Medtem ko so se gospodarstveniki in stroka na včerajšnjem posvetu o pomenu drugega tira za primorsko gospodarstvo, ki se je zgodil na sedežu Primorske gospodarske zbornice v Kopru, strinjali, da izgradnja ni pomembnja le za primorsko temveč celotno Slovenijo in tudi del evropskega gospodarstva, pa so predstavniki vlade in ministrstva zaradi drugih obveznosti svojo prisotnost opravičili. Sogovorniki na posvetu so ugotovili, da realano ne gre pričakovati, da bi bil drugi tir zgrajen do leta 2020, zato je še kako na mesto razmišljati o alternativah, ki jih bo zahtevala rast pretovora v Luki Koper.
NA POSVETU BREZ DRŽAVE: Odločiti se moramo, ali drugi tir sploh bo
Koper
Vlada vztraja, da drugi tir med Koprom in Divačo ostaja prioriteta, projekt za izgradnjo drugega tira je končan in naj bi bil tik pred izdajo gradbenega dovoljenja, a denarja zanj ni. Ni izbranega niti partnerja niti modela morebitnega partnerstva za izgradnjo, organizator včerajšnjega posveta o pomenu durgega tira za primorsko gospodarstvo Propeler klub, ki skrbi za promocijo pomorstva, pa je zaman na dogodek vabil tudi predstavnike vlade in pristojnih ministerstev.
Pomen za slovensko in tudi del evropskega gospodarstva
Na srečanju, ki so se ga udeležili predstavniki gospodarstva, stroke, politike in javnosti, je predsednik uprave Luke Koper, Dragomir Matič poudaril, da izgradnja drugega tira ni pomembna le za primorsko, temveč za slovensko in del evropskega gospodarstva. "Da bi bil drugi tir pomemben le za Luko Koper, je zelo napačno, pomemben je za vso Slovenijo," se je strinjala dekanja Fakultete za pomorstvo in promet, Elen Twrdy, ki je dodala, da je drugi tir le košček, saj bo potrebno modernizirati celoten železniški koridor.
Vsak dan večja verjetnost, da drugega tira ne bo
Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic je pripomnil, da je verjetnost, da drugega tira ne bo, vsak dan večja. Po njegovem mnenju strateškega partnerja za naložbo v tire ne bomo našli, kar je trenutno najpomembnejše pa je, da sprejmemo odločitev. Ali zgraditi drugi tir ali ne, če slednje, bi namreč pripravljali druge scenarije. "To je ključni problem. Ker ne vemo," je bil jasen Mes.
Za Dušana Mesa je ključni problem, ker se ne odločimo, za Ernesta Gortana se premalo zavedamo potenciala.
Težave bodo nastopile že leta 2020
Da se bodo težave ob neizgradnji drugega tira začele že leta 2020, se zavedajo tudi v Luki Koper. "Uprava mora gledati na razvoj podjetja," je ob tem pojasnil Matič, v Luki Koper pa že pripravljajo alternativne scenarije, razmišljajo tudi o železniški povezavi Koper – Trst. Predsednik Sekcije pristaniških špediterjev pri GZS Čedomir Bojanić je ob tem dodal, da je na trg problematično sporočati, da imamo težave z drugim tirom. "Če bo tako, ne bomo imeli težav s tovorom, ker tega tovora ne bo," je pojasnil črn scenarij.
Premalo se zavedamo potenciala
Ernest Gortan, predsednik uprave Intereurope je opomnil, da se premalo zavedamo potenciala koprskega pristanišča. "Možnosti, ki so tukaj, so neslutne," je povedal in dodal, da bi Koper ob izgradnji učinkovite železniške povezave lahko postal logistično distribucijsko središče regionalnega pomena.
Marko Pavliha je poudaril sedem pravnih aktov, ki od države zahtevajo drugegi tir (v ozadju Čedomir Bojanić).
"Če hočeš nekaj narediti, narediš. To vemo tisti, ki delamo v gospodarstvu," je bil jasen Matič, ki je pojasnil, da so že lani novembra od države terjali odgovore, ali se gremo pri drugem tiru zares ali ne. Ker predstavnikov ministerstev ali vlade na posvetu ni bilo, se je oglasil obalni poslanec iz vrst SMC Marko Ferluga, ki je pojasnil, da bodo o tej problematiki govorili na izredni seji, ni pa vedel, kdaj ta seja bo in ali bo to tudi pomagalo.
Nujen je nadaljnji korak
Da je nujen nadaljnji korak, je na posvetu poudarila stroka. Andrej Godec, Zvonimir Britovšek in Marko Pavliha, predstavniki inicistive Brez drugega tira bomo obstali na stranskem, ministru za infrastrukturo predlagajo, da "končno spozna izjemno kočljivost in nevarnost odlašanja in nemudoma pripravi in objavi takšen mednarodni razpis." Ob tem je Pavliha poudaril, da obstaja vsaj sedem pravnih aktov, ki od države zahtevajo, da gradnjo drugega tira izvrši.
"Nimamo s kom govoriti, ker so na drugi strani gluha usesa," je povedal Livio Jakomin.
Je v ozadju interes za prodajo luke?
"Te razprave vedno bolj izgledajo kot televizijski šovi, na eni strani nastopa država, na drugim mi. Nimamo s kom govoriti, ker so na drugi strani gluha usesa," pa je bil kritičen Livio Jakomin in dodal, da vsaka vlada nekaj obljubi, naredi pa manj kot predhodnja. "Predvsem sem prepričan, da bi morali rešitev najti takoj in jo sprejet. Imam pa na drugi strani občutek, da si nekdo v resnici ne želi izpeljati tega projekta," je ob robu okrogle miza povedal obalni poslanec Tomaž Gantar in izrazil upanje, da ni resnice v tem, kar je omenjal Jakomin, da je v ozadju tudi interes prodaje Luke Koper.
Drugi tir bi prišel prav samo tistim, ki ga v bistvu nočejo in jim gre za nabijanje cen prokjektov ter vlečenje provizij.
Edini možni in smiselni drugi tir je tir KOPER-TRST.
Toda tu bi bilo malo možnosti za kasiranje pod šankom.
Zato naj raje Luka propade, kot da se zadeva reši hitro in učinkovito.
Zaprite to tovarno smeti in dajmo opalit po turizmu..ki je panoga st.1
Vendar je to panoga za mislece ne pa za izkoriscevalce v foteljah.
Zbudite..luka je bila za jugo trg narejena ne za evropske riti