Predstavljajte si, da se počutite tako slabo, da morate pomoč poiskati na urgenci, tam pa vas namesto s hitro pomočjo pričakajo z vprašalnikom. Prav to se je zgodilo naši bralki (ime je znano uredništvu), ki je s hudimi bolečinami izpolnjevala vprašalnik, pa ne zato, da bi zdravstveno osebje ugotovilo, kaj je z njo, pač pa zato, da določijo, ali je kot zavarovanka do zdravljenja upravičena ali ga bo morala sama plačati.
Na urgenci namesto pomoči v roke dobila vprašalnik
Izola
"Nedavno sem prišla v izolsko bolnišnico v dežurno ambulanto. Ko sem sestri dala zdravstveno kartico, se je vrnila z vprašalnikom. Če sem hotela storitev, sem morala izpolniti vprašalnik. Vpisati sem morala, zakaj sem prišla, kaj sem do sedaj naredila v zvezi s svojim zdravstvenim stanjem in zapisati svoje osebne podatke," nam je pojasnila. "Bistvo tega vprašalnika naj bi bilo, da zdravstveno osebje ugotovi ali bo storitev plačal ZZZS ali bom morala plačati sama."
"Ta bedast vprašalnik sem izpolnjevala z bolečinami v trebuhu, vročino in slabostjo. Poleg tega sem morala ugotoviti, v katero kategorijo spadam, da ne govorim o tem, kako sem se počutila; kot da me je kdo oropal dostojanstva in moje pravice, poiskati pomoč tudi ponoči, ko mislim, da jo res potrebujem." Razlaga medicinske sestre je bila, da imajo vprašalnik pripravljen zaradi ljudi, ki prihajajo na urgenco zaradi prehlada oziroma z lažjimi zdravstvenimi težavami, ki bi jih lahko rešili pri dežurnem zdravniku.
ZZZS z vprašalnikom nima nič, vse je v domeni CUS
"Ne glede na upravičenost zdravstvene storitve ta vprašalnik ni prava rešitev, ampak oblastniško vedenje do ljudi, kot da smo ovce in da se moramo zagovarjati tudi v najbolj ranljivih trenutkih. Moje zdravstveno stanje naj bi glede na informacije v zloženki spadalo pod tiste, ki jih krije ZZZS. Vprašalnik sem oddala, vendar se nisem mogla otresti občutka oz. strahu, da bom mogoče vseeno morala plačati za storitve. Na koncu sem se odločila, da vzamem svojo kartico in grem. Nisem prenesla te negotovosti. In nisem bila edina. Doma sem se najedla tablet in poskušala zaspati," je svojo izpoved zaključila bralka.
Za odgovore smo se obrnili na ZZZS Koper, kjer pa so nam takoj sporočili, da s tem nimajo nič. "Vprašalnika v Zavodu za zdravstveno zavarovanje ne poznamo, saj tudi nismo njegov izdajatelj, zato težko ocenjujemo njegovo ustreznost in primernost. Predlagamo, da vprašanja v zvezi z omenjenim vprašalnikom naslovite na zdravstvene domove v Kopru, Izoli ali Piranu, ki so nosilci dežurne službe v CUS."
Pacientov ne odklanjajo, ampak nenujni primeri postanejo samoplačniški
Na Centralni urgentni službi (CUS) obstoja vprašalnika niso zanikali, so pa zapisali, da je njihova primarna dejavnost urgentno posredovanje, ki pokriva ambulanto in terensko delo za vsa nujna, življenjsko ogrožajoča in neodložljiva zdravstvena stanja ponoči in med dela prostimi dnevi. "Po Pravilih obveznega zdravstvenega zavarovanja so nujne in neodložljive zdravstvene storitve krite iz obveznega zdravstvenega zavarovanja. Na podlagi 5. in 7. točke 2. odstavka 252. člena Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja je treba za nenujne zdravstvene storitve doplačati, če v dežurstvu (nočnem času, ob vikendih in praznikih) želite zdravstvene storitve, ki niso nujne."
Pacientov sicer v nobenem primeru ne odklanjajo, vendar mora vsak uporabnik, ki želi biti oskrbljen, pred tem izpolniti vprašalnik, pri katerem navede razlog prihoda, podpisati pa mora, da se strinja z možnostjo, da bo za nenujni pregled obravnavan kot samoplačnik.
