IN ZGODILO SE JE: Drugi tir dočakal gradbeno dovoljenje

Koper

Ministrstvo za okolje in prostor je v četrtek izdalo gradbeno dovoljenje za drugi železniški tir med Koprom in Divačo, so danes sporočili z ministrstva za infrastrukturo. Gre za pomemben mejnik pri izvedbi projekta, za katerega še vedno ni povsem jasna finančna konstrukcija.

Vlada je sicer v četrtek ustanovila posebno projektno podjetje za drugi tir z imenom 2TDK in s sedežem v Ljubljani. S tem je postavilo okvir finančne konstrukcije projekta.

Podjetje bo sprva v 100-odstotni lasti države, nato pa se bo dokapitaliziralo in mu bo podeljena koncesija za gradnjo drugega tira. Takrat bo podjetje tudi nastopilo pravo funkcijo investitorja - do konca bo realiziralo razpis za gradnjo in po gradnji upravljalo z infrastrukturo v koncesijskem obdobju, ki bo predvidoma trajalo vsaj 30 let.

O drugem tiru bo sicer beseda tekla tudi v soboto na Brdu pri Kranju, kjer bo pod vodstvom premiera Mira Cerarja potekalo delovno srečanje ključnih deležnikov projekta.

V času, ko bo podjetje v celoti v državni lasti - država bo vanj vložila stvarni vložek (zemljišča) in kapitalski vložek v višini do 200 milijonov evrov -, bo skrbelo za pripravo vseh potrebnih zadev za izvedbo pripravljalnih gradbenih del na terenu, za prijavo projekta na razpis za evropska sredstva in za pripravo razpisa za zasebne vlagatelje.

Razpis za gradnjo šele po zaprtju finančne konstrukcije

Po dokapitalizaciji, do katere naj bi prišlo sredi prihodnjega leta, bodo lahko stekli pogovori o sklenitvi družbeniške pogodbe z zasebnimi vlagatelji. Nato bodo lahko stekle zaključne aktivnosti v zvezi z zaprtjem finančne konstrukcije projekta - manjkajoči delež bo treba zagotoviti z zadolževanjem preko evropskega sklada za strateške investicije (EFSI). Šele po zaprtju finančne konstrukcije bo mogoče iti v razpis za gradnjo.

Ministrstvo oz. direkcija za infrastrukturo medtem trenutno pregleduje ponudbe za revizijo drugega tira, zdaj ocenjenega na 1,3 milijarde evrov. Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič ocenjuje, da bi se lahko projekt pocenil nekje do 200 milijonov evrov.

Deli novico: