koridorja, zato sta si želela sogovornika ogledati pristanišče in se seznaniti z načrti za povečanje kapacitet pristanišča in se prepričati o njegovi učinkovitosti. Nova strategija razvoja do leta 2030 predvideva izboljšanje dostopnosti pristanišča z morske strani z izgradnjo novih obal, rekonstrukcijo priveznih mest ter poglabljanjem v skladu zahtevami ladjarjev. Vključuje pa tudi projekte, ki povezujejo različne načine prevoza in izboljšujejo intermodalne zmogljivosti na področju kontejnerskega in Ro-Ro prometa. Kot je na srečanju poudaril predsednik uprave Dragomir Matić, je "pogoj za učinkovito delovanje pristanišča in posledično koridorjev sodobna in zanesljiva železniška infrastruktura. To velja predvsem za Koper, saj preko železnice potuje 60 odstotkov vsega blaga, ki pride in gre iz pristanišča."

Naročili 11 zmogljivejših dvigal

V Luki Koper so tudi naročili 11 novih dvigal za pretovor kontejnerjev. Gre za del investicije, ki predvideva tudi podaljšanje prvega pomola in izgradnjo dodatnih kapacitete na kontejnerskem terminalu, s katerim bo ta do leta 2020 dosegel letno kapaciteto 1.3 milijona TEU.

Promet na kontejnerskem terminalu se namreč iz leta v leto povečuje. V prvih devetih mesecih leta so tako v koprskem pristanišču pretovorili 590.270 TEU, kar je 16 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. To je posledica globalnega trenda kontejnerizacije, saj vse več blaga potuje v zabojnikih. Ker ladjarji, pri iskanju ekonomije obsega na posamezno prevoženo enoto naročajo večje ladje, se morajo tudi pristanišča, če želijo ostati konkurenčna, temu prilagoditi. "V Luki Koper bomo tako samo v kontejnerski terminal v naslednjih petih letih vložili 235 milijonov evrov in tako poskušali ohraniti primat največjega kontejnerskega terminala v Jadranu po letnem pretovoru kontejnerjev," zato napovedujejo v koprskem pristanišču.

Deli novico:

GGM |  12 .11. 2015 ob  13: 47
Če bi bil GGM direktor bi bilo poglobljeno najmanj 16m! Naročil pa bi 14 in pol dvigal! Najmanj!
Remzo |  11 .11. 2015 ob  16: 58
jel tačno 15m duboko?
narocila |  11 .11. 2015 ob  11: 44
novih dvigal kot tudi prejsnjih
so ze 50 let vir bogatenja nekaterih
to je isto kot orozje in mamila
to so mafijski posli kjer brez korupcije ne gre