Na piranskem pomolu so danes slovesno predstavili priložnostno znamko iz nove serije Slovenske ladje, na kateri je upodobljena prva ladja Splošne plovbe, tovorna motorna ladja Martin Krpan. Ta je bil pred 60 leti prvič privezan prav na tem mestu, s to ladjo pa se je začelo tudi delovanje prvega slovenskega ladjarja.
Piran: predstavili znamko s prvo ladjo Splošne plovbe
Piran
Ob tej priložnosti so se spominu na Martina Krpana v Piranu spomnili s slovesnostjo, v pomorskem muzeju pa so pripravili tudi jubilejno razstavo. Kot je poudaril direktor muzeja Franco Juri, nas pričujoča priložnostna znamka spominja na čas, ko je kot prvi in edini ladjar v lasti slovenske države začela delovati Splošna plovba, ki je začenši z omenjeno ladjo zaznamovala pomemben del zgodovine novejšega slovenskega pomorstva.
Predstavnik Splošne plovbe Peter Ivanež je spomnil, da je bil Martin Krpan s svojimi 46 metri dolžine in 525 tonami nosilnosti bistveno manjši od ladij, ki jih danes uporablja portoroški ladjar, vendar smo se z njo vendarle dejavno vključili v družbo drugih pomorskih držav.
Piranski župan Peter Bossman pa je poudaril, da Slovenija je, je bila in bo tudi v prihodnje ostala pomorska država.
Jah ali je bil B.Šnuderl biznis man ne vem(tam so ga postavili.).Glede na to da je letnik 1928,kar pomeni da je z 26leti postal prvi mož SP malo dvomim.lp
Pa na ladjah so bili poleg poveljnikov glavni Komisarji so pazili na mornarje, da nebi pobrisali v Ameriko. Pa so tudi komunisti so jo pobrisali v Ameriko.
Res naj bi se šveralo orožje in to za potrebe FNL(mislim da se je tako imenovalo),alžirskega osvobodilnega gibanja.To je bilo tam okoli 60let.Yu je takrat podpirala osvobodilna gibanja po svetu kar je šlo Francozom v nos in so ladjo nekajkrat ustavili.Prvotno se je imenovala Sirob(obratno od imena Boris po prvem direktorju B. Šnuderlu)
Udba je pa itak imela povsod prste vmes posebno tam kjer se je dalo kaj zaslužiti.Malo za sebe malo za "državo"lp
Takrat so vsi švercali. Verjetno nekateri tudi danes švercajo. Toda malo kdo ve, da mornarji Splošne Plovbe niso švercali za svoj žep, tako kot recimo zaposleni mornarji v vseh ostalih svetovnih kompanijah. Z denarjem, ki so si ga prislužili s pomočjo šverca, so takratni mornarji Splošne Plovbe kupovali ladje...in tako širili floto Splošne Plovbe...To so bili srčni časi.
To so bili dobri časi.....Današnji časi bi lahko bili tudi dobri, če bi imeli poštene voditelje take kot so bili nekoč...V Sloveniji je strokovnajov trikrat preveč, torej Sloveniji bi lahko šlo vsaj trikrat boljše kot nam gre sedaj...poštenih voditeljev pa trikrat premalo...