Dileme o pomembnosti izgradnje drugega tira ni, je pa še odprto vprašanje o obliki javno-zasebnega partnerstva, je na današnji okrogli mizi v Kopru povedal državni sekretar Klemen Grebenšek. Državni sekretar Metod Dragonja pa je posvaril, da se pri načrtovanju tako velikega projekta ne sme podcenjevati ekonomskega vidika.
Dileme o pomembnosti izgradnje drugega tira ni
Koper
Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Grebenšek je pojasnil, da kljub zadnjim posodobitvam obstoječi tir le težko zagotavlja primeren razvoj Luke Koper, zato po njegovem dileme o pomembnosti izgradnje drugega tira ni.
Glede cene 1,4 milijarde evrov je Grebenšek navedel, da gre za število, sestavljeno na podlagi dobro razdelanega projektantskega predračuna, zato bi ga čudilo, če bi končna cena bistveno odstopala od omenjene. Kljub temu pa bo edina prava cena znana šele takrat, ko bo podana zavezujoča ponudba, je dodal.
Revizija bo pokazala realno vrednost projekta
Na vladi so se sicer po besedah državnega sekretarja na finančnem ministrstvu Metoda Dragonje odločili, da bodo naročili izdelavo nevtralne revizije, ki naj preveri realnost predračunske vrednosti.
Dragonja je namreč posvaril, da je na projekt drugega tira treba gledati kot na gospodarski projekt, ki temelji na ekonomski računici ter upošteva tako stroške kot učinke. "Ne morem mimo vtisa, da se na projekt drugega tira gleda kot na politični projekt," je ocenil ter dodal, da je meja med uspešnim in neuspešnim projektom zelo tanka, kot primer pa navedel Termoelektrarno Šoštanj.
Sicer pa je drugi tir lahko velika priložnost za celotno regijo, vendar se ga moramo lotiti pragmatično in odgovorno, je menil Dragonja.
Model javno-zasebnega partnerstva z Luko Koper
O modelih javno-zasebnega partnerstva je po Grebenškovih besedah še prezgodaj govoriti, vendar je glede na dimenzijo projekta bistveno večja verjetnost, da bo sodeloval tuji partner.
Dragonja pa je pristavil, da bi bil zanj osebno idealni partner "nek velik logistični operater z Daljnega vzhoda", ki bi imel interes za to, da se skozi severnojadransko vozlišče izpelje promet s tiste celine v Evropo. Vsekakor pa bo morala Slovenija biti pripravljena hitro odzvati se na morebitne zastoje in imeti pripravljene tudi rezervne variante, je dodal.
Po mnenju delavskega direktorja v Luki Koper Matjaža Stareta pa javno-zasebnega partnerja že imamo, in to je prav Luka, ki je nenazadnje pred desetletji sama zgradila obstoječi tir. Največja težava pri projektu po njegovem prepričanju pa ni, kako priti do financ, ampak v amortizaciji odplačevanja in vzdrževanja projekta.
Tuji partner ali izdaja obveznic za izgradnjo?
Možnost vstopa tujega partnerja je problematiziral tudi poslanec ZL Matej T. Vatovec, ki je kot eno od možnosti za financiranje drugega tira navedel zadolževanje v obliki izdaje obveznic.
Tako Stare kot rektor Univerze na Primorskem Dragan Marušič, ki je gostil okroglo mizo, sta izpostavila širši pomen drugega tira za regijo in celotno državo. Po Staretovem mnenju bi drugi tir lahko bil začetek izgradnje severnojadranskega transportnega sistema, ki bi prinesel več kot 100.000 novih delovnih mest v regiji, in to ne le v logistiki. Za Marušiča gre ravno tako za širši problem, kako poskrbeti, da Koper in Slovenija ne ostaneta perifernega pomena.
Na Združenih Narodih so soglasnoi sprejeli sklep o tem, da državljanom Slovenije podelijo posebno priznanje za izjemno splošno strokovnost v vseh segmentih družbe.
Kot ugotavljajo posebne službe v ZN, imajo slovenci poseben dar za strokovna vprašanja celotne države. Vsi državljani so tako vešči v pravu, medicini, logistiki, sociali, metalurgiji, pedagogiki in vseh ostalih ravneh stroke.
Čestitke!
prevažali pa ga bodo s svojo vlakovno opremo v notranjost Slovenije in EU po svojem 2 tiru. SŽ pa bo vozila po starem tiru. Če bo hotela voziti po novem 2 tiru bo pač morala plačevati uporabnino tirov Kitajcem. Torej, SŽ bo na istem kot je sedaj.
http://www.cek.ef.uni-lj.si/magister/jamnik357.pdf
To da bodo v drugi tir sofinancirali Avstrijci so tudi sanje malega rdečega Kitajčka z ravnimi očmi, ki šteje denar v Luki Koper. Zakaj bi se mešala v slovensko progo če ima že dostop s progo iz severne italije (Trst Venecija). Ostali sofinancerji pa so tako in tako že opleli. IE pa še ni bila niti sposobna zaposliti svoj vozni park in ga je prodala kot tudi terminal v Rusiji.
Mogoče bodo zainteresirani le Kitajci in sicer pod pogojem Koncesija 2 tir in III. pomol. Pa dobro jutro naivneži. Ceno 1,4 milijarde pa vam je že tako in tako izračunal avtor sam po vzoru izgradnje avtocest. Po 1/3 zaslužka lobijem, 1/3 zaslužka posrednikom in !/3 cena izgradnje po kitajskem ceniku s kitajskimi materiali in delovno silo to je 450 milijonov. Se razume pogoj koncesija 2 tir in III pomol za kitajske ladje s kontejnerji.