Je drugi tir novi Teš 6?

Koper

Iz zgodbe Teša 6 se v Sloveniji nismo naučili ničesar. Slaba štiri leta pozneje se namreč ponavlja, tokrat pri drugem tiru med Divačo in Koprom. Država bo gradila projekt, četudi še zdaleč nima zaprte finančne konstrukcije, piše Primož Cirman v Dnevniku.

Projekt drugi tir se je, še preden je bila zasajena prva lopata, zaradi "razkošnega" projektiranja z 800 milijonov evrov v dobrih štirih letih podražil na 1,4 milijarde evrov.

In tu nastopi glavna težava. Tega denarja država, pa četudi so v Luki Koper prepričani drugače, nima. Za zdaj edina možnost je, da iz enega od evropskih skladov prejme do 380 milijonov evrov. Kdo ji bo dal ali posodil preostalo milijardo evrov, ne ve nihče, še najmanj Cerar. Res je, da se je koalicija, ki naj bi bila zavezana vzdržnosti javnih financ, pred dnevi poenotila, da bo v projekt vstopil zasebni vlagatelj. A gre za račun, o katerem krčmar za zdaj še ne ve ničesar.

Pri drugem tiru torej ni vprašanje, ali ga potrebujemo, ampak ali se izplača v projekt siliti, četudi država ne ve, kako ga bo plačala. Ali bomo na oltarju nove proge za več let žrtvovali vse druge naložbe v železnice in obnove državnih cest, se sprašuje Cirman (na sliki levo).

Že nekaj mesecev po tem, ko bo država v Bruslju zaprosila za evropski denar, ga bo morala začeti črpati. Zna se zgoditi, da bodo lopate med Koprom in Divačo zasajene, še preden bo država ugotovila, kako bo projekt pripeljala do konca. S tem bo prepuščen tistim, ki bodo od njega imeli največ - tujim in domačim gradbincem, ki bodo lahko državo pod časovnim pritiskom zaradi črpanja denarja EU izsiljevali z aneksi. Država bo postala talka še enega "nacionalnointeresnega" projekta, ki se bo spremenil v orgijo podražitev in manipulacij.

Deli novico:

Za obalo za Slovenijo |  12 .02. 2015 ob  21: 58
Obala potrebuje drugi tir, SŽ in Luka Koper potrebujeta tir za napredovanje in rast. Tukaj nista samo Luka in SŽ ki si želita ta projekt izpeljati in dokončati ampak so odzadaj še druge službe ki so odvisne od njiju kup špediterjev agentov ter ostalih ki si kruh služijo s to gospodarsko panogo. S stališča države je tudi modra odločitev da gredo v projekt tudi če je investitor deloma iz tujine. Ladjarji nas lahko hitro zapustijo ter uberejo drugo pot...nismo sami imamo pristanišče v Reki, Trstu, Ravenni, Genovi ki si ravnotako kot Luka želijo imeti čimveč tovora.

Preveč se govori o tem projektu...Ljubljana če tega ne odobri ne bo niti plač za javne uslužbence in druge javne službe.

Lp
Kje dobijo te cifre? |  12 .02. 2015 ob  18: 16
Za izgradnjo drugega tira Koper -Divača bi verjetno porabili veliko manj,če bi izbrali kakšno drugo varjanto kot tista,ki je bila prikazana pred kratkim na posnetku.Ali so s tem hoteli doseči čim večji znesek,da lažje projekt onemogočijo!To nebi bilo nič novega za naše veljake!
daredare |  12 .02. 2015 ob  10: 50
Zakaj toliko modrovanja ali drugi tir ali povezava Koper-Trst. Zaprimo luko in prišparajmo goro denarja in naj naši sosedje delajo še za nas. Naša nacionalna miselnost prav,i da se v Sloveniji nič ne splača, razen nič delati, dobro živeti in čim več krasti.
logist | včeraj ob 17:19 0-  |  12 .02. 2015 ob  09: 22
Se motiš. posledice za Koper z izgradnjo proge Koper Trst bodo hitrejši razvoj luke in več prometa. Za SŽ pa so tako in tako že posledice nesposobnost in negativno poslovanje.
Hudoba |  11 .02. 2015 ob  22: 42
Glede na dosedanjo prakso pri takih projektih je čisto normalno, da se bo pol denarja pokradlo. Naši mafijozoti drugače niti ne znajo niti nočejo delat. Če ne bo pravih pijavk pri koritu pa projekt sploh ne bo šel skozi.
Drita u Čelo |  11 .02. 2015 ob  20: 01
-3
Tukajšnji komentarji: bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla
ankarančanka |  11 .02. 2015 ob  17: 57
sem vesela da je popo dobil danes kazen, še bolj pa bom vesela ko odide na dob
logist |  11 .02. 2015 ob  17: 19
Tisti, ki navija za prednostno Koper - Trst, nima pojma o posledicah; tako za Luko Koper kot za SŽ!
Alchemist |  11 .02. 2015 ob  16: 38
V naše banke smo leta 2013 zmetali 5 miljard evrov, lahko bi kako miljardo te v obliki ugodnega kredita tudi vrnile nazaj.

191919 ZA DRUGI TIR |  11 .02. 2015 ob  14: 47
Državljani in državljanke !
Le s skupnimi močmi bomo lahko nekaj dosegli.
Torej kličite 191919 z geslom ZA DRUGI TIR in boste prispevali vsak po 500€.

Rešimo slovenske železnice, ponos naše države !
JAVNA DELA - ZOPET NA PROGO OMLADINSKO |  11 .02. 2015 ob  14: 07
TO BI BILA RES IDEJA ZA NEZAPOSLENE, A KAJ, KO JE DELOVNA SILA NAJMANJŠA VREDNOSTNA ENOTA....VELIKE VSOTE NISO NAMENJENE DELAVCEM....
dingo |  11 .02. 2015 ob  12: 59
koliko časa bo potrebno da dozori spoznanje da je edina logična povezava Koper-Trst?
1