V Piranu predstavili prve "slane znamke"

Piran

Pošta Slovenije je v sodelovanju z občino Piran, Akvarijem Piran, Piranskimi solinami, Filatelistično zvezo Slovenije in Filatelistično-numizmatičnim društvom Piran danes predstavila priložnostne slane poštne znamke z motivi živalstva slovenskega morja. To so sicer prve tovrstne znamke na svetu, zato pričakujejo veliko zanimanje filatelistov.

Pošta Slovenije je tokrat izdala prav posebne znamke, ki so tiskane v posebni tehniki, imenovani termografija. Del znamk je namreč prikrit s piransko soljo, so sporočili iz Pošte Slovenije.

Na znamkah so prikazane živali, značilne za naše morje, in sicer črnik z nazivno vrednostjo 0,60 evra, sipa z nazivno vrednostjo 0,64 evra, glavata kareta z nazivno vrednostjo 0,92 evra ter zlati cipelj z nazivno vrednostjo 0,97 evra.

V letošnjem letu so izdali skupno znamko s Pošto Avstrije, izšel je blok z eno znamko z motivom najstarejšega podzemnega poštnega urada na svetu, ki se je nahajal v Postojnski jami. S priložnostno poštno znamko so obeležili tudi 300. obletnico velikega tolminskega punta ter letošnji največji športni dogodek v Sloveniji Eurobasket 2013. Novembra bodo izdali še priložnostne poštne znamke iz serije Gastronomija, Slovenski industrijsko oblikovanje in Filmi ter štiri redne znamke za božič in novo leto.

Znamke promotorji Slovenije

Pošta Slovenije je od leta 1991 do danes izdala že 977 različnih poštnih znamk. Za poštne znamke bi vsekakor lahko rekli, da so prave male umetnine in hkrati veliki promotorji naše države, saj imajo trenutno registrirane zbiralce poštnih znamk iz okrog 40 različnih držav. Na znamkah prikazujejo slovensko naravno in kulturno dediščino, floro in favno, značilno za naše kraje, obeležujemo pomembne športne dogodke.

Poštne uprave po svetu sicer izdajajo znamke različnih oblik in tehnik tiskanja - tako so že izdane znamke iz najrazličnejših materialov, kot so pluta, les, svila in celo čokolada. Trenutno so zelo popularne znamke, v katerih so skrite razne kode oz. čipi, ki vsebujejo dodatne informacije o sami znamki in se berejo s pomočjo pametnih telefonov.