Na okrogli mizi razpravljali o položaju in razvoju koprske univerze

Koper

Na področju visokega šolstva in znanosti je prisotna močna centralizacija, ki se odraža tako v podfinanciranosti Univerze na Primorskem (UP) kot v vpisovanju študentov, so ugotavljali sogovorniki na okrogli mizi o položaju in razvoju koprske univerze.

Kar 75 do 80 odstotkov proračuna na področju visokega šolstva in znanosti ostaja v Ljubljani, kar gre poleg specifični moči Univerze v Ljubljani pripisati tudi koncentraciji raznih inštitutov in drugih raziskovalnih ustanov v prestolnici, je navedel rektor UP Dragan Marušič.

UP je po njegovem močno podfinanciran, kar je posledica spremembe načina financiranja v leto 2011, kjer so zacementirali deleže proračunskih sredstev, medtem ko je primorska univerza na novih študijskih programih pridobivala veliko novih študentov.

Centralizacija je širši problem

Predsednik Študentske organizacije Univerze na Primorskem (ŠOUP) Seit Demiri je opozoril na širši problem centralizacije slovenskega univerzitetnega sistema, saj se kot prava univerza pojmuje samo Univerzo v Ljubljani. To se odraža tudi v tem, da je UP pri vpisu šele druga ali tretja izbira študentov. Kot je poudaril Demiri, bi morala država sama prepoznati pomen primorske univerze, a dodal, da "ne moremo biti primerljivi z Ljubljano, če je vreča, iz katere se deli denar, vedno lažja".

Po drugi strani pa majhnost ponuja tudi prednosti, je menil predsednik študentskega sveta UP Boštjan Lešnik. Med drugim se študentov ne obravnava kot številke, kdor hoče črpati znanje, pa ga lahko dobi v obilju.

Koprski podžupan Peter Bolčič je poudaril, da je tudi v interesu občine, da bi okoli 6000 študentov, kolikor jih obiskuje UP, tudi po koncu študija "ostali tukaj in pomagali pri razvoju naše občine in regije". Pogoji za razvoj univerze so v Kopru dobri, čeprav bi se dalo še kaj postoriti na področju povezovanja med lokalno skupnostjo, univerzo in gospodarstvom, je dodal.

Kakšna je prihodnost Kampusa Livade?

Rektor se je dotaknil tudi prihodnosti Kampusa Livade, kjer so s sprostitvijo poroštvenega kredita uspeli do zdaj zgraditi vsaj en objekt. Izrazil je dvom, da bo država našla kakšna investicijska sredstva.

V dani situaciji bi bilo tako nadaljevanje gradnje v Izoli realno le pod pogojem, da pridobijo sredstva iz evropskega mehanizma za zmanjšanje razlik v znanstveni razvitosti med evropskimi državami, za kar Marušič ocenjuje, da imajo 50-odstotne možnosti. Uspešnost UP pri projektu bi namreč prinesla zavezo države za 40 milijonov evrov dodatnih sredstev za infrastrukturo. Druga opcija je, da pridobijo še kakšno prostorsko rešitev v Kopru.

Sicer je Marušič ocenil, da je UP danes bolj odprta v svet kot pred tremi leti in pol, ko je prevzel njeno vodenje. Število tujih študentov narašča, cilj pa je, da bi njihov delež približali desetim odstotkom celotne študentske populacije.

Deli novico:

Blanka |  19 .03. 2015 ob  10: 00
Danes je univerza postala en biznis, pa vzameš kakor hočeš. Akademskost in znanje so bolj postranska stvar. Ampak to ni zgolj samo pri nas, je značilnost povsod. Če že ne drugače, morajo tisti, ki želijo študirati na zahodu, morajo vzeti kredite, ki jih potem odplačujejo kot zmešani pol življenja pa še to, če imajo srečo in dobijo službo.

In prav v tem je problem, ker se je pogled na delo precej spremenil, saj se danes ne išče delo temveč služba. Še pred 10 let sem poslušala naše prijatelje, ki so svojemu sinu govorili: glej, da boš dobro in pridno študiral, da ti ne bo treba delat! Lepa popotnica kaj ne?

Potrebno je še poudariti, da se otroke prične usmerjati že v osnovni šoli. Potencira se tekmovalnost in individualnost. O določenih vrednotah, ki krepijo solidarnost, zavedanje o življenju v skuponosti in podobno, pa ne duha ne sluha. Tako imamo iste procese tudi v srednjih šolah, kjer morajo mladostniki znati take podrobnosti, ki nikomur ne služijo. Namesto osnovngea znaja, mladi pridobivajo na tone nepotrebnega balasta s katerim si v življenju ne morejo pomagati. In taki potem pridejo na univerze, da določeni starši prihajajo na govorilne ure!
Ampak taki mladi ljudje so nabolj gnetljivi in z njimi se najlažje manipulira. Bistvo vsega pa je pridobiti diplomo, magisterij in po možnosti še doktorat. Znanja pa od nikoder!

Tisti mladi, ki uspejo dobiti službe, so tam tabula rasa, brez teoretičnega in praktičnega znanja. Delodajalci se morajo soočati sami z učenjem teh mladih in porabijo več kot leto ali dve, da jih naučijo delovnih procesov.
Poleg vsega pa se je mlade ljudi naučilo naj ne bodo kritični do ničesar. Ne do sistema, ne države, nič. Zato o mladih ne duha ne sluha. Ko hodim naokoli po kulturnih dogodkih, le zelo redko vidim kakšne študente tam.
Nikjer nobenih aktivnosti, nobenih akcij, nič.. eno samo strinjanje se meni zdi.

Oni dan sem pred ŠOUP-om vprašala mladenko, če ima ŠOUP morda kondome, saj so načeloma dragi in sem bila prepričana, da je zavest tam na visoki ravni. Pa temu ni tako, mladenka me je namreč debelo gledala in rekla, da je dan AIDSA že mimo....
Honoris Causa |  19 .03. 2015 ob  06: 54
Tile profesorji lahko delajo samo za "svoje" projekte, plod njihove nenadomestljive inteligence.
Verjetno bi bilo najbolje, da ukinemo študente in univerze postanejo institucije s statusom svetišč.
Tako bi lahko profesorji v miru kasirali honorarje in kovali našo svetlo bodočnost.
Kako pa se je končalo s tistim projektom "BigBrother" v kletnih prostorih ?

Jaz samo vidim |  19 .03. 2015 ob  05: 04
-1
da je Marušič tolikim problem, ker je iz obale in se bori za univerzo. V Beogr... pardon, Ljubljani, pa jasno nimajo razloga za veselje. Osebno mislim, da bi potrebovali vsaj 3 enakovredno močne univerze z enakimi sredstvi.
DAROVAČKI |  18 .03. 2015 ob  23: 32
sem apsolutno in bresprizivno nenadjebljiv potom zadeve "honorarji in podjemi"!!!!!
Kukulele |  18 .03. 2015 ob  21: 51
Samo denar cucajo, medtem pa stratosferski honorarji za "opravljeno delo" poleg redne plače.
FIGARO |  18 .03. 2015 ob  21: 41
-2
ma naj mu gdo vsaj glavnik posodi temu kuštravcu!! ..... :))