OKOLJE PIRAN MIRI: Dela v Jernejevem kanalu bodo zaključena sredi avgusta

Piran

Kritike, ki letijo na račun načina, kako se izvajajo sanacijska dela za ureditev Jernejevega kanala, ne pojenjajo, saj naj bi ponovno prišlo do uničevanja zaščitenega morskega metlišča pa tudi ogrožanja varnosti z zaporo edinega cestišča. Okolje Piran razburjene domačine miri: dela potekajo po planu in skladno z dovoljenji, sanacija bo zaključena sredi avgusta.

 

Poročali smo že o protestih domačinov, ki se ne strinjajo z načinom izvajanja sanacijskih del v Jernejevem kanalu. Kot je znano, sanacijo izvajata podjetje Adriaing in Ci produkt, pri tem pa naj bi po trditvah naravovarstvenikov zasuli obmorske zaščitene rastline z blatom, kar naj bi uničilo morsko zelenje, ki je del zaščitenega območja krajinskega parka. Izvajalcem očitajo, med drugim, nemarno oskrbovanje gradbišča, zaradi česar naj bi veliko smeti in gradbenega materiala končalo v morju. Domačine razburja tudi uničevanje starega cestišča in popolna zapora poti, ki hkrati služi kot intervencijska pot do Rta Seča

Adriaing je obtožbe že zavrnil, zdaj na očitke odgovarja tudi Okolje Piran, ki upravlja z Jernejevim kanalom in vodi sanacijo. Zanikajo ponovno zasutje zaščitenih rastlin z blatom iz kanala.

"Do ponovnega zasutja ni prišlo, kar vam lahko potrdita tako Iztok Škornik, strokovni sodelavec za naravovarstveni monitoring in naravovarstveni nadzornik v Krajinskem parku Sečoveljske soline, kot tudi Barbara Vidmar iz Zavoda za varstvo narave." Prav tako zanikajo možnost, da bi v kanalu ostali do konca del kakršni koli odpadki, kot na primer odvržene pnevmatike. Kot poudarjajo, so do danes iz Jernejevega kanala odstranili 90 odstotkov odpadkov in zagotavljajo, da bo "do konca del odstranjenih še preostalih 10 odstotkov".

Domačina iz Seče, ki je svoja opažanja dokumentiral z vrsto fotografij, je zmotila tudi neustrezna zavarovanost gradbenega območja. Opozoril je na rjaste armirane mreže, ki štrlijo iz nasipanega blata. Po zagotovilih Okolja Piran gre za ostanke improviziranih konstrukcij starih pomolov, ki so bile pred sanacijo skrite v plasteh mulja in blata, do zaključka del pa bo vse to odstranjeno.

"Z območja več desetletij degradiranega območja, kjer sedaj poteka montaža lesenih elementov mostovža, bodo do zaključka del odstranjeni vsi predhodni konstrukcijski elementi, kot tudi odpadki, nastali med izgradnjo pešpoti v obliki lesenega pomola," pojasnjujejo.

Zaporo ceste, ki je tudi edina intervencijska pot do Rta Seča, na Okolju utemeljujejo s potrebnimi dovoljenji, ki jih ima izvajalec del, pri čemer poudarjajo, da je interventnim vozilom dostop zagotovljen. "V času gradnje mostovža je bila občasno vzpostavljena popolna zapora prometa, ki je trajala najdlje eno uro, za kar ima izvajalec potrebna dovoljenja. Slednji je od občine pridobil tudi dovoljenje za izredni prevoz ter plačal takso za prekomerno obremenitev cestišča. Interventnim vozilom je dostop vseskozi zagotovljen", so zapisali v odgovorih na naša vprašanja.

Rok za zaključek projekta sicer še ni potekel, skladno z gradbenim dovoljenjem je moralo biti do 15. marca zaključeno izvajanje pilotiranja "zaradi preprečevanja vznemirjanja ogroženih in zavarovanih vrst ptic med gnezditveno sezono", kar so tudi spoštovali. Izvajalec je z deli začel 14. novembra 2022, rok za dokončanje projekta pa je devet mesecev. Kot zagotavljajo v Okolju Piran, bo projekt sanacije Jernejevega kanala dokončan sredi avgusta.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija