CERAR V KOPRU BRANIL DRUGI TIR, NASPROTNIKI PA: "Gre za nejasno in predrago investicijo"

Koper

Premier Miro Cerar je na srečanju Kluba gospodarstvenikov Slovenske Istre v Kopru poudaril odločenost vlade, da izpelje projekt drugega tira. Če s tem ne bomo začeli zdaj, nas bodo sosednje države transportno zaobšle, zastal pa bo tudi razvoj koprskega pristanišča. Nasprotnikom zakona pa je očital, da bi radi spolitizirali razvojni projekt. Nasprotniki zakona o drugem tiru, o katerem bodo volivci odločali na referendumu 24. septembra, so sinoči na omizju v Celju poudarili, da niso proti izgradnji drugega tira železniške povezave med Divačo in Koprom, a ne za takšno ceno, kot jo načrtuje vlada. "Drugi tir je nejasna in predraga investicija," je dejal pobudnik referenduma Vili Kovačič.

Glede začetne previdnosti te vlade do projekta drugega tira je Cerar pojasnil, da so se dolgo ukvarjali s primerno finančno konstrukcijo, ker so se želeli "izogniti novemu Teš 6". Za razliko od tistega pa ima ta projekt dobro finančno konstrukcijo, saj kar najmanj obremenjuje slovenske davkoplačevalce, tisti, ki bodo od njega imeli največ, pa bodo prispevali sorazmeren delež, je dejal predsednik vlade.

Ob tem je Cerar opozoril, da tisti, ki želijo zaustaviti zakon, ne delajo v dobro Sloveniji. Spomnil je tudi, da je predvideno traso železniške proge, ki jo v SDS kritizirajo, sprejela prav vlada Janeza JanšeSicer pa premier verjame, da zakon na referendumu ne bo padel in da bodo še v tem mandatu začeli vsaj s pripravljalnimi deli za drugi tir.

Cerar: osnovno bogastvo je človeški potencial

Cerar je v svojem nastopu pred primorskimi gospodarstveniki kot ključno izpostavil, da je ta vlada povrnila državi ugled in politično stabilnost. Slovenija je po njegovem na pravi poti, a se težav, ki so se nakopičile skozi desetletja, ne da rešiti čez noč.

Med koraki za prihodnost je predsednik vlade izpostavil, da je treba razvijati naše osnovno bogastvo tj. človeški potencial ter izobraževalni sistem bolj tesno povezati z gospodarstvom in njegovimi potrebami. Prav tako je poudaril razvoj infrastrukture, vključno s tretjo razvojno osjo, kot rak rano za investicije pa izpostavil "prepočasen, preokoren pravosodni sistem".

Vlada se bo sicer trudila poskrbeti za čim bolj spodbudno okolje za gospodarstvo. Tako je premier napovedal poenostavitev in skrajšanje postopkov za pridobitev gradbenih dovoljenj, v tem mesecu oz. v začetku oktobra pa bo vlada sprejela in poslala v DZ zakon o spodbujanju investicij, ki bo izenačil spodbude za domače in tuje investitorje.

Glede postopka za podaljšanje prvega pomola koprskega pristanišča, ki je po pritožbi lokalne skupnosti na izdano okoljevarstveno soglasje obstal na ministrstvu za okolje in prostor, pa je Cerar izrazil pričakovanje, "da bodo ti postopki v najkrajšem možnem času končani".

Kovačič: gre za zlagan plenilski projekt 

Kot je dejal Kovačič, je potreben nov, sodoben projekt za drugi tir. Na pomembna vprašanja kot so: kakšno progo bomo sploh gradili, za tovorni promet, za potniški promet, za mešani promet, po kateri specifikaciji, pa nimamo jasnih odgovorov, meni Kovačič. Po njegovih besedah se nam preveč mudi graditi nekakšen drugi tir, za katerega pa še ni znano, po katerem standardu bo grajen. Vemo pa njegovo ceno: čim višja je, tem bolje, pravi Kovačič in dodaja, da je drugi tir zlagan plenilski projekt vladajoče elite.

Ta drugi tir in ne predlagana druga proga bi se lahko zgradil tik ob obstoječem enojnem tiru in bi pomenil verjetno mnogo cenejšo investicijo v nov projekt ter mnogo hitrejšo izvedbo, največ tri leta in ne 12 let, kot se to predvideva sedaj. Glede referendumske kampanje pa je Kovačič zelo kritičen, saj meni, da so v neenakopravnem položaju glede na zagovornike zakona o drugem tiru. Poudaril je, da vlada vsak dan objavi kakšen oglas o drugem tiru, gibanje Davkoplačevalci se ne damo pa nima denarja za tovrstne oglase. Počutim se kot del pete kolone, je še dejal Kovačič.

Strojni inženir Rudi Varl je dejal, da predlaga revizijo projekta drugi tir. Zanj je najbolj smešna različica, da bi drugi tir tekel ob obstoječem v steni Kraškega roba. Le kdo je to načrtoval in še vse ostale površinske variante, ki so vse absurdne in so bile drago plačane, čas pa zapravljen, se sprašuje Varl.

Profesor na ljubljanski strojni fakulteti Jože Duhovnik je predstavil svojo različico drugega tira, ki v večji meri teče ob obstoječi železniški povezavi. Proga bi tako bila dolga 30,4 kilometra in bi stala 800 milijonov evrov. Ta različica je po njegovih besedah tako mnogo cenejša in omogoča hitrejšo izgradnjo kot vladni predlog.

Deli novico:

zlagan plenilski projekt vladajoče elite |  17 .09. 2017 ob  18: 08
Zakaj ni nikjer točnih izračunov in postavljene končne cene izgradnje tira in kdaj bo znan tudi strošek odkupa parcel katere se bodo uporabljale za gradnjo tira ? Mirč zavaja na polna jadra saj gre njegov mandat h koncu in ga ne briga za posledice ki jih bodo popravljali drugi za njim ... Jasno je ko reče nekdo 12 let doba izgradnje da ne ve o čem govori ker dvakrat daljši Gottard v Švicarskih alpah ki je vrtan v malo trše kamnine je dvakrat daljši, ima dve cevi z enkrat 56 in drugič 57 km predora pa so ga dokončali v 10 letih ! Narod ne nasedajte ...
resnica |  16 .09. 2017 ob  20: 01
R. Varl, se dela norca. Človek naj poišče informacije na spletu. VLADA JANEZA JANŠE LETA 2005.
Kranj |  16 .09. 2017 ob  11: 13
Primorci,kaj ne sprevidite ,da je Kovačič podaljšana roka SDS.njegova naloga je nagajati in vse zbombandirati,
CMERAR HODI ČE |  16 .09. 2017 ob  09: 51
CMERAR SRAMOTA SLOVENIJE - NE HODI VEČ V ISTRO _ TE NE RABIMO SAJ NISI PRIMORC:
batman |  16 .09. 2017 ob  09: 39
@mixi-maxi
Kaj to dejansko pomeni: razvoj luke? A to pomeni, da bo več pretovora? Ali pa to pomeni, da bo pretovor boljši? Ali pa mogoče to pomeni oboje - boljši in večji petovor? Še bolj pa me zanima kaj predstavlja napredek v tem, da se izgradi konkretno ta 'drugi tir'?

Če imaš kakšno študijo pri roki, ki govori o sedanjem stanju in zmogljivostih pretovora v pristanišču, pa o kratkoročnih in dolgoročnih planih pretovora, bi prosil, če jih daš na plano, da jih preberemo tudi mi. Potem si bomo ustvarili eno konkretno sliko o tem kaj pravzaprav potrebuje to pristanišče.

Poudarek na pristanišču in ne na enem podjetju, ki je Luka Koper d.d.

Gre namreč za to, da imamo eno monopolno podjetje, ki upravlja s pristaniščem, od sebe pa razen rezultatov o poslovanju, ne daje konkretno skoraj ničesar. Zato kot davkoplačevalec nimam razloga, da bi potrdil obstoječi zakon o drugem tiru. Sprašujem se tudi kako to, da ni zakonov o gradnji nekih konkretnih odsekov cest ali tunelov ali viaduktov?
podobno kot TEŠ |  15 .09. 2017 ob  14: 23
cmero bi se rad omastil. enako kot vsi drugi.
fff |  15 .09. 2017 ob  12: 28
-2
Drugi tir rabimoo! ZA!
zmigat se je treba |  15 .09. 2017 ob  12: 20
-3
Druge države nas bodo res zaobšle če se ne zmigamo, samo nazadovali bomo precej pa pristanišče.Treba se je zmigat!!
Mojglas |  15 .09. 2017 ob  11: 35
ZA!
muffa |  15 .09. 2017 ob  11: 25
predstavitveni govor ministra Gašperšiča: "Drugega tira ne rabimo še 30 let!"
Geza |  15 .09. 2017 ob  11: 04
-3
Biblija je najboljši tir.
mixi-maxi | danes ob 10:53  |  15 .09. 2017 ob  11: 02
Kaj misliš , da je napredek in razvoj možen na podlagi kraje? Če odteka denar v žepe lopovov , to ne prinaša nobenega razvoja.

Btw Trst je največja luka v Italiji...ni Luka Koper taka potenca kot nam govorijo....
1