Staro pristanišče zablokiralo Trst!

V Trstu vlada pravcato izredno stanje. Staro mestno pristanišče bi morali z začetkom tega meseca predati v upravljanje podjetju Portocitta', ki bi poskrbelo za revitalizacijo degradiranega območja. Staro pristanišče je zelo pomembno za tržaško ekonomijo, tako za trgovino kot tudi vse ostale panoge, vezane na to področje. Na tržaški občini se z zadevo ukvarjajo že cel dan, tudi prvi mož Trsta, župan Roberto Cosolini. 

Trst sicer zadnja leta doživlja vzpodbudne rezultate na področju turizma, saj narašča število nočitev, tudi zaradi večjega števila glasbenih in drugih dogodkov, ki v mesto privabijo večje število ljudi. Močno pa pešata industrija in trgovina, ki ne ustvarjata želenega bruto domačega proizvoda.

Že od jutranjih ur tako danes zaseda pristaniški odbor, ki skuša rešiti zaplete, v katerem so se nenadno znašli v Trstu. Marina Monassi, predsednica odbora, ki nadzoruje delovanje pristanišča, je sklicala novinarsko konferenco in povedala, da koncesionar Portocitta' ne želi zasesti pristaniških prostorov, ker naj bi se spremenili pogoji poslovanja. Tako so dejansko vse pristaniške dejavnosti zamrznjene in nastaja poslovna škoda. Monassijeva sicer za zdaj ne želi reševati težav s tožbo, vendar je mesto ekonomsko ohromljeno. 

Namesto rešitve ekonomska bomba?

V mesto so pridrveli tudi predstavniki regije Furlanije  Julijske krajine in novo izvoljena senatorja, med njimi tudi predstavnik gibanja Petih zvezdic, Lorenzo Battista. Mrzlično se išče rešitev, ki bi ponovno omogočila nadaljevanje del v predelu starega pristanišča, ki je nedaleč od samega mestnega središča in Trga Enotnosti. Negotov je predvsem status pristanišča kot prostocarinske cone, kar naj bi sedaj bilo odvisno predvsem od volje državnih oblasti.

Tudi zaradi tega vse bolj naraščajo separatistične težnje dela Tržačanov. Nesojeni koncesionar Portocitta' je že do sedaj vložil 10 milijonov evrov za projektno dokumentacijo za prenovo objektov "Porto Vecchia". V celoti pa je bil predviden vložek težak eno milijardo evrov do leta 2020. Poleg ekonomskih učinkov bi bili tudi veliki vplivi na zaposlovanje. Sedaj pa je Trst ostal z zavezanimi rokami, brez okna v svet. To bo vsekakor zelo otežilo ekonomsko okrevanje tega velikega obmorskega mesta.

Sorodne vsebine:

Potniški promet − priložnost in izziv

Arabci bi investirali!

Križarke in trgovci pomembni za staro mestno jedro

Deli novico:

t1000 |  05 .03. 2013 ob  17: 09
Marina Monassi je predsednica APT-ja ( Autorita' Portuale di Trieste), ki po pariškem mirovnem sporazumu sploh nebi smela zasesti tega položaja (namreč mirovni sporazum kategorično prepoveduje da to mesto zasede italijanski oziroma bivši jugoslovanski državljan). Dogovor za oživitev starega pristanišča je (ilegalno) podpisal predhodnik Monassijeve s podjetjem Portocitty' - skupina Maltauro in Rizzani de Eccher ( imajo že desetletja težave z italijanskim sodstvom zaradi raznih spornih / kriminalnih dejanj v gradbeništvu), administrativno sodišče (TAR - Tribunale amministrativo Regionale) pa je ta dogovor razveljavilo ker je protizakonit predvsem pa krši mednarodni mirovni sporazum iz leta 1947, ki je še vedno v veljavi. Staro pristanišče (Porto Franco Vecchio) ima poseben davčni režim, torej ne plačuje dajatev oz. pristojbin na opravljene dejavnosti znotraj samega pristanišča. Glede na mirovni sporazum italija lahko samo začasno upravlja s cono A STO-ja, ne sme pa pobirati davkov za državni dolg.