KAJ SE JE DOGAJALO? V kurirski službi DPD odgovarjajo na navedbe ogoljufane Koprčanke

Koper

Pred dnevi smo poročali o spletni goljufiji, katere žrtev je prevarantom, v prepričanju, da posluje z uveljavljenim kurirskim podjetjem, posredovala podatke o svoji bančni kartici. Na navedbe ogoljufane Koprčanke se je odzvalo podjetje DPD, kjer so potrdili, da je spletnih prevar v njihovem imenu vedno več. Uporabnike opozarjajo, naj ne klikajo na sumljive povezave in naj ne posredujejo svojih osebnih in bančnih podatkov  "sploh pa ne številke kartice, kontrolne številke CVV in veljavnosti kartice" , teh podatkov podjetje tudi nikdar ne zahteva od svojih strank. 

Fotografije so simbolične. 

Vse se je začelo s prodajo prek Facebook strani Marketplace, ko se je na oglas Koprčanke za prodajo mobilnega telefona javila oseba, s katero sta se dogovorili o podrobnosti o nakupu oziroma plačilu. Po predlogu kupke naj bi se vse odvijalo prek kurirske službe podjetja DPD. V ta namen je prodajalka kupki posredovala svoj elektronski naslov, na katerega je takoj zatem prejela elektronsko pošto, domnevno s strani DPD, z navodili za vpis podatkov o svoji bančni kartici. V resnici je šlo za lažno spletno stran, vendar je prodajalka v trenutku nepazljivosti dejansko vpisala zahtevane podatke, kar so goljufi nemudoma izkoristil in ji v nekaj minutah pobrali z bančnega računa ves denar.

Koprčanka je, kot pravi, goljufijo prijavila tako policiji kot svoji banki, pa tudi podjetju DPD, kjer naj bi ji uslužbenka dejala, da "ne morejo nič narediti". Na navedbe ogoljufane Koprčanke se je zdaj odzvalo podjetje DPD.

Kot pravijo, s konkretnim primerom niso seznanjeni, vendar potrjujejo navedbe svoje uslužbenke, da v primerih goljufij za stranke ne morejo nič narediti. "Na žalost je res, da ko enkrat že pride do prevare, v DPD res ne moremo več nič narediti in svetujemo, da se obrnejo na policijo. Spletne prevare bomo zelo težko preprečili ali zatrli, ravno zato se še toliko bolj trudimo z opozarjanjem nanje," zatrjujejo v DPD.

???? Spletne prevare ponovno v porastu ???? Prevaranti iz različnih držav se najbolj pogosto odzivajo na oglase prodajalcev...

Posted by DPD Slovenija on Thursday, 6 July 2023

Zloraba dostavne službe izjemno razširjena

V podjetju opažajo, da je izdajanje za dostavno službo DPD postal "izjemno razširjen 'trik' prevarantov".  Prodaja prek C2C platform, kot sta bolha.com in Facebook Marketplace, je zelo priljubljena, vendar pa so oglasi tarča prevarantov iz različnih držav. "Vedno pa gre za zbiranje pomembnih podatkov, kot so ime, priimek, številka kartice, rok veljavnosti kartice in trimestna kontrolna številka (CVV). V namen pridobivanja teh podatkov celo ustvarjajo različne lažne spletne stani, SMS sporočila in WhatsApp sporočila, ki pa so po izgledu zelo podobna dejanskim DPD sporočilom," opozarja DPD.

S ciljem finančnega oškodovanja prejemnika sporočila pridobijo podatke o plačilni kartici. "Pri tem se pogosto zlorablja ime DPD (in drugih dostavnih služb), saj želijo s tem pridobiti zaupanje prejemnika," poudarjajo.

Kateri so najpogostejši znaki, da gre za goljufijo?

V DPD navajajo najpogostejše znake, da gre za zlorabo. Goljufi pošiljajo sporočila iz lažnih povezav oziroma spletne strani – že povezava sama je pogosto dovolj dober pokazatelj, da gre za prevaro, zato svetujejo strankam, da na take povezave ne klikajo. 

"DPD sicer vsakega prejemnika paketa kontaktira s podatki o dostavi, a vendar so vsa sporočila vedno poslana izključno iz domene dpd.si ali iz domene dpd4u.si (portal za pošiljanje paketov)," opozarjajo.  

Prav tako je znak, da gre za prevaro, zahteva, da naj oseba vpisuje osebne in bančne podatke, saj v komunikaciji z dostavno službo DPD ni nikjer zahtevano vpisovanje podatkov s plačilnih kartic ali osebnih podatkov, ki niso navedeni na paketu.

"Kolikor v sporočilu, ki ste ga prejeli, zahtevajo kakršnokoli vpisovanje vaših podatkov, gre skoraj zagotovo za prevaro. Osebnih in bančnih podatkov ne vpisujte!" svarijo. Ter še: "Če pričakujete paket z odkupnino lahko le-to poravnate pri kurirju ali preko varnega spletnega sistema WSPay," dodajajo. 

Bodite pozorni tudi na sumljiva SMS sporočila; edino SMS ali Viber sporočilo, ki ga uporabnik prejme od DPD, je sporočilo z informacijami o dostavi na dan dostave s časovnim okvirjem dostave paketa, paketno številko in povezavo za morebitne spremembe dostave.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
Zarja |  25 .07. 2023 ob  08: 31
Moraš bit pa res glup, da pošiljaš podatke na slepo. To ni ustaljen način dostavnih služb.