Včeraj se je v piranski Apollonijevi palači zbralo skoraj sto Pirančank in Pirančanov, ki so na prvi javni razpravi o Celostni prometni strategiji Občine Piran predstavljali in si izmenjevali svoja stališča v zvezi z ureditvijo prometa v njihovem mestu.
PIRANČANI PODALI SVOJA MNENJA: Želijo si dodatna parkirišča izključno za njih
Piran
Potem ko so se seznanili z različnimi predlogi in vizijami občank in občanov, ki jih je izdelovalec prometne strategije prejel na e-poštni predal predlagam@piran.si, so se razpravljavke in razpravljavci osredotočili predvsem na trenutne razmere v mestu in soglašali, da obstoječa ureditev ne omogoča dovolj kakovostnega življenja v mestu. Po njihovem mnenju je prav promet eden izmed ključnih dejavnikov, ki povzroča izseljevanje domačinov iz mesta, v njihove izpraznjene domove pa se vseljujejo vikendaši, ki imajo povsem drugačne potrebe od aktivnih meščanov.
Številni razpravljavci so ocenili, da bi popolna zapora starega mestnega jedra še otežila življenja mladih, ki avtomobile potrebujejo bolj, jih prisilila v selitev in tako povzročila še hitrejše staranje prebivalstva v mestu.
Ker problem piranskega prometa ni nov in ker ga občina po njihovem mnenju v preteklosti ni reševala dovolj učinkovito, dvomijo, da bo celostna prometna strategija v resnici prispevala k urejanju tega občutljivega področja. So se pa v razpravi oglasili tudi tisti, ki menijo, da je edina dolgoročna rešitev prometa v piranskem mestnem jedru popolna prepoved vožnje z avtomobili po njem, si pa pred tem želijo izgradnje novih dodatnih parkirnih mest izključno za Pirančanke in Pirančane.
2. "Vikendaši" in drugi lastniki nepremičnin, ki ne prebivajo v Piranu, plačujejo davke, kar pomeni, da tudi oni prispevajo za infrastrukturo v občini. Kdor plača, ima. Preprosto.
Menim, da ednina rešitev je res ta, da se promet zapre za vse in da se čim bližje mestnega jedra zgradi garaža za vse ne samo za Pirančane. Potem pa je odločitev na posamezniku kaj in kako bo (ali bo živel v Piranu, ali bo turist prišel v Piran,....).
Za enkrat uzivajte v njem. Jaz sem zazivel ko sem se izselil. Bi se pa vrnil.
Podpiram zaprtje mesta za parking od avtobusne postaje dalje toda le pod pogojem, da imamo domačini svojo garažo oz. dve (odvisno od števila mest) na dveh strateških lokacijah (hitro dostopna, manj kakor 5 minut zaradi starejših ter s tem povezanimi problemi).
Brez tega se tega ne da naredit, ker tudi ČE bi se prestavilo avtomobile v trenutno garažo nebi s tem rešili nič. Pravzaprav obratno, obiskovalci nebi imeli kje parkirat, turizem bi močno upadel itd..
Seveda pa morem povdarit zgoraj napisano. Zapret za parkiranje, kar pomeni dovoljena dostava kadarkoli in kjerkoli, torej dovoljeno parkiranje do nekje 20min, pol pa v garažo (20min je dovolj za odnest domov kupljeno).
In ja, tudi javno povezavo od centra do garaž je treba uredit, tako, ki služi domačinom in ne lenim turistom (slednjim bi zračunal prevoz).