"V CUS izvajamo triažo, kar pomeni, da vsakemu pacientu dodelimo stopnjo nujnosti, na podlagi katere so nujni pacienti obravnavani prej, nenujni pacienti pa morajo počakati na vrsto za obravnavo. Triaža omogoča bolj strokovno obravnavo vseh pacientov," so še sporočili. Na vprašanje, ali je res primerno vročati vprašalnike oziroma zakaj zdravnik ne oceni stanja in nato sporoči pacientu, ali je upravičen do nujne pomoči, ali njegova zdravstvena težava ni tako huda in lahko počaka na dežurnega zdravnika, pa nismo prejeli odgovora.
Ko bi vsaj preverili kaj piše v pravilniku pod 5. in 7. točko 2. odstavka 252. člena »Pravil obveznega zdravstvenega zavarovanja« bi ugotovili, da je potrebno (do)plačati v naslednjih primerih:
- razliko v ceni storitev, določeni s pogodbo med zavodom in izvajalcem, in ceno, ki jo le-ta določi ta za storitve, opravljene na zahtevo zavarovane osebe v nočnem času (med 20. in 6. uro), ob nedeljah in praznikih in ne gre za nujne zdravstvene storitve;
- celotno ceno storitev, ki jih zavarovana oseba uveljavlja pri zdravniku, ki ni njen osebni zdravnik in ne gre za nujno zdravljenje in nujno medicinsko pomoč;
Se pravi, če pacient uveljavlja storitve (po domače ne nujni pregled), ki NI NUJEN pri zdravniku, ki ni njegov/njen osebni zdravnik, mora za to doplačati kot predvideva ZZZS. Isto velja za doplačilo NE NUJNIH storitev (ponovno…ne nujnih pregledov) na urgenci in v dežurnem času.
Prosim nehajte širiti laži in predvsem dezinformacij!
Poklicala sem na ZZZS in vprašala po katerem ključu plačujejo urgenco. Ne boš verjel kaj so mi odgovorili!
Pravijo, da so vse urgence v Sloveniji plačane pavšalno! To pa pomeni, da vam NE odbijajo plačilo pacientov, ki pridejo na uregenco brez veze!
Naj uporabim tvoje besede: prosim nehajte širiti laži!
ma... važno je, da se izpolnjujejo vprašalniki.
Človek, ki zavestno ignorira določene teme pogovora v katerih je govora o etiki in dejanskemu metanju denarja skozi okno, nakazuje svoj odnos do sočloveka. Ali po tem vzorcu enako obravnavaš paciente?
Podani komentarji so napisani z jezo in na podlagi lastnih izkušenj, predsodkov ter prepričanj. Verjamem, da vsak ima svoje dobre in slabe izkušnje. Do sedaj sem prebral le izjemnih pohval stroki, prej pa graje in ogorčenja.
Navadni prebivalci ne bomo nič rešili, lahko trošimo cele strani »pametnih« besed. Mediji pa bodo prikazali samo svojo želeno plat. Politiki bodo podali mnenja tako kakor zapiha veter in njim v prid. Tudi tečni bolniki bodo še zmeraj iskali nujno medicinsko pomoč in (ne)prijazen zdravstveni kader jih bo vseeno moral obravnavat občasno z nasmehom, občasno pa z slabo voljo.
Strinjava se tudi v tem, da obstajajo v vseh poklicih 'črni in žalostni' primeri, kar pa ne opravičuje tega dejstva na sploh.
Prav tako se strinjam s tabo, ko govoriš o pregorelosti osebja v zdravstvu. Vsi tisti, ki imamo vsaj malo soli v glavi to zagotovo vidimo in mislim, da nas je večina strpnih in prav tako prijaznih do osebja. Verjami pa, da se to dogaja skoraj povsod, veliko več je dela za vse nas, to pa zaradi izjemne birokracije in množice nepreglednih pravilnikov in zakonov.
Morda se ti bo sedaj ponovno zdelo omenjanje Hipokratove prisege cinično in podlo, čeprav tega nekako ne morem razumet, vendar pa tvoje navajanje o tem, da kot laiki ne moremo reči nič o strokovnosti, ni ravno etično. Draga Burja, kljub laičnosti smo vsi v prvi vrsti ljudje, ki se lahko razumemo samo tako, da se sporazumevamo. Iz mojih lastnih izkušenj ti zato kot laik mirno zagotovim, da obstajajo strrašno velike razlike med zdravniki. Sicer se človek sploh ne bi sekiral, zakaj le? Ker pa obstajajo in nekateri krepko presegajo meje etičnega obnašanja, moram vztrajati pri tem. Žal vem tudi to, da je sistem tisti, ki nam na nek način onemogoča dostojanstveno obravnavo, pa vendar obstajajo taki strokovnjaki v vaših vrstah, ki nas obravnavajo kot ljudi in ne številke, diagnoze postavljajo skupaj z nami, tako da nimamo večjih vprašanj in se ne sekiramo kasneje ali dlje časa. Veliko pa jih deluje ravno nasprotno.
V prejšnjem postu sem ti cel odstavek namenila etičnemu obnašanju privatnega sektorja skupaj z vašimi vodilnimi iz javnega zdravstva. Če torej pacient, ki pride na urgenco brez veze predstavlja tako velik strošek, da vam zavarovalnica pri tem žuga in ne izplača vašega dela, je to draga Burja ALARM!! Ker ta ista zavarovalnica namreč prav tako daje zelene luči za vse materiale in aparature za katere že vrabci čivkajo koliko jih preplačamo!
No in sedaj etika zdravnika: kam se je skrila tedaj, ko se odloča o nakupu po 10x dražje materiale in drugo potrebno opremo v zdravstvu? Ali misliš, da je za manjko v zdravstvenem proračunu kriva tista reva, ki je prišla na urgenco in dobila v roke vprašalnik?
Hvala mnogim zdravnikom, ki svojo prisego jemljejo prekleto resno in se borijo proti sistemu, kjer o našem zdravju pravzaprav odloča zavarovalnica in ne etična drža zdravnika, ki mora vselej zastopati pacienta...
In sedaj pride na vrsto tisto kar želim napisati že dlje časa: osebno poznam 3 odvisnike, ki so bili v bolnišnici obravnavani hujše kot psi pred evtanazijo. Ravnanje nekaterih zdravnikov in del osebja je bilo v vseh treh primerih tako nizkotno in nehumano, da o dostojanstvu niti ne govorim! Eden je zaradi takega odnosa na vozičku, drugi je v najhujših mukah umrl za posledicami raka, ker so mu dajali po 10x manjše odmerke protibolečinskih doz, tretji pa bo celo življenje kripelj! Ti pa lahko še naprej razglabljaš o strokovnosti o kateri mi navadni laiki nimamo pojma. In lahko tudi rečeš, da je to od mene podlo in cinično.
Jaz pa vidim zgolj podrejanje vplivnim lobijem, pa četudi za prazen nič... če jaz in ti, pa tvojo kolegi in prijatelji ne bomo take reči preprečili in vsaj o njih spregovorili, smo daleč od tiste prave etike, ki se tiče vseh nas.
Laiki lahko ocenijo samo koliko je sestra ali zdravnik prijazen in hiter, o strokovnosti pa ne more reči nič. Ker sta ravno ta dva elementa edini diskriminatorni faktor na voljo pacientom in svojcem, se lahko sklicujemo nad tem, da so bili »neprijazni« in »da smo morali čakati«. Nobeden se ne sprašuje če postavljena diagnoza in predpisano zdravilo sta bili izbrani po smernicah?
Verjamem, da večina ljudi v zdravstvu korektno, prijazno in strokovno obravnava vse paciente, ne glede na to koliko so prizadeti ali nujni oziroma ne nujni primeri. Po drugi strani nekateri pacienti so zelo »občutljivi« na to kako se nekdo do njih vede, kako jih pogleda, kakšen ton glasu uporablja, ali »pihajo« ali »zvijajo oči«. Praviloma pacienti si zaslužijo spoštovanja a menijo pa, da so usmiljenja vredni, ker so »bolni«. Ko je nekdo bolan, prizadet, ko ga nekaj boli je avtomatično v podrejenem položaju, in z njim seveda tudi svojci.
Strah, ki ga navajate je iz naslova negotovosti in zaskrbljenosti »kaj mi je« in »kaj se bo zgodilo«, a kljub temu v sodobnem zdravstvu si upam trditi, da se tega zdravstveni kader zaveda kadar ima pred seboj laičnega bolnika, ki išče pomoč.
Kljub veliki propagandi o tem kako si lahko sami pomagamo pri osnovnih in sezonskih obolenj ter o dani možnosti telefonske konzultacije 24h na dan, še zmeraj pre pogostokrat zaidemo nespametno na urgenco. Prav, nič hudega zaradi tega. Deležni bodo pomoči a zavedati se je treba, da ni vse zastonj in mimo vseh pravil. Vsi navajamo pravice, nihče pa dolžnosti. Humanost in strokovnost stroke nima nič s tem, da je treba za ne nujne primere v dežurstvu doplačati. Zavarovalnica terja svoje. Dajte cesarju, kar je cesarjevega, in Bogu, kar je Božjega. Zato pravim, ne metat vse v siti koš in predvsem ne delat iz muhe slona.
