BOMO KONČNO DOČAKALI? Dars načrtuje širitev primorske avtoceste

Slovenija

Dars načrtuje preureditev odstavnega pasu v vozni pas na štajerski in primorski avtocesti pred Ljubljano. Za odsek štajerske avtoceste je na ministrstvo za okolje, podnebje in energijo že zaprosil za izdajo okoljevarstvenega soglasja, za odsek primorske avtoceste bo to storil v avgustu. Dela bi se lahko začela v letu 2025.

Kot so pojasnili na Darsu, sta projekta v končni fazi izdelave, izdelani sta bili tudi poročili o vplivih na okolje. Za avtocestni odsek med Domžalami in Ljubljano je bila dokumentacija zaključena, vlogo za izdajo okoljevarstvenega soglasja so tako že posredovali na pristojno ministrstvo, za odsek med Ljubljano in Logatcem v smeri Kopra oz. od Vrhnike proti Ljubljani pa je dokumentacija v zaključevanju in pregledu, vlogo za izdajo okoljevarstvenega soglasja bodo ministrstvu posredovali v tem mesecu.

Z deli, ki se bodo izvajala kot vzdrževalna dela v javno korist, bo mogoče začeti po pridobitvi pravnomočnega okoljevarstvenega soglasja. "Če bo šlo vse po načrtih, bi se dela lahko začela v letu 2025," so navedli v družbi. Kdaj bo soglasje izdano, v Darsu težko napovedujejo, bodo pa letos začeli postopke za pridobitev dodatnih zemljišč.

Če bodo postopki potekali brez zapletov, načrtujejo razpis za izvedbo gradbenih del pripraviti v prvi polovici leta 2024.

Načrtovani so sicer celovita obnova dotrajane voziščne konstrukcije, preureditev odstavnega pasu v tretji prometni pas širine 3,5 metra ter izvedba odstavnih niš. Posledično bodo lokalno širili nasip cestnega telesa. Pri premostitvenih objektih so predvidene ustrezne razširitve ter obnove poškodovanih delov.

Celostno bodo rekonstruirali vzhodni del priključka Sneberje. Preuredili bodo sistem odvodnjavanja, cestno razsvetljavo, elektro nizko in srednje napetostne napeljave, telekomunikacijske napeljave, kabelsko kanalizacijo, optično kabelsko omrežje, zaščito obstoječih prečkanj vodovoda, fekalno kanalizacijo in plinovod.

Nadgradili bodo spremenljivo prometno informacijsko signalizacijo, sistem klica v sili, vzpostavili sistem za nadzor in vodenje prometa. Prilagodili in dogradili bodo aktivno protihrupno zaščito. Preuredili bodo prometno signalizacijo in opremo s povečanjem stopnje jasnosti vodenja ter povečanjem stopnje prometne varnosti, so nanizali.

Obseg del, ki jih bo treba izvesti za vzpostavitev tretjega pasu, je izjemno obsežen, poudarjajo na Darsu in dodajajo, da bodo dela morala potekati ob vzpostavitvi zapor in posledično delni omejitvi prometa (promet bo urejen po dveh začasnih zoženih pasovih v eno smer). "Zato je predvidenih več faz izvedbe del, saj želimo v času izvajanja del zagotoviti maksimalno pretočnost prometa," so navedli.

Kot so poudarili, bo sama dokončna faznost izvajanja del odvisna tudi od pridobivanja okoljevarstvenega soglasja, kjer je eden izmed kriterijev tudi vpliv na okolje v času gradnje. "Zato časovnica še ni znana, zagotovo pa bodo dela na obeh vpadnicah trajala več gradbenih sezon," so pojasnili.

V okviru izdelave projektne dokumentacije bo izdelana tudi ocena vrednosti investicije, njena višina pa bo določena po pregledu in končni uskladitvi projektne dokumentacije, so še navedli na Darsu.

Deli novico:

Komentiraj

Za komentiranje je potrebna  Prijava  oz.  Registracija
solinar |  02 .08. 2023 ob  09: 47
Slovenski sindrom prepoznega vžiga.
Vsi smo in so vedeli, da bo prišel dan, ko bo dodatni pas nujno potreben, toda ne, pri nas se mora čakati do zadnjega oz. prepoznega trenutka. Sedaj pa rušenje komaj zgrajenih protihrupnih ograj in jovo na novo dolgoletna gradbišča, zastoji ... Zakaj? Zato ker nekdo ne opravlja svojega dela, čeprav za to dobi dobro plačilo.
vseved |  01 .08. 2023 ob  17: 17
DO 2025 BI MOGLI ŽE KONČAT ,NE PA KOMAJ ZAČET !
zoran13 |  01 .08. 2023 ob  14: 26
BIROKRACIJA