Ob letošnji podelitvi evropskih nagrad za spodbujanje podjetništva je bila izpostavljena tudi Slovenija, saj si je slovenski projekt, natančneje projekt Mestne občine Koper in Podjetniško trgovske zbornice, prislužil posebno omembo žirije. Gre za primer uspešnega povezovanja lokalne skupnosti z malim gospodarstvom, kar velja za skoraj nemogoče.
NEMOGOČE JE MOGOČE: Kopru uspelo povezovanje lokalne skupnosti in malega gospodarstva
Koper
"Veseli me, da nam je uspelo to, kar je včasih skoraj nemogoče - lokalno skupnost povezati z malim gospodarstvom," je po podelitvi nagrade na skupščini malih in srednjih podjetij v Luksemburgu povedala Jana Tolja s koprske občine. Občina tako nastopa v vlogi nekoga, ki skuša razumeti in pomagati malim podjetnikom.
Skupina nagrada občini in Podjetniško trgovinski zbornici
Gre za skupno nagrado občini in Podjetniško trgovinski zbornici (PTZ) Gospodarske zbornice Slovenije (GZS). Zbornica je ves čas povezovala lokalno skupnost na področju mestnega marketinga, v podobnih projektih pa sedaj sodelujejo tudi z drugimi slovenskimi občinami, je povedala direktorica PTZ Vida Kožar. "Trenutno je na tem projektu povezanih 15 občin," je pojasnila.
Ključno za uspeh projekta je bila pritegnitev velikih turističnih križark. Prihod velikih ladij je namreč pospešil razvoj malega podjetništva v Kopru, sta pojasnili sogovornici.
Jana Tolja, foto: ekoper
Prihodnje leto 70.000 potnikov z ladjami
"Letos je v Koper priplulo 49 ladij, smo pri okoli 49.000 potnikih," je povedala Tolja. Prihodnje leto pa se mestu obeta 30-odstotna rast, tako da bo Koper in tudi širšo Slovenijo obiskalo 70.000 potnikov.
Slovenija je sicer še vedno dokaj neznana destinacija, Koper pa svojo prepoznavnost širi tudi s predstavitvami v ameriškem Miamiju in po Evropi. "V teh let so nas začeli prepoznavati, uvrščajo nas na zemljevid križarjenj, še posebej po Mediteranu," je povedala Tolja.
Cilj ni zgolj olepšava mesta
Cilj projekta je bil sicer s pomočjo trgovcev mesto ne le olepšati, ampak narediti tudi bolj zanimivo. Tako sedaj gostom ponujajo stvari, ki jih drugje ne dobijo, veliko pozornosti velja lokalni ponudbi. In vse to z minimalnimi sredstvi. "Nismo presegli 20.000 evrov letno," je povedala Tolja in poudarila, da se marsikaj da, če je volja.
Nekdanja podjetnica, ve kako sodelovati s podjetniki
Sama sicer svoje uspešno povezovanje občine in malih podjetnikov pripisuje tudi dejstvu, da je bila osebno celo življenje podjetnica. "Sedaj sem pristala na Mestni občini Koper, a z mentaliteto podjetnice. Drugače razumem, kaj podjetniki potrebujejo, in ne razmišljam birokratsko," je izpostavila. "Razumem pa tudi drugo stran in ugotavljam, da imamo veliko skupnega," je zaključila.
Jaz pa , ko mi moj svobodni duh hoče poleteti in občutiti duh po širnem svetu, v Koper se podam...