Mislim, da pregorelega in izčrpanega kadra je več na sestrski in zdravniški strani kot pa v marsikaterem drugem poklicu. Mi vidimo samo navzven kaj se dogaja in o tem imamo nek okvirni vtis, pogostokrat napačen in zavajajoč. Kaj doživljajo oni za vrati ambulante ali na intervenciji, pa tega ne vemo. Zato je spoštovanje iz strani pacientov do te stroke silno pričakovana, kakor tudi strokovni in razumevajoč odnos zdravstvenega in zdravniškega kadra do pacientov in svojcev.
Poleg tega naj te posvarim, da je VES sistem naštiman v preteklih letih tako, da imamo danes zamešano črto ločnico med javnim (zavodi) in privatnimi interesi, v zdravstvu so to špekulanti s sanitetnim materialom in aparaturami, ki dobesedno po 10 kratnih cenah zlorabljajo in pustošijo naše javno zdravstvo!!!
Ti in podobni pa micene stroške malih ljudi, ki prihajajo v strahu na urgenco direktno obtožuješ zlorab.
Ponavljam, res prihajajo ljudje na urgenco brez veze, ampak to v primerjavi z javno krajo prej omenjenih ni NIČ!
In glede na to, da si zapisala, da naj ljudje nehajo pisati o neumnostih, ki so se dogajale v nekem prejšnjem obdobju, ti bom jaz zapisala kako je bilo z mano v decembru 2014.
Zagotovo veš kaj pomeni, če in ko te useka v križu. Sama sem imela prometno nesrečo pred leti in sem si poškodovala hrbtenico. Od takrat skrbim zase s telovadbo in v 25 letih niti enkrat zaradi tega nisem bila na bolniški. Se mi pa je zgodilo, da me je po dolgem času usekalo in to tako, da me je celo noč zategovalo. Spila sem več tablet, tudi eno močno, vendar zategovanje in bolečina nista minila.
Zjutraj sem se s pomočjo taxija, nekako privlekla do urgentne ambulante v Kopru. Prosila sem za pomoč, eno injekcijo za sprostitev mišic in bolečin ter dodala, da grem lahko kasneje do svoje zdravnice. Doktorica me je prosila naj se slečem kar sem naredila z največjo možno muko. Potem je rekla naj se sklonim!!! Nisem uspela...
Potem je rekla naj se uležem! In sem se, medtem pa sem se potila in javkala ter izpuščala tiste čudne zvoke, ki so značilni, ko te nekaj zateguje in si ne moreš pomagati. Nakar mi je zdravnica preverjala odzivnost nog, ko pa mi jih je začela vrteti in pritiskati ob trebuh, res nisem mogla več! Rekla sem ji, da me muči!
Komaj sem se oblekla nazaj in dobesedno s solznimi očmi vprašala, če mi bo tedaj pomagala. rekla je, da mi bo predpisala tablete Ketonal.
Evo ti urgence in spoštovanja pacientovih pravic!
Ponavljam, da me ne boš ne ti ne kdo drug narobe razumeli: razumem, da ljudje prihajajo na urgenco tudi brez veze. Ampak nek odnos pa le mora bit. Tudi v prispevku omenjena gospa zagotovo ni bila obravnavana v skladu s Hipokratovo prisego in nenazadnje je bilo potlačeno njeno dostojanstvo. Ker s sočlovekom se je potrebno pogovorit in mu ne daš vprašalnika za izponjevat!
Obnašaš se kot bi bila Bolnišnica Izola tvoja last, tebi pa teče voda v grlo in povrhu vsega si še ena od množice birokratsko usmerjenih delavcev v javnem sektorju. Pa naj me vrag vzame, če sem falila dosti.
Prvo kot prvo je tukaj govora o popolnoma nepotrebnem vprašalniku, ki pacientu jemlje tisto osnovno dostojanstvo, ki ga ima, ko uporablja JAVNO ZDRAVSTVO.
Pišeš kot bi vse skupaj bilo nekaj normalnega in mi vsi smo bebci, ker ne kapiramo kako hudo je vse skupaj, ko ti pride ženska na urgenco in ji na koncu ni nič. Na zavarovalnice se obračaš kot bi bili bogovi in se brez njih sploh ne bi moglo živet. Ma va?
A je tebi jasno, da MI VSI prispevamo v zdravstveno blagajno velikanske vsote denarja, pa se ta nekje med potjo izgubi ali pa ga V ZDRAVSTVU neprimerno porabljate? Zagotovo vsak od nas pozna koga, ki dela v zdravstvu ali pa celo na ZZZS...
S svojim zagovarjanjem pravilnikov in ostalega birokratskega kaosa, vključno z vprašalnikom, pa si ti tisti, ki probleme razširja in pelje vodo na mlin zavarovalnicam d.d.