APLIKACIJA EMIGRANT: Olajšuje delo policistom na terenu

Slovenija

Z začetkom begunske krize na slovenski južni meji, ki je hkrati tudi zunanja schengenska meja, so se policisti soočali s problemi, povezanimi z velikim številom oseb, ki jih je bilo treba hitro registrirati v skladu z zakonodajo. V policiji so zato razvili aplikacijo eMigrant, ki je pospešila in olajšala delo policistov na terenu.

Ob prihodu velikega števila migrantov so se dosedanji postopki izkazali za administrativno zamudne in popolnoma nesprejemljive. "Največji izziv je bil, kako popisati ljudi, ki so prihajali iz najrazličnejših smeri. Vstopnih točk, kjer bi jih lahko popisali, pa ni bilo. Policisti so se morali znajti s pisnimi podatki ter odločbami, ki so jih osebe prinesle s seboj iz drugih držav," je na konferenci Informatika v javni upravi, ki je minuli teden potekala na Brdu pri Kranju, pojasnil Timotej Kalin iz urada za informatiko in telekomunikacije na Generalni policijski upravi.

Za osnovo pri izdelavi eMigranta so vzeli obstoječo aplikacijo za mejno kontrolo Travel Doc, ki jo uporabljajo za preverjanje potnikov, ki vstopajo v schengensko območje. Aplikacija Travel Doc vključuje zajem podatkov iz potovalnega dokumenta za osebo in preverjanje listine in osebe po operativnih evidencah, ki so ključne za dovolitev osebi prehod preko meje.

Prstni odtisi in fotografiranje

Ta rešitev ima že integrirana optični čitalec dokumentov in čitalec prstnih odtisov. Ker pa je manj kot polovica migrantov imela dokumente, je bilo treba zagotoviti še možnost ročnega vnašanja ključnih osebnih podatkov, osebe pa je bilo treba tudi fotografirati. "S klasičnimi fotoaparati je bil postopek prezamuden, manipuliranje slik pa popolnoma neustrezno, zato smo se takoj odločili za hitro nabavo spletnih kamer, ki smo jih integrirali v novo rešitev, poimenovano eMigrant," je povedal Kalin.

Nabor osebnih podatkov o osebi so pozneje razširili še s podatki o ciljni državi, jezikih, ki jih oseba govori, informacijo o tem, ali oseba potuje sama ali je del družine, vzrok migracije in podobno. Vsi ti podatki so po besedah Kalina pomembni tudi za logistiko prevozov kot tudi v postopkih predaje oseb drugim državam.

Namesto četrt ure potrebujejo za osebo pet minut

Po Kalinovih besedah so s to rešitvijo v največji možni meri optimizirali zajem ključnih podatkov o osebi. Postopek evidentiranja so namreč skrajšali z začetnih 10 do 15 minut na osebo na največ pet minut na osebo oziroma tudi za evidentiranje družine.

 

Deli novico:

sveti jurij |  27 .12. 2015 ob  10: 43
Kdaj se bodo oglasili slovenski pametnjakoviči in protestirali proti popisu migrantov ?