Facebook z veliko rastjo mobilnih oglasov

Podjetje Facebook je v minulem četrtletju z oglasi na mobilnih napravah ustvarilo kar 41 odstotka vseh oglaševalskih prihodkov, ki so se v primerjavi z drugim četrtletjem povečali skupaj z dobičkom. Delnice Facebooka spet pridobivajo, čeprav so še daleč od "izklicne" maja 2012.

Facebook je v drugem četrtletju letošnjega leta ustvaril 333 milijonov dolarjev dobička oziroma 13 centov na delnico. V enakem četrtletju lani je posloval z izgubo v višini 157 milijonov dolarjev oziroma osem centov na delnico. Brez enkratnih stroškov bi bilo dobička letos za 19 centov na delnico, kar je gladko preseglo pričakovanja analitikov.

 

Delnice so se podražile

Prihodki Facebooka so od lani porasli za 53 odstotkov na 1,81 milijarde dolarjev, kar je prav tako več od napovedi analitikov. Delnice Facebooka so se v podaljšanem borznem trgovanju v sredo podražile za 4,48 dolarja na 30,99 dolarja. Cena delnice na začetku javne prodaje je bila maja lani 38 dolarjev.

Mobilni oglaševalski trg se Facebooku obrestuje

Agresivni pohod na mobilni oglaševalski trg se torej Facebooku obrestuje. Podjetje je začelo s tovrstnim oglaševanjem na pametnih telefonih in tablicah lani spomladi. V prvem četrtletju letošnjega leta so oglasi na mobilnih napravah zalegli za 30 odstotkov vseh prihodkov od oglaševanja, v drugem pa že 41 odstotkov. Vredni so bili skupaj 655,6 milijona dolarjev.

Na prvem mestu ostaja Google

Facebook je imel lani le petodstotni delež svetovnega oglaševalskega trga na mobilnih napravah, letos pa računa, da se bo povzpel na 13 odstotkov. Daleč na prvem mestu je sicer Google s tržnim deležem 52 odstotkov.

Facebook je imel 30. junija 1,15 milijarde aktivnih uporabnikov, kar je 21 odstotkov več kot na koncu drugega četrtletja lani. Uporabnikov na mobilnih napravah je bilo konec junija letos 819 milijonov ali 51 odstotkov več kot lani.

Ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je ob objavi rezultatov miril analitike, ki so ga spraševali o govoricah, da se najstniki selijo k drugim družabnim spletnim stranem, kot je Instagram. Ta je sicer v lasti Facebooka, vendar pa je Zuckerberg zagotovil, da govorice po njihovih podatkih nimajo nobene osnove.