Železniški tir med Koprom in Divačo je usodno pomemben za razvoj Luke Koper, je prepričan evropski poslanec Franc Bogovič. Različni ministri so govorili o različno veliki investiciji, od 700 milijonov do 1,4 milijarde evrov, kar je toliko, kot nas je stal projekt TEŠ 6. Po mnenju Bogoviča se je aktualni infrastrukturni minister Peter Gašperšič prestrašil zalogaja že na zaslišanju za ministra, ko je zatrdil, da 2. tira ne potrebujemo. Koalicija zatrjuje, da je izgradnja nujno potrebna.
BOGOVIČ GAŠPERŠIČU: Minister naj se zresni, železniški projekt je prednostna naloga EU
Koper
"Po imenovanju Violete Bulc na mesto komisarke Evropske komisije zadolžene za promet, sem bil prepričan, da bo investicija stekla kot po maslu. Pričakoval sem, da bosta stranskarska kolega iz največje slovenske politične stranke SMC, Gašperšič in Bulčeva, zakopala lopato," navaja v blogu Bogovič.
Gašperšiču naj bi grozili z razrešitvijo
Lanskega septembra je bil objavjen razpis Evropske komisije CEF, ki je namenjen projektom kot je 2. tir. "Prepričan sem bil, da bo Slovenija uspešno nastopila na razpisu in pridobila sredstva. Kmalu je bilo jasno, da na ministrstvu za infrastrukturo nimajo pripravljenega projekta, ampak so začeli modrovati, kako naj se na razpis prijavijo. Po političnih kuloarjih je bilo celo slišati, da bo Gašperšič razrešen, če ne spravi skupaj prijave na ta razpis," piše Bogovič.
Stroka: projekt je precenjen
Minister Gašperšič je doživel polom, ker na sedežu EU niso dobro razumeli, kako si je zamislil izpeljati ta veliki projekt. "Takoj je potegnil izgovor iz žepa. Projekt po njegovem tako ali tako ni dobro pripravljen in bolje je, da dobimo sredstva na drugem razpisu CEF. Da bi lažje prepričal Slovence, je naročil strokovno študijo pri OECD, da bi ugotovil, ali je investicija sploh finančno upravičena. Zanimivo je, da so med izdelovalci študije menda bili strokovnjaki, ki že vrsto let delajo za severne morske luke (Roterdam, Hamburg), ki jim Luka Koper zadnja leta uspešno konkurira," je v bogu zapisal Bogovič.
Študija je pokazala, da je bolj pametno kot drugi tir, zgraditi logistični center v Divači, neke vrste prekladalno rampo, in tovor voziti iz Kopra v Divačo s tovornjaki, tam pa jih preložiti na vlak. Strokovnjaki so pojasnili, da drugi tir ni pravilno zasnovan, saj je zaradi predvidene najvišje hitrosti 160 km/h projekt precenjen. Potrebno ga je pre-projektirati in ugotoviti, ali se izplača graditi. Naslednji razpis CEF za projekte, kakršen je 2. tir, naj bi bil objavljen spomladi 2017.
Celoten komentar evropskega poslanca glede problematike drugega tira najdete na: